48 Reacties

4 maanden geleden

Nog te klein voor een fietsstoel (ook qua zithouding). Dan maar zo!

4 maanden geleden

Ons zoontje is bijna 9 maanden nu en ik heb van de week voor het eerst met hem gefiets! Echt super leuk!! Hij vond het ook super. Hij kan best stabiel zitten en alle klapjes van de hobbels goed opvangen.

4 maanden geleden

Ik heb bij mijn oudste destijds het advies gekregen om te wachten tot ze zelfstandig kunnen gaan zitten. En om bij kindjes onder 1/1,5 jaar geen helm te gebruiken omdat dit het hoofd nog zwaarder maakt wat de kans op schade aan de nek aanzienlijk vergroot… Heb met mijn jongste van 9 maanden nog niet in het stoeltje voorop gefietst, ook omdat we ook een fietskar hebben. Met mijn dochter zijn we er rond 10 maanden mee begonnen, toen ze zelfstandig kon gaan zitten en zich begon op te trekken.

4 maanden geleden

Reactie op ldcp

Inmiddels al geprobeerd? Ben benieuwd! Hier hetzelfde verhaal. Binnenkort k ...
Ja! 2 dagen later ging ze ineens volledig uit haarzelf zitten, maar doordat we merkten dat ze al zo stevig zat daarvoor dus al gedaan. Helemaal enthousiast was ze! 🙌

4 maanden geleden

Voor de mensen die nog geen stoeltje hebben aangeschaft: wij hebben 2 elektrische fietsen waar we het stoeltje graag op willen plaatsen, maar ik vraag me af of het ook echt kan? Of heeft iedereen inmiddels een mama-fiets?

4 maanden geleden

Reactie op Roosmx

Voor de mensen die nog geen stoeltje hebben aangeschaft: wij hebben 2 elekt ...
Ik vind een stuurslot wel een must als je een baby voorop wil zetten. Ik zou eerlijk gezegd ook niet weten hoe je anders je kindje in het zitje krijgt en eruit haalt. Met een stuurslot blijft je stuur stabiel staan en kan je rustig je fiets neerzetten en je kindje makkelijk in en uit het zitje halen en blijft je stuur staan zonder dat je zelf de fiets vasthoudt

4 maanden geleden

Reactie op Roosmx

Ligt een beetje aan het merk en de uitvoering denk ik. Wij hebben beide een elektrische fiets van Stella en wij hebben navraag gedaan bij de winkel. Bij onze fietsen past er helaas geen stoeltje op, zowel voor als achter niet. Wordt dus op zoek naar een nieuwe fiets.

4 maanden geleden

Ons zoontje is 9 maanden, wij hebben toevallig vorige week onze nieuwe fiets binnen gekregen 🤩 Ik durfde alleen nog niet met hem te fietsen van de week omdat het zo warm was, ik ben zo bang dat hij verbrand. Maar ik kan niet wachten om lekker te gaan fietsen

4 maanden geleden

Ik vraag me ineens af: als ze nog niet zelfstandig tot zit komt maar wel kan kruipen (bijna), is het rugje dan ook niet sterk genoeg?

4 maanden geleden

Hoe weet je of er een voorzitje op je fiets past? Ik heb een hybride fiets die erg sportief oogt, dus ik denk niet dat daar een zitje op past.. wil eigenlijk ook niet een hele nieuwe fiets aanschaffen 😅

4 maanden geleden

Reactie op Toooh

Hoe weet je of er een voorzitje op je fiets past? Ik heb een hybride fiets ...
Mijn vriend is fietsenverkoper en zegt dat dat past. 😇

4 maanden geleden

Reactie op Merel222

Ik vraag me ineens af: als ze nog niet zelfstandig tot zit komt maar wel ka ...
Ik ben ook benieuwd… ze loopt al langs de box en tafel en trekt zich aan alles omhoog. Maar van lig naar zit lijkt ze maar niet door te krijgen 😅

4 maanden geleden

Reactie op Krisje111

Mijn vriend is fietsenverkoper en zegt dat dat past. 😇
Oeh echt? Moet ik dan volgens hem nog ergens op letten? :)

4 maanden geleden

Reactie op Krisje111

Ik ben ook benieuwd… ze loopt al langs de box en tafel en trekt zich aan al ...
Bij twijfel nog even wachten 😀

4 maanden geleden

Reactie op Toooh

Oeh echt? Moet ik dan volgens hem nog ergens op letten? :)
Nee blijkbaar passen alle gangbare modellen. Had ik ook niet verwacht toen ik de foto zag 😂

4 maanden geleden

Reactie op Toooh

Hoe weet je of er een voorzitje op je fiets past? Ik heb een hybride fiets ...
Ik vraag me wel af of jullie elkaar niet in de weg zitten als de baby voorop zit. Mijn fiets heeft een rond stuur en ik kan zo goed rechtop zitten, naar voren leunen gaat niet echt want daar zit het hoofd van m'n kind. Kan je niet naar een fietsenwinkel gaan met fiets om uit te proberen hoe het fietst?

4 maanden geleden

Reactie op Roosmx

Ik heb voor en achter een zitje op m’n ‘gewone’ e-bike Het enigste is wel dat ik dus niet zo’n mooie dubbele standaard heb als een mama fiets en dat maakt het wel eens lastig. De standaard is zelfs al een keer afgeknapt… heb een nieuwe standaard nu maar kan helaas niet zo’n midden standaard vanwege m’n midden motor… dus ik wil nog wel gaan kijken naar een andere fiets met een goede standaard. De fiets viel laatst ook nog een keer om zonder kindjes gelukkig maar het stuur lijkt nu een beetje los… echt niet ideaal dus. Decathlon heeft een fijn achterzitje dat op praktisch alle e bikes past. Wij wisselen het achter zitje zo van mij naar m’n man z’n fiets bijv. Het stuur zitje heb ik wel van de fietsenwinkel

4 maanden geleden

Reactie op Muri16

Ik heb voor en achter een zitje op m’n ‘gewone’ e-bike Het enigste is wel ...
Ik dacht dat achterzitjes niet konden joh! Ideaal, dat klinkt iets praktischer zonder stuurslot inderdaad 😄

4 maanden geleden

Welke helm gebruiken jullie? Ik ben op internet aan het zoeken, maar kom er niet uit welk merk nou goed is

4 maanden geleden

Reactie op Frummel1991

Welke helm gebruiken jullie? Ik ben op internet aan het zoeken, maar kom er ...
Wij hebben deze van urban iki. Maar ik had ook gekeken naar “nutcase” die lijkt me misschien nog net iets veiliger