48 Reacties
4 maanden geleden
Ik heb bij mijn oudste destijds het advies gekregen om te wachten tot ze zelfstandig kunnen gaan zitten. En om bij kindjes onder 1/1,5 jaar geen helm te gebruiken omdat dit het hoofd nog zwaarder maakt wat de kans op schade aan de nek aanzienlijk vergroot…
Heb met mijn jongste van 9 maanden nog niet in het stoeltje voorop gefietst, ook omdat we ook een fietskar hebben. Met mijn dochter zijn we er rond 10 maanden mee begonnen, toen ze zelfstandig kon gaan zitten en zich begon op te trekken.
4 maanden geleden
Reactie op Roosmx
Voor de mensen die nog geen stoeltje hebben aangeschaft: wij hebben 2 elekt ...
Ik vind een stuurslot wel een must als je een baby voorop wil zetten. Ik zou eerlijk gezegd ook niet weten hoe je anders je kindje in het zitje krijgt en eruit haalt. Met een stuurslot blijft je stuur stabiel staan en kan je rustig je fiets neerzetten en je kindje makkelijk in en uit het zitje halen en blijft je stuur staan zonder dat je zelf de fiets vasthoudt
4 maanden geleden
Reactie op Roosmx
Ligt een beetje aan het merk en de uitvoering denk ik. Wij hebben beide een elektrische fiets van Stella en wij hebben navraag gedaan bij de winkel. Bij onze fietsen past er helaas geen stoeltje op, zowel voor als achter niet. Wordt dus op zoek naar een nieuwe fiets.
4 maanden geleden
Reactie op Toooh
Hoe weet je of er een voorzitje op je fiets past?
Ik heb een hybride fiets ...
Ik vraag me wel af of jullie elkaar niet in de weg zitten als de baby voorop zit. Mijn fiets heeft een rond stuur en ik kan zo goed rechtop zitten, naar voren leunen gaat niet echt want daar zit het hoofd van m'n kind.
Kan je niet naar een fietsenwinkel gaan met fiets om uit te proberen hoe het fietst?
4 maanden geleden
Reactie op Roosmx
Ik heb voor en achter een zitje op m’n ‘gewone’ e-bike
Het enigste is wel dat ik dus niet zo’n mooie dubbele standaard heb als een mama fiets en dat maakt het wel eens lastig. De standaard is zelfs al een keer afgeknapt… heb een nieuwe standaard nu maar kan helaas niet zo’n midden standaard vanwege m’n midden motor… dus ik wil nog wel gaan kijken naar een andere fiets met een goede standaard. De fiets viel laatst ook nog een keer om zonder kindjes gelukkig maar het stuur lijkt nu een beetje los… echt niet ideaal dus.
Decathlon heeft een fijn achterzitje dat op praktisch alle e bikes past. Wij wisselen het achter zitje zo van mij naar m’n man z’n fiets bijv.
Het stuur zitje heb ik wel van de fietsenwinkel
4 maanden geleden
Welke helm gebruiken jullie?
Ik ben op internet aan het zoeken, maar kom er niet uit welk merk nou goed is