1973 Reacties

één jaar geleden

Reactie op RaVe

Hallo iedereen, een vraagje voor advies. Dochter is nu 5 weken en borstvoed ...
Hallo ik zie net je bericht voorbij komen. Wilde vragen of het opgelost is en hoe je dat aangepakt hebt. Hier een soortgelijke situatie

één jaar geleden

Hoe doen jullie het in de avond met borstvoeding geven en weg leggen? Onze dochter clustert in de avond en is tussendoor veel wakker. Leggen jullie je kindje tussendoor in bed of juist dichtbij je, op de bank of in de box bijvoorbeeld?

één jaar geleden

Reactie op Annmans251

Hoe doen jullie het in de avond met borstvoeding geven en weg leggen? Onze ...
Tot nu toe elke avond dichtbij op de bank

één jaar geleden

Hier al dagen een onrustige baby, ze is twee weken geleden opgenomen met rs virus. Daar kreeg ze een sonde en 80cc om de drie uur. Was.1 drama ze heeft alleen maar gehuild van de honger bij mij drinkt ze veel meer en niet meer km de vier uur. Na 1,5 dag eindelijk geluisterd dat personeel en toen had ik m’n kind weer terug. De dagen erna thuis gingen weer prima. Maar daarna echt een drama ze is zo onrustig elke keer kronkelt heel haar lijfje na het voeden, ze is niet comfortabel en kan niet rustig liggen. Niet dat ze huilt ofzo maar gewoon helemaal niet relaxed en ik vind het zo zielig. Twijfelde of ze dan nog honger had omdat ze bezig bleef na de voeding, en misschien had ik niet genoeg? Maar aan de andere kant ze meld zich altijd als ze wil drinken en had ze echt niet genoeg dan gaat ze echt wel huilen. Gister zelfs flesje kunstvoeding gegeven om te kijken of het honger was maar dronk ze 60cc van daarna ging ze erop sabbelen en spelen en was ze ook weer mega onrustig. Nu zelfs denk ik misschien heeft het te maken met haar slaap overdag. Ik heb niet echt een ritme, maar merk wel dat ze veel hazenslaapjes doet. Dit komt ook wel door mezelf ze valt vaak op me in slaap en soms leg ik haar over om iets te doen en heb ook nog een peuter. En soms word ze wakker door m’n andere dochter. Zou ze niet over vermoeid zijn? Ze is wel veel wakker daardoor overdag of wordt wakker gemaakt. Hoe pakken jullie dit aan? Ik ga morgen na de voeding maar met de kinderwagen lopen en hopen dat ze dan lekker paar uurtjes slaapt. Is bovenstaande kenmerken bekend of heeft iemand dit eerder meegemaakt? Hoop zo dat het over gaat voor haar. Vind het zo zielig om te zien

één jaar geleden

Reactie op Septemberbaby21

Hier al dagen een onrustige baby, ze is twee weken geleden opgenomen met rs ...
Onze baby kronkelt ook veel tijdens en na een voeding. Bij ons is het dan vaak een boertje wat dwars zit. Ze klokt ook enorm dan tijdens het drinken. Misschien is dat het?

één jaar geleden

Onze baby is 8 wk oud en had gister om 19:30 voor het laatst gedronken, beide borsten (drinkt normaal maar 1 maar voor het slapen altijd allebei). Ik ging om 21:30 naar bed. Ik werd zelf wakker om 03 van pijnlijk harde borst en hem toen maar gepakt (hij sliep zelf nog) en aangelegd, hij dronk wel goed. Om 06 werd ik weer wakker, de andere borst stond nu naast op ontploffen dus hem maar weer gepakt en aangelegd en hij dronk wel. De andere optie zou zijn kolven, maar straks wordt hij daarna alsnog wakker en dan heb ik een soort dubbele voeding gedaan en dus dubbel zo lang wakker. Het is wel jammer, want misschien zouden we nog wel langer kunnen slapen - alleen lukt dat niet door het gespannen gevoel in mijn borsten 😫 Is hier een oplossing voor, herkennen mensen het? Of is het gewoon wat het is en dan maar ‘s nachts wakker maken en aanleggen?

één jaar geleden

Reactie op Annmans251

Ik laat hem bij ons op de bank tot hij beetje moe lijkt en dan breng ik hem naar boven in bed, vaak rond 20

één jaar geleden

Reactie op Annmans251

Ik laat dat meestal aan papa over omdat hij de kleine savonds overneemt (hij werkt hele dagen en ik ben thuisblijf moeder). Na flesje afgekolfde melk is het eigenlijk de bedoeling dat hij zn bedje in gaat maar soms blijft hij dan toch wakker en dan laten we hem op de bank. Of hij slaapt halverwege een aflevering die we zitten te kijken, dan wil papa ook niet meer opstaan 🤣 dus dan slaapt hij op papa of pp de bank

één jaar geleden

Reactie op Annmans251

Hier ligt hij meestal tussen 19u en 23u ook bijna continue aan de borst. Ik ga tussen 22u en 23u naar bed en dan pak ik hem mee naar de slaapkamer meestal kan ik Lewis dan in de cosleeper leggen en komt hij pas tussen 5u en 7u ergens voor een eerste voeding.

één jaar geleden

Onze baby is 8 wk oud en had gister om 19:30 voor het laatst gedronken, bei ...
Je kunt de ergste druk met de hand er af kolven maar niet zoveel dat je een toeschietreflex krijgt. Als hij blijft doorslapen zal je lichaam er toch aan moeten wennen dat er geen nachtvoedingen meer zijn!

één jaar geleden

Reactie op Annmans251

Hier ook clusteren in de avond. Tot nu toe hangen we samen op de bank maar ik wil er eigenlijk naartoe dat ik haar naar bed breng. Ik hoop dat als ze in bed legt, ze mij ook niet meer ruikt en minder gaat clusteren. Maar dat is een experiment...

één jaar geleden

Reactie op Annmans251

Hier ligt ze ook praktisch de hele avond aan de borst. Ik houd haar bij me en leg haar als ze even wakker is op een babynestje naast me, of soms even in de box. Maar het is vaak maar kort, dus naar eigen bed heeft nog geen zin. Ik hoop dat dit clusteren vanzelf over gaat! En het liefst voor oud en nieuw al 😅

één jaar geleden

Reactie op Annmans251

Ons zoontje is in de avond ook bijna de hele tijd wakker. Hij drinkt dan vaker (2 uur ertussen vaak) en heeft veel zuigbehoefte. Hij wil absoluut niet slapen meestal. Ik geef hem eigenlijk niet echt de kans om te clusteren omdat ik bang ben dat hij dan de hele avond gaat spugen. Hier ga ik vaak tegelijk met hem naar bed, tussen 22.00 en 23.00 uur. Dan bied ik, ongeacht de tijd die er tussen de laatste voeding zat, nog een keer de borst aan en dan leg ik hem in de cosleeper. Meestal gaat hij dan wel slapen.

één jaar geleden

Reactie op J84

Hier ligt ze ook praktisch de hele avond aan de borst. Ik houd haar bij me ...
Haha herkenbaar. Maar ben bang dat ik met oudjaarsavond veel borstvoeding aan het geven ben, haha. Ben ook benieuwd wanneer dat clusteren over gaat. In bed leggen lijkt nu nog niet echt zin te hebben, ben benieuwd wanneer we daar op over gaan.

één jaar geleden

Onze baby is 8 wk oud en had gister om 19:30 voor het laatst gedronken, bei ...
Kun je hem snachts dan niet twee borsten achter elkaar aanbieden? Als je gaat kolven dan blijf je een signaal geven aan je borsten dat ze 'snachts melk aan moeten maken. Dus dan blijf je dat gespannen gevoel houden. Ik heb dit ook wel eens btw. Zeker nu ze wat langer slaapt. Ik probeer soms met de hand de druk wat te verminderen zodat ik nog even een beetje kan slapen 😅 Denk ook dat je borsten gewoon een beetje moeten wennen aan zijn nieuwe ritme?

één jaar geleden

Reactie op Floma

Kun je hem snachts dan niet twee borsten achter elkaar aanbieden? Als je g ...
Ik heb het een paar keer geprobeerd maar na de wissel viel hij dan in slaap en wilde niet meer drinken, ook niet als ik z’n luier had verschoond. Maar daarna liet hij wel maar 2 uur ertussen tot de volgende voeding dus het was wel wat te weinig wat hij dronk vond ik. Misschien moet ik hem dan nog sneller wisselen… alleen even de druk eraf is wellicht een goede optie, ga dat vannacht proberen. Hopelijk begrijpen mijn borsten binnenkort ook dat zo veel melk snachrs niet meer hoeft haha..

één jaar geleden

Reactie op Annmans251

Haha herkenbaar. Maar ben bang dat ik met oudjaarsavond veel borstvoeding a ...
Haha ik denk het ook, ik dacht nog misschien wel glaasje wijn drinken maar als hij elk half uur wil drinken gaat dat lastig 🤯

één jaar geleden

Haha ik denk het ook, ik dacht nog misschien wel glaasje wijn drinken maar ...
Echt hè?! 🙈 ik heb al een tijdje echt zin in een glaasje wijn, gewoon 1x. Maar zit er niet in!

één jaar geleden

Meer mensen last van gevoelige tepels door baby’s met krampjes die clusteren? 🙈 al twee dagen trekt ze tijdens het clusteren steeds met geklemde kaken haar hoofd met een ruk naar achteren (kramp). Maar mijn tepels zijn nu wel echt beurs. Maar door dat clusteren krijgen ze ook niet echt voldoende rust… tips zijn welkom!

één jaar geleden

Reactie op J84

Meer mensen last van gevoelige tepels door baby’s met krampjes die clustere ...
Gebruikt ze al een speentje?