15 Reacties

vorig jaar

Wat eng en vervelend, joh! Ik begrijp dat je voorzichtig bent. Heb je de bijwerkingen gelezen? Het lijken normale bijwerkingen te zijn als ik kijk op de website van het RIVM. Bij twijfel neem ook contact even op met het CB of je huisarts.

vorig jaar

Zie de bijwerkingen

vorig jaar

Hé wat rot dat je zo bezorgd bent! Het klinkt ook helemaal niet fijn om je kindje zo te zien. En natuurlijk echt een heftige gebeurtenis als de ambulance moet komen voor je kindje. Ik kan me heel goed voorstellen dat je enorm bent geschrokken en haar nu goed in de gaten houdt en dat alle kleine dingen ook enger of erger lijken. Als je je echt zoveel zorgen maakt en ze nu ook een zieke of andere indruk maakt, zou ik gewoon de HAP bellen en je zorgen uitspreken. Misschien dat ze haar toch even willen nakijken als ze zoveel overgeeft en het jou echt niet lekker zit. De ambulance is er natuurlijk alleen voor acute situaties, maar de huisarts(enpost) kan je nu mogelijk verder helpen om even uit te sluiten of er echt nu niks aan de hand is.

vorig jaar

Zie de bijwerkingen
Dank je wel voor je reactie. Klopt inderdaad staat bij de bijwerkingen. Dat stelt me ook wel gerust. Wat niet helemaal klopt is dat ze zeggen 1 op de 10.000 kinderen dat is echt veeeel meer vooral als ik de ambulancebroeders moet geloven. Vanuit het consultatiebureau wordt er echt gedaan alsof het niets is zo’n vaccinatie, ik zit zelfs bij een antroposofische maar dit was echt niet niets. Inmiddels is het overgeven gestopt en is ze na een slaapje weer wat vrolijker gelukkig. Hopelijk geen enge toestanden meer..

vorig jaar

Update: huisarts en consultatiebureau gecontact voor een afspraak volgende week. Zij is gestopt met overgeven gelukkig.

vorig jaar

Reactie op MariaJane

Dank je wel voor je reactie. Klopt inderdaad staat bij de bijwerkingen. Dat ...
Heel bijzonder, want we hebben de bmr in december gepland staan en het CB heeft destijds bij inplannen ons al voorbereid dat de bmr een heftige kan zijn🤷🏻‍♀️

vorig jaar

Heel bijzonder, want we hebben de bmr in december gepland staan en het CB h ...
Oh dat is wel fijn dan dat zij daar open over zijn. Dan is het ook iets minder schrikken denk ik. Voor mij kwam het als een verassing, twee kinderen van dezelfde leeftijd in mijn omgeving hadden helemaal nergens last van. Ieder kindje anders zo zie je maar weer. Bedankt in ieder geval voor je reactie en hopelijk valt de Bmr mee voor jullie kindje!

vorig jaar

Reactie op MariaJane

Oh dat is wel fijn dan dat zij daar open over zijn. Dan is het ook iets min ...
Ik begrijp helemaal dat het schrikken is en vind het ook spannend, vooral omdat ze aangeven dat bijwerkingen ook 10 dagen later kunnen komen. Dus wees alert, en weet dat ook voor de zekerheid. Ik hoop dat het hier allemaal meevalt🙏 maar ik ben gewaarschuwd. Bedankt, en hopelijk gaat het bij jullie allemaal beter.

vorig jaar

Heel bijzonder, want we hebben de bmr in december gepland staan en het CB h ...
Oh wat dan? Dat hebben ze ons niet verteld en staat ook in dec gepland

vorig jaar

Hi Maria, jeetje wat heftig en eng om mee te maken... Hopelijk zakt het ‘alerte’ de komende dagen ook bij jou wat af en gaat het met je dochter ook langzaam beter. Wij hebben helaas iets soortgelijks meegemaakt. Onze zoon had bij zijn eerste DKTP vaccinatie een HHE. Ongeveer 4 uur na zijn vaccinatie begon hij enorm hard te huilen, waarna hij ineens bleek werd, slap en ademde bijna niet meer. Er was nog een licht piepje te horen. Hij reageerde ook niet meer op ons. Wij hebben toen ook in alle paniek de ambu gebeld. Toen de hulpdiensten onderweg waren kwam hij gelukkig weer bij en in het ziekenhuis bleek ook alles in orde. De kinderarts bij spoed gaf aan dit in 20 jaar nog niet te hebben meegemaakt dat een baby dit kreeg na een vaccinatie. (Wij dachten echt hebben wij/hij weer, hadden al veel meegemaakt tijdens de zwangerschap en na de bevalling) De HHE zelf is gelukkig onschuldig maar wel erg eng om mee te maken. Na de HHE is hij nog een week of 2 onrustig geweest in de zin van niet lekker/huilerig. Hij heeft er niets aan overgehouden. De volgende vaccinaties zijn allemaal in het ziekenhuis geweest, hier hebben we om verzocht bij de kinderarts waar we onder behandeling waren, omdat we enorm opkeken tegen de volgende vaccinaties. Zijn tweede vaccinatie zijn we de hele dag in het ziekenhuis geweest waar alles goed ging, maar bij thuiskomst heef hij nog een lichte reactie gehad. Alle vaccinaties daarna zijn goed gegaan (wel onder toezicht in het ziekenhuis). Zijn volgende vaccinatie is ook de eerste BMR prik, waar we vanzelfsprekend tegenop kijken. Deze krijgt hij gewoon bij het CB want we zijn niet meer onder behandeling bij de kinderarts. En bij twijfel en zorgen altijd bellen met de huisarts of Dokterswacht. Hopelijk kan je in gesprek gaan met een arts om je zorgen te bespreken :)

vorig jaar

Oh wat dan? Dat hebben ze ons niet verteld en staat ook in dec gepland
Hier hebben ze zo gepland dat de bijwerkingen voor kerst zouden plaatsvinden (niet dat het mij interesseert, want blijf gewoon anders thuis met kind), omdat de bijwerkingen vaker later ontstaan (na paar dagen bijvoorbeeld) en heftiger kunnen zijn volgens CB.

vorig jaar

Reactie op ljs1992

Hi Maria, jeetje wat heftig en eng om mee te maken... Hopelijk zakt het ‘al ...
Bedankt voor je reactie en het delen van jouw ervaringen. Misschien is dit een ook een optie voor ons, ga ik zeker uitzoeken! Toevallig kwam ik ook HHE tegen als bijwerking vandaag.. ik dacht dat zij dit misschien wel heeft gehad omdat zij geen stuipen had maar helemaal slap werd. Inderdaad het zelfde wat jij zegt niet reageren. Ik geloof dat haar ademhaling wel goed was. Konden ze jou vertellen wat het verschil precies wat met koortsstuip? Of had jouw zoontje geen koorts en is het dan een HHE? vreselijk om mee te maken hè, het is nu weer avond en bedtijd en merk meteen weer dat de angst begint op te steken. Wat fijn om te horen dat de rest wel is goed gegaan en ook onder begeleiding. Ik hoop dat de Bmr meevalt voor jullie allen! Ik stel alles voorlopig even uit. Pak het over een tijdje wel weer op! Liefs

vorig jaar

Reactie op MariaJane

Bedankt voor je reactie en het delen van jouw ervaringen. Misschien is dit ...
Ik denk dat hij geen koorts heeft gehad, we hebben in alle hectiek toen nog gemeten(ambu en SEH ook) en anders was het mij denk ik wel bijgebleven. Eigenlijk hebben ze toen ook nooit gesproken over een koortsstuip, de hulpdiensten dachten eerst aan een allergische reactie en een HHE kenden zij niet. Dus over het verschil kan ik je helaas niets vertellen.. bij hem viel als het ware zijn zenuwstelsel bijna uit. Maar zoals je zegt, vreselijk om mee te maken en erg eng. Wij zijn nu bijna een jaar verder en bepaalde ‘huiltjes’ triggeren mij nog steeds naar dat angstgevoel van toen, maar kan het dan wel beter plaatsen. Ik zou in ieder geval graag in de toekomst nog therapie willen volgen om het te kunnen verwerken, voor mezelf maar ook voor hem dat ik sterk kan blijven als hij het moeilijk heeft. Ik snap helemaal dat je het uit wil stellen! Denk dat wij dat ook hebben gedaan na de eerste vaccinatie:) eerst alles maar even in de rust !

vorig jaar

Reactie op ljs1992

Ik denk dat hij geen koorts heeft gehad, we hebben in alle hectiek toen nog ...
Denk dat daar het verschil dan wel inzit.. het verbaasd me dat zelfs doktoren de term niet kennen. Ook best wat gelezen over HHE inmiddels. Ik begrijp je helemaal ook, ergste nachtmerrie dat er iets met je kind gebeurd. Onbeschrijfelijk dat vreselijke gevoel. Inderdaad een goed idee om er wel over in therapie te gaan. Hier heb ik inmiddels echt m’n oude meisje terug godzijdank. Ik ben ook al iets relaxter maar elke keer als ik het vertel begin ik weer lastiger te ademen pfff. Echt heel erg bedankt voor het delen van je ervaring en zo fijn om te horen dat allemaal goed is afgelopen ❤️

vorig jaar

Reactie op MariaJane

Denk dat daar het verschil dan wel inzit.. het verbaasd me dat zelfs doktor ...
Fijn dat ze weer de oude is hee! Wat een opluchting ❤️ Geen dank hoor❤️ ik hoor ook zelden iemand waarbij het niet goed ging met de vaccinaties dus voor mij ook goed om de ervaringen van iemand anders te lezen en mijn eigen te delen. 🤗