10 Reacties

3 maanden geleden

Hier volledig borstvoeding en nu mijn dochtertje negen maanden is weer ongesteld geworden. Dit is natuurlijk tot stand gekomen. Niet afgebouwd, niets anders gedaan. Mogelijk doordat ze nu minder voedingen krijgt al verschilt dat wel en krijgt de soms nog steeds wel veel voedingen. Nachtvoedingen zijn er wel een stuk minder, dat zou een rol kunnen spelen. Lastig als je die wens hebt en je lichaam is er dus nog niet klaar voor.

3 maanden geleden

Ik lees even mee, zelfde ‘probleem’ namelijk

3 maanden geleden

Hier op een goeie 7 maand terug ongesteld gekomen. Ik zat toen al een tijdje aan 2 voedingen per dag (‘s morgens en ‘s avonds en vaste voedingen tussenin). Is bij mij pas gekomen toen we wegens een trouwfeest afgekolfde melk hadden laten geven en ik geen zin had af te kolven. Zo zat er dus eens 24u tussen de eigenlijke borstvoedingen en de dag nadien 1 dag maandstonden gehad. Nu al 1x echt gehad.

3 maanden geleden

Bij mij kwam het na 7/8 maanden weer natuurlijk op gang. Rond deze periode kreeg hij al een paar weken geen nachtvoeding meer, wellicht dat deze afbouw het in gang heeft gezet 🤷‍♀️

3 maanden geleden

Hier 9 maanden borstvoeding en geen menstruaties. Ben onlangs naar gynaecoloog gegaan omdat ik ondanks het uitblijven van cycles al wat lichte krampen heb. Conclusie was dat het normaal is, en ook al vruchtbaar ben en nu zwanger zou kunnen worden. Denk dat het niet abnormaal is en het uitblijven van menstruaties een hindernis op zich zou zijn, behalve dat je dan een beetje "in het donker tast". Bij twijfel of vragen raad ik zeker aan om op controle te gaan bij gynaecoloog

3 maanden geleden

Reactie op Ntoza1988

Hier 9 maanden borstvoeding en geen menstruaties. Ben onlangs naar gynaec ...
Maar je hebt dan wel een eisprong? Ik dacht dat het eigenlijk altijd gepaard ging met daaropvolgend een menstruatie..

3 maanden geleden

Reactie op NMI9

Maar je hebt dan wel een eisprong? Ik dacht dat het eigenlijk altijd gepaar ...
Wel ben geen deskundige maar is idd wat de gynaecoloog zei en je in de literatuur kan lezen. Dat bij sommige (kleinere percentage) vrouwen het mogelijk is dat de eisprong voor de terugkeer van de cyclus (voor eerste bloeding) plaatsvindt.

3 maanden geleden

Als je weer ongesteld wordt terwijl je bv geeft, kan het dan ook bijv 1 maand zijn en dan weer uit blijven? Of is er dan wat aan de hand?

3 maanden geleden

Reactie op Marlissahi

Als je weer ongesteld wordt terwijl je bv geeft, kan het dan ook bijv 1 maa ...
Denk dat je dit best met gynaecoloog nog eens bevestigd moest het voorkomen of je je zorgen maken. Maar bij mij zeiden ze dat ik niet ongerust moest zijn als het zeer onregelmatig terug komt... Werd tegen me gezegd omdat ik al een onderzoek had laten doen. Dus op zich kan het, maar bij twijfel zou ik altijd iemand raadplegen