1973 Reacties

één jaar geleden

Reactie op esmee11

Mijn zoontje dronk ook 10 tot 20 minuten, maar nu ben ik enorm aan het stru ...
Welke tips kreeg je? Wellicht heb ik er wat aan. Hele onrustige drinker hier ook

één jaar geleden

Reactie op Riso

Welke tips kreeg je? Wellicht heb ik er wat aan. Hele onrustige drinker hie ...
Ik gaf eerst steeds één borst per sessie, maar mij werd aangeraden om te wisselen van borst zodra mijn zoontje onrustig werd. Mijn toeschietreflex is soms te hard. Daarom is het handig om eerst een paar minuten met zo’n haakaa de eerste melk af te kolven en/of op mijn rug onderuitgezakt borstvoeding te geven. Verder wordt mijn zoontje na een tijdje ‘lui’ met drinken en dan zou ik compressie moeten geven om hem te helpen. Voor mij heeft dit tot dusver nog niet echt geholpen, maar hopelijk heb jij hier wat aan.

één jaar geleden

Reactie op Riso

Welke tips kreeg je? Wellicht heb ik er wat aan. Hele onrustige drinker hie ...
Oh trouwens, mijn zoontje is soms ook onrustig omdat er dan een boertje vastzit. Ik houd hem dan tussendoor even rechtop.

VRIEND

één jaar geleden

Reactie op NikkyLL

Geven jullie met het voeden nog een ‘toetje’? Mijn dochter drinkt heel goed ...
Ja, onze zoon heeft 9 vd 10 keren genoeg aan 1 borst. Ik geef t toetje soms alleen nog (zelfde borst) voor t kalmerend effect.

één jaar geleden

Reactie op NikkyLL

Geven jullie met het voeden nog een ‘toetje’? Mijn dochter drinkt heel goed ...
Dit waren ooit adviezen vanuit kraamzorg om de ene naar borst 15 min aan te bieden en de tweede als ‘toetje. Ik heb dat snel losgelaten want had het idee dat met zulke adviezen de borstproductie niet fatsoenlijk op gang zou blijven (was een gevoel dat ik had). Ik geef al redelijk vanaf het begin één borst per voedingsronde en geef geen ‘toetje’. Hij drinkt tussen de 30-45 min en laat dan zelf los. Daarna krijgt hij na 2/3uur de andere borst.

één jaar geleden

Reactie op Anouklu

Hoelang drinkt jullie kindje? Hier 11 weken oud, merk dat de voedingen stee ...
5-10 minuten max per keer, één borst per keer. Eigenlijk vanaf het begin al. Ze is nu 8 weken en klokt het echt naar binnen. Ik geef soms wel als ze weer moe wordt en een beetje jengelig nog een klein slaapslokje. Ik was heel onzeker dat ze te weinig binnen kreeg maar ze is tevreden en groeit goed... Ze drinkt heel anders dan mijn eerste kindje, die dronk veel rustiger. Moest ik soms borstcompressie toepassen zodat ze niet in slaap zou vallen (alleen in de eerste weken en s nachts). Elke borstvoedingsperiode en elk kindje is anders!

één jaar geleden

Reactie op Anouklu

Hoelang drinkt jullie kindje? Hier 11 weken oud, merk dat de voedingen stee ...
Heel erg wisselvallig maar altijd rond de 20 min. Minimaal 10 min aan 1 borst, soms wel 16 min en dan nog even aan de andere dat varieert enorm

één jaar geleden

Hoe lang laten jullie er tussen in de nacht ? Ik voed op verzoek en Liam laat er de laatste 2 nachten vrij lang tussen zitten (tussen de 9 á 10 uur). Hij is nu 11 weken. Hij krijgt ergens tussen 20.00 en 22.00 uur de laatste voeding en dan ga ik samen met hem slapen.

één jaar geleden

Reactie op geertjewi

5-10 minuten max per keer, één borst per keer. Eigenlijk vanaf het begin al ...
Dit is heel herkenbaar! 5 min en dan vaak maar een borst, en dan ook nog vaak 4 u er tussen.. snachts soms 6. Dacht echt dat ze te weinig kreeg. Ook icm die groene ontlasting. Maar afgelopen woensdag op cb bleek ze in 9 weken tijd van 3,6 naar 5,4 kg en van 50 naar 59cm te zijn gegaan. Dus ik heb t losgelaten!

één jaar geleden

Reactie op Suus_momof4

Hoe lang laten jullie er tussen in de nacht ? Ik voed op verzoek en Liam la ...
Zolang als zij er tussen laat, ik voed ook op verzoek. Meestal begint de avond/nacht met een voeding rond 19.00 dan zijn we nog beneden en vallen we meestal op de bank in slaap. Haar laatste voeding krijgt ze tussen 23.00-1.00 dan gaan we naar bed en krijgt ze de eerste voeding meestal tussen 7.00-8.30.

één jaar geleden

Reactie op Riso

Dit is heel herkenbaar! 5 min en dan vaak maar een borst, en dan ook nog va ...
Bij mij ook zo! 5-10 minuten en één borst per voeding. Eerder wel maar 2-2,5 uur ertussen maar de laatste dagen ook 3,5 uur en 's nachts tot soms wel 6 uur.

één jaar geleden

Is het bij jullie ook iedere avond clusteren? Hier hangt ze vanaf het eten tot half tien als we ons klaar gaan maken voor bed, aan de tepel 🙈 vrij intens! Maar het is echt de enige manier waarop ze de avond doorkomt… hopelijk gaat dit wel snel een keer over, zou best graag weer een keer vroeg naar bed willen zelf 😅

één jaar geleden

Reactie op J84

Is het bij jullie ook iedere avond clusteren? Hier hangt ze vanaf het eten ...
Hier ook! Ze weigert ook de fopspeen.. dus sabbelt ze in de avond aan de tepel.. ik geef maar toe.. eens stopt het wel😅

één jaar geleden

Lewis is nu 11 weken en wil al een paar dagen constant drinken ook snachts terug kei veel. Zou ik productiedipje hebben of eerder regeldagen? Iemand ook last van. Ook super lege slappe borsten percies🤔

één jaar geleden

Reactie op J84

Is het bij jullie ook iedere avond clusteren? Hier hangt ze vanaf het eten ...
Pff ja hier al sinds de geboorte tussen 19u en 23u bijna constant

één jaar geleden

Reactie op Jessica 925

Lewis is nu 11 weken en wil al een paar dagen constant drinken ook snachts ...
11 weken en Hier niet constant drinken maar veel meer huilen dan normaal… en niet willen slapen. Vooral in de middag

één jaar geleden

Reactie op eva123456789

11 weken en Hier niet constant drinken maar veel meer huilen dan normaal… e ...
Ja hier ook meer huilen en slechter slapen. Maar ook constant op zijn handjes sabbelen en wil ook veel langer drinken. Sprongetje misschien 😅

één jaar geleden

Reactie op Frummeltje123456

Hier ook! Ze weigert ook de fopspeen.. dus sabbelt ze in de avond aan de te ...
Ben ik niet de enige gelukkig 😉 ik geef er ook maar aan toe. Soms vind ik het zelfs wel gezellig, maar soms was ik echt liever even naar bed gegaan 🤫

één jaar geleden

Reactie op J84

Ben ik niet de enige gelukkig 😉 ik geef er ook maar aan toe. Soms vind ik ...
Ja is ook gezellig.. maar idd soms wil je eerder naar bed of even wat doen.. Ik houd maar in mijn hoofd dat ze zo snel groot worden en het dadelijk misschien niet meer willen.. En ik heb een smoes om dan lekker thuis te blijven in de avond😅

één jaar geleden

Gewoon even benieuwd: Hoe veel voedingsmomenten hebben jullie per dag (per 24u) en hoe oud is de baby? 😊