17 Reacties
2 jaar geleden
Reactie op Nes2022
En als hij in je armen in slaap valt en je hem dan slapend overlegt?
Ook geprobeerd maar werkt helaas ook niet, hij word meteen wakker
2 jaar geleden
Babys kunnen op deze leeftjjd nog niet zelf slapen. Hebben nog een handje nog. Neemt niet weg dat het niet vermoeiend is. Mijn kleine is bijna 9 weken en moet haar ook helpen in slaap te krijgen.
Wat ik doe is haar zingend laten slapen en heen en weer lopen met haar. Meestal duurt dit 5/10min voor ze weggvalt. Ik kan haar pas wegleggen als k weet dat ze in een diepe slaap is. Anders is ze binne 1min wakker.
Zij slaapt ook niet langer als 1 uur achter elkaar. Ik probeer mezelf maar te zeggen dat dit een fase is🥲
2 jaar geleden
Muziekje of zazu heartbeat knuffel of white noise knuffel? Hier heb ik de zazu knuffel. Al vanaf het begin vond ze t fijn om het geluid van een hart te horen ook als ze geluid midden in de nacht maakt of wakker wordt dan speelt die automatisch opnieuw af
2 jaar geleden
Wij hadden dit ook met ons meisje
Ze bleek hongerig te zijn, overgestapt naar content en ze slaapt echt super!
Af en toe mekkeren om haar speen maar dat is alles
2 jaar geleden
Reactie op Angelkaty2607
Ook geprobeerd maar werkt helaas ook niet, hij word meteen wakker
Heel herkenbaar. Mijn dochter viel op de arm in slaap en zodra ze in haar wieg lag werd ze wakker. In bed liggend is ze mega slecht in slaap te krijgen.
Ik heb nu een inbakerdoek. Ik kan haar nu rustig in haar wiegje leggen als ze slaapt.
2 jaar geleden
Reactie op Sam1996
Babys kunnen op deze leeftjjd nog niet zelf slapen. Hebben nog een handje n ...
Zwaar is het zeker maar helaas ook uit de diepe slaap word hij wakker als ik hem wegleg. Overdag slaapt hij drm enkel de hele dag in mijn armen en als hij even wakker is probeer ik een inhaalslag te maken en dan komt de avond weer😅 indd bedenken dat het een fase is
2 jaar geleden
Reactie op MommyToBe6
Wij hadden dit ook met ons meisje
Ze bleek hongerig te zijn, overgestapt n ...
Hij heeft helaas ook al content en verdikt met jbpm omdat hij alles uitspuugde eerst
2 jaar geleden
Reactie op Anne--88
Heel herkenbaar. Mijn dochter viel op de arm in slaap en zodra ze in haar w ...
Is een inbakerdoek iets anders dan zo’n slaapzak waarbij de armen vast liggen? Hij slaapt in een puckaboo slaapzak
2 jaar geleden
Helaas hebben ze vanaf 8 weken hazenslaapjes. Dit zorgt ervoor dat ze vaak in hun REM slaap wakker worden. Wij lopen tegen hetzelfde aan, en soms lukt het wel om onze zoon in bed te krijgen en dat hij langer slaapt.
Misschien heb je hier wat aan:
https://www.slaaptipsvoorbabys.nl/slapen/hazenslaapjes/
Ons bed ritueel begint ook al veel eerder zodat hij rond 22:00 na zijn laatste voeding slaapt en dat lukt dan ook
2 jaar geleden
Oohh zo rot. Overdag is het hier ook zo. Duurt lang voor hij in slaap valt en dan is t 30 min tot 45 min. Ik.hou mij aan de wakkertijd va. 60-90 min sinds een week Daarvoor sliep hij overdag bijna niet. Savonds heb ik t ritueeltje van luier, flesje en dan valt hij bij mij in slaap, dan slaapt hij wel 4-6 uur!
2 jaar geleden
Hier proberen we een soort van vast ritme aan te houden met een paar ‘regels’ om het ook voor onszelf een beetje overzichtelijk te houden. Tussen 19.00 en 7.00 is ‘bedtijd’: dus op eigen kamertje, alles zo donker en rustig mogelijk houden. Als hij wakker wordt blijven we op zijn kamer, ook al moet ik een uur met hem zitten/lopen. Overdag probeer ik hem ook 2 of 3 keer voor een dutje in bed te leggen. Lukt dat niet dan gaat hij in de kinderwagen en gaan we als het lukt naar buiten. Met mijn dochter (nu 3 jaar) destijds ook op deze manier gedaan en zij had hier veel baat bij.
Lukt hier ook lang niet altijd en dagelijks doet hij ook nog wel minimaal een dutje op mij of mijn man en daar genieten we ook van. Ze zijn maar zo kort zo klein en als je twee keer met je ogen knippert willen ze niet meer bij je liggen 😉.
Bedenk dat het een baby is die alles nog moet leren, dus ook slapen.
2 jaar geleden
Reactie op Aldnb
Mag ik vragen hoe jullie bedritueel eruit ziet en hoe laat dat dan begint?
Tuurlijk, voeding deel 1, badje , knuffelen en verhaal vertellen , voeding deel 2, inbakeren white noise aan en slapen
2 jaar geleden
Lieve mama’s het kan ook gewoon zijn dat jullie kindje nog niet zonder jullie kan slapen. Onze eerste zoon wilde ook niet in zn eigen bedje slapen dan was hij binnen no time weer wakker. Alles geprobeerd van ritme whit noise en alle meningen er gratis bij gekregen. Uiteindelijk heeft hij zeker de eerste 8 maanden op mij of tussen ons geslapen. Heel pittig maar dit is wat hij nodig had. Hoogstwaarschijnlijk is hij ook een buikslaper wat daar ook niet bij hielp. Maarrrrr onze kleine man is nu 2 en slaapt van 19:30-0800/0830 dus geen zorgen het komt goed… ooit :)