4 Reacties

één maand geleden

Hier ongeveer hetzelfde verhaal, ook met de slaap associatie. Mijn zoontje wordt 29 okt 1 jaar. Nu met slaapregressie wilt hij 's nachts nog veel vaker een beetje drinken en al het andere duurt me 's nachts veel te lang, dus ik blijf gewoon aanbieden. Ik ga proberen om eerst de voeding weg te laten voor het 2e slaapje, dus ook geen flesje aanbieden, gewoon proberen te laten slapen zonder voeden. Wandelen, wiegen etc. Op dat moment heeft hij vaak ook prima lunch gehad net ervoor. Dan zijn er nog genoeg andere bv momenten. Maar eerst eens kijken hoe dat gaat.. hopelijk trekt dat door naar de nachten om ook zelf eens in slaap te vallen. Ik hoop dat het ergens op natuurlijke wijze minder wordt in de nachten. De avonden blijf ik voorlopig nog wel aanbieden, lijkt me ook een fijn rustmoment. Cold turkey alle slaapjes lijkt me pittig maar misschien is dat op een korte termijn dan snel succesvol.

één maand geleden

Cold turkey wordt afgeraden vanwege de kans op borstontstekingen. Het advies is om met het 2e slaapje van de dag (is bij ons in de namiddag) de borstvoeding er uit te halen. Ook omdat de melk dan de “minste” kwaliteit van de hele dag heeft. Volgens mij staat hier 2 weken voor, en zo kun je het beetje bij beetje uitbreiden. Maar.. hoewel dit gelukt is vind ik de vervolgstap lastig :) Hier ook een kindje dat aan de borst wil voor het slapen gaan. Wil er naartoe dat ze met het ontbijt (koe/geiten)melk drinkt en ‘s avonds bij naar bed gaan een flesje melk.

één maand geleden

Hier was het gelukt alle slaapjes overdag en de avondfles te doen, maar sinds gisteren weigert hij opeens de fles en wil alleen maar de borst... We proberen ook de overstap naar kunstvoeding te maken door half om half bv/kv in de flesjes te doen. Hij krijgt nu ook een papje tijdens de lunch met kv en dat gaat wel heel goed. Hij smikkelt het achter elkaar op. Helaas zien we nu wel rode vlekjes verschijnen waar de pap op zijn wangen heeft gezeten... We gaan daarmee vanmiddag naar de huisarts en ik hoop dat het alleen een milde reactie is en iets waar hij overheen groeit.

één maand geleden

Onze dochter viel ook alleen maar aan de borst in slaap.. Maar op een gegeven moment wilde ik toch heel graag de borstvoeding afbouwen omdat het voor mij klaar was. Ik heb over een periode van twee maanden steeds een beetje afgebouwd. Heel rustig de borstvoeding vervangen door flesjes. Dit liep heel natuurlijk. Onze dochter is nu 1 en krijgt nu 5 weken volledig de fles. Voor haar slaapje en gewoon de 'lange slaap' krijgt ze de fles. Ze valt er goed mee in slaap. Ook in de nacht krijgt ze de fles als ze wakker wordt. Ik merk dat ze snachts nu vaker in slaap kan vallen zonder fles. Wij hebben hier niks voor gedaan. Dit is gewoon zo gelopen. Dus ik accepteer voor nu gewoon de slaapassociatie met de fles. Ze zal vast een keer 'zelf' in slaap willen vallen als ze wat ouder is 😊 Ik zou vooral je gevoel en je kind hierin volgen..