17 Reacties
2 jaar geleden
Ik heb hier ook lang over getwijfeld bij de eerste. Uiteindelijk ben ik voor een strapless bh gegaan zonder beugel (gewoon zo’n simpel dingetje van de Hunkemöller). Voordeel: wel bedekt, zit niet te strak en is makkelijk uit te trekken als je dat toch liever wilt of wanneer je baby geboren is en aan de borst wil. Ik vond het achteraf dus heel prettig en ga het nu weer zo doen!
2 jaar geleden
Ik was echt totaal niet bezig met een topje (iets met knettertje high van de bevalhormonen haha, wat trouwens perfecte pijnbestrijding was!). Ik zat gewoon naakt in bad. Als het thuis is zijn er ook niet veel mensen bij natuurlijk. Misschien dat ik het in het ziekenhuis nog anders had gevonden. Als je perse iets aan wilt zorg dan vooral dat het echt comfortabel zit. Je wilt niks knellends aan je lijf op zo’n moment. Misschien een sportbh in een maatje groter dan je nu draagt?
2 jaar geleden
https://www.action.com/nl-nl/p/2565579/sensabelle-comfort-bh/
Ik had dit aan bij mijn eerste bevalling in bad. Heerlijk comfortabel. Maar kan me wel voorstellen dat dit bij hele grote borsten misschien te weinig steun geeft.
2 jaar geleden
Een kiezen die je nu al prettig vindt en daarmee in bad. Als jij nu een beugel bh fijn vind kan dat straks ook prima. Ik heb een hekel aan bh’s ik had een topje aan en deze vouwde ik over mijn borsten toen ik in bad ging. Dat was handig ook om gelijk voeding te geven/gouden uur huid op huid. Met een sport bh is dT wat ingewikkelder die moet je helemaal uit trekken.
2 jaar geleden
Reactie op Nes2022
Ik had een bikinitop aan. Ook omdat je er uit moet voor het meten van je on ...
Dat is idd ook een goeie optie! Ik wilde alleen niet mijn goede bikini in het beval bad aan. Maar dat is uiteindelijk ook waar je eigen voorkeur ligt. En over het uit bad komen voor toucheren: dat is ook je eigen keuze. Ik heb met mijn vk afgesproken dat we niet toucheren, behalve als ik dat zelf wil. Ze zei zelfs: dat toucheren doen we meer voor jou dan ons, want over het algemeen zien wij toch al wel aan de buitenkant hoe ver je ongeveer bent in de bevalling 😂
Wat ik uiteindelijk wil zeggen: het grootste deel van je bevalling bepaal je zelf en is gebaseerd op waar jij je prettig bij voelt!
2 jaar geleden
Wat info over voordelen van geen topje: je tepels zijn bij de bevalling donker gekleurd en hebben voor de baby de geur van vruchtwater. Door dit natuurlijke proces zal je baby zelf op zoek gaan naar de borst. Dit zorgt voor veel oxytocine bij mama en die oxytocinestoot is hetgeen wat de geboorte van de placenta bevordert en versneld.
Het is uiteraard vooral belangrijk dat je doet waar jij je goed bij voelt, zodat je optimaal in je bevalbubbel kan komen en blijven 🙏
2 jaar geleden
Reactie op Lizzy_26
Hema Bamboo bh zwart is top! Niet knellend, snel droog en ook buiten t bad ...
Die kan ik niet vinden online..