67 Reacties

3 jaar geleden

Ja ik, meer uitleg heb ik eigenlijk nog ni gehad Weet alleen dat dit moet omdat k een tweeling krijg zodat de placentas goed doorbloed blijven?

3 jaar geleden

Reactie op Kiara0909

Ja ik, meer uitleg heb ik eigenlijk nog ni gehad Weet alleen dat dit moet o ...
Ja, zoiets zeiden ze ook tegen mij en dat er geen bloedklonters ontstaan die bij de baby terecht komen.

3 jaar geleden

Ik spuit sinds begin van de zwangerschap dagelijks bloedverdunners (eerst fraxiparine, nu clexane). Dit moet ik blijven doen tot 6 weken na bevalling omdat ik een aantal jaren geleden trombose heb gehad. Dit uit voorzorg omdat je tijdens je zwangerschap sowieso verhoogd risico op bloedpropjes hebt. Leuk is anders...

3 jaar geleden

Reactie op M29

Ik spuit sinds begin van de zwangerschap dagelijks bloedverdunners (eerst f ...
Oh jeetje dat is wel heftig! Heb je dan niet veel risico bij het bevallen? Op veel bloedverlies? Want daarom moet ik stoppen bij 36 weken.

3 jaar geleden

Oh jeetje dat is wel heftig! Heb je dan niet veel risico bij het bevallen? ...
24u voor de bevalling moet ik tijdelijk stoppen met de bloedverdunners, maar ik vraag me af hoe ik weet dat de bevalling zich over 24u aandient😅 Gelukkig hen ik nog tijd genoeg om dit met gynaecoloog te bespreken. Ben nu ruim 11 weken zwanger.

3 jaar geleden

Oh jeetje dat is wel heftig! Heb je dan niet veel risico bij het bevallen? ...
Dat vroeg ik me dus ook af, lk beval zowiezo vroeger met een tweeling. Maarja deze vragen kan k over 2 weken wel stellen

3 jaar geleden

Reactie op M29

24u voor de bevalling moet ik tijdelijk stoppen met de bloedverdunners, maa ...
Ja precies! Ik ben morgen 9 weken, en ik moet al bij 36 weken stoppen. Vond het wel eng om te horen dat er anders complicaties kunnen optreden 😅

3 jaar geleden

Ja ik slik sinds de eisprong Asprine 100mg 1D en blijf dat doen tot 36 weken. Op eigen initiatief omdat ik een geschiedenis met herhaalde miskramen heb. Veel ervaringsdeskundigen hadden baat bij de combi progesteron en aspirine wat ik nu ook neem. Voor mij is het een ondersteuner zonder duidelijke reden, maar ook niet schadelijk in deze kleine dosering.

3 jaar geleden

Reactie op Mem2b

Ja ik slik sinds de eisprong Asprine 100mg 1D en blijf dat doen tot 36 weke ...
Ik krijg bloedverdunners 80MG. Ben je fries? Zie mem staan 😊

3 jaar geleden

Hier vanaf een positieve test asprine, sinds een positieve echo (met hartslag❤️) fraxiparine spuiten, elke dag tot het einde van mijn zwangerschap. Nu 7 + 2

3 jaar geleden

Ik krijg bloedverdunners 80MG. Ben je fries? Zie mem staan 😊
Dan krijg je zeker Ascal/acetylsalicylzuur 80mg? De Asprine kreeg ik niet voorgeschreven maar koop ik zelf bij Kruidvat ofzo. Die heeft geen lagere dosering dan 100mg. Mijn fertiliteitsarts en verloskundige zijn inmiddels akkoord dat ik deze gewoon door gebruik. Ja ik ben Fries idd. Mem yn wurding 🥰

3 jaar geleden

Reactie op Mem2b

Dan krijg je zeker Ascal/acetylsalicylzuur 80mg? De Asprine kreeg ik niet v ...
Ja die krijg ik! Klopt 😊 Hjir ek een mem yn wurding nij een eerdere miskraam.

3 jaar geleden

Yes, vanaf week 10 tot aan week 36. Ik heb in mijn vorige zwangerschap het hellp syndroom gehad, ik moet ook verplicht een aantal gram calcium en zal vaker moeten komen voor controles.

3 jaar geleden

Ja die krijg ik! Klopt 😊 Hjir ek een mem yn wurding nij een eerdere miskra ...
Lokwinske mei jim neie wonderke! 🥰 Verdrietig dat jullie vorige zwangerschap vroegtijdig moest eindigen.. Heftig om mee te maken, het zal altijd een onderdeel blijven van jullie gezin ❤ Ik heb 4x een (gemiste) miskraam meegemaakt.. Zagen nooit hartjes kloppen, net ervoor stopte het. Wat een ellende. Nu toch weer aangedurfd, na weer wat onderzoeken. En eindelijk gaat het nu goed! 🥰 Word nu rond 10 weken geschat, dus al een heel eind door dat spannende eerste trimester. Hoe ver ben jij nu? Heb je ook extra controles?

3 jaar geleden

Reactie op Mem2b

Lokwinske mei jim neie wonderke! 🥰 Verdrietig dat jullie vorige zwangersch ...
Tankewol! Jimme ek 🥰 , jeetje ook heftig hoevaak jij het hebt moeten meemaken! Wij hebben ook een missed abortion gehad, kindje was gestopt bij 9+3 en met 12+1 eruit gekomen. Morgen precies 9 weken zwanger, en aankomende donderdag dus ook een extra echo ingepland. Dus wordt weer ontzettend spannend.. 😥 Onze eerste vroege echo was met 7 weken en 4 dagen en zagen een onwijs sterk kloppend hartje in een mini boontje. Verloskundige was ook zeer tevreden met het beeld. De 30ste hebben we de termijnecho, maar eerst maar naar aankomende donderdag de 16de toeleven 🍀🌈 Wat fijn dat je al rond de 10 weken bent! 🤍 En inderdaad, je bent dan al door een spannende eerste weken gegaan.

3 jaar geleden

Yes ik ook ivm een nierziekte en kans op hoge bloeddruk tijdens de zwangerschap. Bij mijn vorige zwangerschap moest ik dit ook en geen problemen mee gehad :)

3 jaar geleden

Tankewol! Jimme ek 🥰 , jeetje ook heftig hoevaak jij het hebt moeten meema ...
Wat fijn dat je zo'n goede eerste echo had! Dat belooft ook een goed verloop! 🥰 Toch snap ik dat het vorige termijn nu toch als een mijlpaal voelt waar je bevestiging voor nodig hebt deze keer dat het wel goed gaat. Het gaat ook gewoon goed nu. Maar sws fijn om even jullie kleine boontje te kunnen 'zien' ☺ Wij zijn onze termijn al door, vorige vruchtjes groeiden nooit goed door, dat wisten we dan ook al rond de 7 a 8 weken. Toch kan ik me soms enorm onzeker voelen doordat ik eigenlijk alleen maar teleurstelling en verdriet ken bij het zwanger zijn, dus gelukkig mag ik nu wat vaker voor echo's komen om vertrouwen te krijgen. Ik mag volgende week, de 20e weer even kijken, misschien kan ze dan al wat van de a terme termijn zeggen. Sterkte deze week met je herinneringen aan jullie eerste mini, je doorleeft het toch weer wat denk ik. Maar heb vertrouwen voor deze! 🥰 Ik hoop een hele mooie echo voor je donderdag! ❤

3 jaar geleden

Reactie op M29

Ik spuit sinds begin van de zwangerschap dagelijks bloedverdunners (eerst f ...
Ik moet ook dagelijks clexane spuiten sinds mijn positive test en moet 2x 75 mg asprin nemen in de avond. Waar spuit jij je clexane? Ik spuit in mijn buik maar ik merk dat ik nu sinds deze week echt grote bloeduitstortingen krijg als ik prik. Niet bij iedere plek, maar voornamelijk onderbuik onder de navel links en rechts. Heb jij daar ook last van? Vraag me af of ik misschien in mijn benen wil gaan prikken, geloof dat de nurse zei dat dat ook mocht. Ben nu 8w+6d, dus heb nog een lange tijd te gaan…

3 jaar geleden

Ja, net als bij mijn vorige zwangerschap word het nu ook weer geadviseerd. Dit omdat ik de ziekte van cronn heb en kans op hoge bloeddruk. Ik vind het geen probleem, vorige zwangerschap ging het ook prima! 😊

3 jaar geleden

Reactie op Mem2b

Wat fijn dat je zo'n goede eerste echo had! Dat belooft ook een goed verloo ...
Fijn dat je ook vaker mag komen! Dat is gewoon ideaal 🥰 Nog 2 nachtjes slapen vind het wel weer steeds spannender worden merk ik wel! Laat het sws weten hoe het ging 🤗