11 Reacties

2 maanden geleden

Veel zingen met haar, veel boeken lezen. Laat haar in aanraking komen met andere kinderen? Vooral aanmoedigen al doet ze het niet goed, zeggen van: o meid wat goed, dat jij zo goed kan praten al.

2 maanden geleden

Hoi,hoi! Heeft ze wel een aantal losse woordjes die ze toepast bvb 'auto', 'vogel' etc? Als je je echt zorgen maakt zou je eventueel een logopediste in kunnen schakelen, die kunnen dmv een observatie wat meer inzicht geven

2 maanden geleden

Hier hetzelfde! Wafwaf, uit, die en papa en mama dan houdt t wel zo'n beetje op. Zijn nu veel boekjes aan het lezen en alles aan het benoemen. Ik maak me overigens (nog) geen zorgen. Hij begrijpt het wel allemaal dus ik ga er vanuit dat t straks wel komt.

2 maanden geleden

Hier ook. Ze zegt eigenlijk nauwelijks iets, maar nonverbaal vertelt ze mij wel hele verhalen en weet ze veel voor elkaar te krijgen. Bij het CB gaven ze tips om veel te benoemen voor je kindje; o jij wil een koekje, ja paardje gaat lopen, etc. Boekjes lezen, zingen, benoemen, met andere kindjes laten spelen. Over drie maanden hebben wij weer een afspraak om te peilen of ze dan meer zou praten. Dan kan ze evt een gehoortest krijgen. Ik twijfel totaal niet over haar gehoor. Of ze zou in aanmerking kunnen komen voor een indicatie op de peuterspeelzaal voor ondersteuning daar. Ik denk ergens ook wel dat het vanzelf komt, aan de intelligentie ligt het niet. Ik denk dat als ze een keer gaat praten, dan komt er echt veel uit. Mijn andere kinderen gingen ook later praten en dan in een keer heel veel en met lange zinnen.

2 maanden geleden

Mijn zoontje praat ook nog niet echt. Maar begrijpt echt zoveel meer dan ik voor mogelijk houd. Hij ontwikkelt zich op andere vlakken heel goed en het praten zal dan wel iets later komen. Tot 2,5 jaar maak ik me nog niet zo druk. Begint zich nu echt thuis te voelen in de peutergroep op de opvang en wie weet zal dat hem ook wat meer motiveren.

2 maanden geleden

Hoe is haar verdere ontwikkeling? Ook bijv qua drinken en eten? Kan ze bijv makkelijk uit een beker drinken? Verslikt ze zich vaak? Etc

2 maanden geleden

Hier hetzelfde, praat ook nog niet veel op een paar woorden na. Bij cb vonden ze dat hij niet achter liep en/of zorgen maken. Over drie maanden hebben we weer contact om te zien hoe het dan gaat. Hier helpt vooral veel muziek aan door de dag en liedjes samen zingen. Hij begint nu langzamerhand wat meer te zegge. Hij kan zichzelf overigens heel goed non verbaal laten zien wat er aan de hand is. Maak mij er geen zorgen om, alles komt en als is het in een rustig tempo. Zoontje is nu 2 jaar en een paar dagen

vorige maand

Ons zoontje brabbelt er ook nog op los , opeenvolgende paar woorden na Maarheeze begrip is onwijs goed CB vroeg of ik hem wel eens vragen stel: bijvoorbeeld wat hij wilt drinken. Echter geeft meneer geen antwoord maar loopt gewoon naar de koelkast en wijst het aan 馃槄馃グ

vorige maand

Reactie op Moomin-

Ons zoontje brabbelt er ook nog op los , opeenvolgende paar woorden na Maar ...
Hahaha hij is van de actie en niet van de woorden馃き

vorige maand

Mijn zoontje is nu 2 jaar en bijna 3 maanden en het lijkt nu wel echt te komen. Alleen deze week heb ik al 3 nieuwe woordjes gehoord!

vorige maand

Mijn zoontje zegt nog helemaal niets, alleen brabbelen. Ik maak me zorgen, maar zijn vader begon pas met praten rond 3-4 jaar. Hierdoor denkt het cjg misschien aan TOS. We hebben een verwijzing gekregen naar Auris, hij staat daar op de wachtlijst (onderzoek TOS). Volgende week begint hij met logopedie