6 Reacties
3 maanden geleden
Mijn zoontje heeft kma, maar ben met een melkladder begonnen en dus alvast ook met het opbouwen van gewone melk. Volgende week heb ik een afspraak bij de kinderarts en ga ik nog even een paar dingen navragen zoals welke melk nu het beste is voor mijn zoontje (hij wordt komende dinsdag 1 jaar). Voor nu gebruik ik volle melk. Maar mocht de kinderarts nu zeggen dat we er vanuit kunnen gaan dat hij over zijn allergie is, zijn we wel van plan om direct volledig op gewone melk over te gaan. Opbouwen is in andere gevallen niet echt nodig, tenzij ze heel erg aan de smaak moeten wennen. Maar mijn zoontje krijgt de gewone melk in een apart flesje en vindt het heerlijk dus hij zou in principe direct volledig over kunnen op gewone melk. Belangrijk is denk ik wel dat ze buiten melk om ook goed en gevarieerd kunnen eten om daar alle voedingsstoffen uit te halen die ze nodig hebben.
3 maanden geleden
Ons zoontje is nu 10 maanden. Hij eet alles wat wij ook eten.
- 7.00 150+5 cc
- 8.00 een broodje
- 10.00 fruit
- 12.00 2 boterhammen
- 15.00 120+4cc
- 16.00 koekje/kracker
- 17.00 avondeten + beetje yoghurt of kwark
- 19.00 150+5cc
Door de dag water of roosvice uit zijn drinkbeker.
We zijn van 4x 180+6 aan het afbouwen naar niks, door elke keer 30cc eraf te halen. Hij liet zelf al merken dat hij rond 11.00 niet meer hoefde, door veel flesvoeding te laten staan. Laat nu ook steeds vaker zijn avondfles staan. Zou bouwen we op gevoel elke keer wat af.
CB vertelde dat het belangrijk was dat hij rond de 300cc aan melkproducten per dag zou krijgen, of dit nu flesvoeding, melk, yoghurt of kwark is. Binnenkort maar eens naar smorgens een broodje met wat melk ofzo 😊 Wij doen gewoon wat op gevoel en kijken wat hij aangeeft.
2 maanden geleden
Reactie op WifeyDP_
Ons zoontje is nu 10 maanden. Hij eet alles wat wij ook eten.
- 7.00 150+5 ...
Dankjewel !
2 maanden geleden
Reactie op LisaT1998
En geef je de gewone koemelk dan gewoon koud in een flesje? Hoor namelijk d ...
Heb alleen nog maar kwark en yoghurt gegeven tot nu toe. Ik heb veel gewerkt de laatste dagen en ben daardoor smorgens niet thuis geweest,.. #waar ik me een bad mom over voel. Zomerperiode en de zorg. 🙃
Gelukkig morgen de laatste en dan een aantal dagen vrij! Dan ga ik eens proberen of melk met een broodje voldoende voor hem is ipv flesje! Nog niet geprobeerd dus, koemelk geven. Denk idd dat ik het een beetje zou opwarmen in de magnetron ☺️
Kwark geef ik zo uit de koelkast, vind hij prima