4 Reacties

2 jaar geleden

Hier hetzelfde vorige week, ik heb gelijk de huisarts gebeld en heb een zalfje gekregen. Je kan met zoiets beter zo vroeg mogelijk bij zijn voordat het zich uitbreidt. Het was binnen een paar dagen weg. De huisarts stelde me gerust dat de baby voldoende antistoffen meekrijgt en dat je zelf goed je handen moet wassen als je net bent bevallen omdat je baarmoeder dan een grote wond is zeg maar. Daar wil je die bacterie niet hebben...

2 jaar geleden

Heb trouwens geen foto. Ik mocht langs komen en de huisarts herkende het omdat er een beetje gelig korstje op kwam zei ze.

2 jaar geleden

Het begint als een rood vlekje, en dat gaat open met wat vocht erop. Daarna pas komen de korstjes. Het lukt me niet om een foto te uploaden helaas. Ik zou gewoon even contact opnemen met de huisarts. Bij die van mij kun je ook een foto sturen en kijken ze daarnaar, hoef je niet eens langs te komen. Qua besmettelijkheid valt het echt in mijn ervaring wel mee. Je moet zelf een wondje hebben, en daar moet de bacterie dan inkomen. Mijn dochter heeft het nu 2x gehad, met name de eerste keer echt flink, op haar benen en buik. En ze heeft niemand aangestoken. Ons niet, maar ook niet op de opvang.

2 jaar geleden

Je maakt je wel drukker dan nodig, ik heb om d'r zoveel weken zelf krentenbaard. Helaas drager van het virus. Inderdaad vervelend als je begint met cremepje en goed je eigen handdoek, handen wassen en zovaak mogelijk je kussen hoes vervangen ben je er ook zo weer vanaf. Mijn dochter had het van de week ook voor het eerst (3 jaar) hoop 1 malig. Bij baby's die net geboren zijn is het het zelfde als een koortslip, niet kussen inderdaad en extra op de hygiëne letten. Ik had het dus vaak toen ze baby was, en m'n dochter had nu voor t eerst pas een plekje. Succes.. 🤞