1973 Reacties
één jaar geleden
Jaaa! Ik ben nu gestopt met voeden als ze dit doet. Ik heb het idee dat ze vooral nog graag wil zuigen, maar eigenlijk al vol zit. Want als ze echt honger heeft doet ze dit niet. Speentje wil ze niet, dat zou kunnen helpen als jullie baby dat wel wil? Wij helpen haar dan gewoon in slaap. Vaak sabbelt ze dan aan onze kleren in de draagdoek 😅
Maar borstvoeding moet wel beetje oké blijven voor jezelf ook. Dus als het pijn doet, zou ik stoppen. Dan hou je het op de lange termijn denk ik langer vol.
één jaar geleden
Reactie op Lynnnnnn
Jaaa! Ik ben nu gestopt met voeden als ze dit doet. Ik heb het idee dat ze ...
Haha ja, hier hetzelfde inderdaad. Iedere dag kan ik ook mijn eigen kleding in de was doen door dat sabbelen 🙈 maar heb haar overdag al de hele dag in de draagzak, dus mijn rug wil ‘s avonds gewoon even zitten. En zij wil de hele avond slapen met een tepel in haar mond 😅 maar eens, mijn tepels hebben hun grens bereikt op dit moment. Ik ga haar vanavond toch maar weer even een avondje in de draagzak doen, even rust
één jaar geleden
Reactie op Lynnnnnn
Haha zo herkenbaar dit! Kan je partner het s avonds niet overnemen de draag ...
Hij kan het wel overnemen, maar bij hem huilt ze langer. En dat kan mijn moederhart dan weer niet aan 😅 maar hebben net afgesproken dat ik vanavond op de koffie ga bij een vriendin in de buurt hier en dat hij dan de cluster tijd neemt. Dan zit ik er niet de hele tijd gespannen naast, en kan hij even kijken of het uiteindelijk gewoon lukt! En mijn tepels kunnen een avondje bijkomen. Overdag slaapt ze bij hem trouwens prima hoor in de draagzak. Alleen ‘s avonds wordt ze boos als we haar de tepel ontnemen 🙈
één jaar geleden
Reactie op Lynnnnnn
Ah heel goed! Laat je weten hoe het is gegaan?
Het ging prima! Ik ben net een half uurtje thuis en ze heeft de hele tijd bij hem in de draagzak geslapen. Af en toe wat extra wiebelen om haar de volgende slaapcyclus in te helpen, maar echt prima! Ik heb vol vertrouwen in oud en nieuw ☺️
één jaar geleden
Reactie op qqqx
Drinken jullie kindjes ook nog om de 3 uur ? Snachts komt hij soms na 4 of ...
Onze dochter is nu 14 weken en drinkt overdag nog zeker iedere twee uur (en soms nog eerder) ‘s nachts laat ze er wel 6 a 7 uur tussen. Vraag me af waar het aan ligt en of ik dit kan verlengen. Aan mijn productie ligt het denk ik niet, want als ik 10 minuten kolf komt er vaak wel 120 cc per borst uit. Maar ze stopt vaak zelf na 6 minuten drinken en hapt dan niet nog een keer aan, ook niet na het verschonen…
één jaar geleden
Reactie op lisa405
Onze dochter is nu 14 weken en drinkt overdag nog zeker iedere twee uur (en ...
Verschilt ook echt per kindje is mijn ervaring. Mijn tweede dochter dronk ook vaak minimaal iedere twee uur, ook kort, en liet er zelfs 's nachts niet lang tussen 🙈 Terwijl ik een mega productie had. De andere drie deden gewoon 2,5 tot 3 uur ertussen. Ik deed zelf niks anders, dus waarom dit nou zo was, geen idee 🤷🏻♀️
één jaar geleden
Reactie op Riso
Deze vraag is vast veel voorbij gekomen, maar hoe leg je een voorraadje aan ...
Hier gaat het heel langzaam. Soms kolf ik na de voeding in de ochtend nog na. Kolven na een van de andere voedingen heeft Hier geen zin want dan ben ik echt leeg. Maar met nakolven heb je steeds minimale porties dus onze vriezer ligt vol kleine beetjes melk. We proberen nu een aantal keer per week een flesje te geven en dan ontdooien we wat restjes tot we een volledig maaltijd hebben. Ik kolf tijdens het voeden en heb dan een volledige voeding in de vriezer.
Ik heb nu 5 voedingen in de vriezer, ik wil er 8 - 10. Ik vind het eerlijk gezegd een heleboel gedoe. Ik heb vanuit de kraamtijd 3 zakjes kunstvoeding die ik toen niet nodig had en ik overweeg om gespreid over 2 weken die 3 porties te geven en dan te kolven, zodat je sowieso aan voldoende voorraad komt.
Ik wil niet extra kolven want dan raakt mn productie in de war.
één jaar geleden
Reactie op Riso
Deze vraag is vast veel voorbij gekomen, maar hoe leg je een voorraadje aan ...
Ik heb van de lactatiekundige geleerd dat ik alleen sochtends max 30-40ml extra mag kolven uit beide borsten samen. Daarmee zou ik in 3 dagen 1 portie hebben, voor mij gaat dat snel genoeg. Ik heb toen ik begon met kolven ook wel eens per ongeluk mega veel gekolfd (150 uit 1 borst, terwijl kindje 100 drinkt). Dat boost de voorraad dan ook weer, dus ik heb nu na 2 weken 3 voedingen op voorraad. Ik kolf niet elke dag extra, ik heb geen haast en ben bang dat dat niet goed is voor de productie.
één jaar geleden
Reactie op Oktomom
Hier gaat het heel langzaam. Soms kolf ik na de voeding in de ochtend nog n ...
Mijn lactatiekundige adviseerde om de melk gewoon in de koelkast te zetten, als je het binnen een week gebruikt. Dan kan je als het beide is afgekoeld de porties samenvoegen.
één jaar geleden
Reactie op qqqx
Ja hier ook. Ik vind dit ook fijner want kan zo wat sneller voeden na een (te kort) slaapje. Ik probeer juist op 7 voedingen overdag te komen dan kunnen wij s nachts wat langer doorslapen.
één jaar geleden
Je productie zou zich vanzelf hieraan moeten aanpassen. Ik geef altijd maar 1 borst en moest hier dus ook even schakelen toen hij snachts nog maar 1 keer kwam. Ik kolf s avonds 5 minuutjes de andere borst af als ik de avond voeding geef. (Rond half 10/10u). Meestal voed ik dan rond 3u weer. Ik heb zo’n haakaa borstkolf gekocht die ik snachts op m’n andere borst zet om de druk eraf te halen. Hier haal ik er ongeveer 30-50 cc mee uit. Handig ook want ik kan met die kleine beetjes gelijk een voorraadje opbouwen :)
één jaar geleden
Reactie op qqqx
Jep, of elke twee uur. Mijn ervaring is dat dit ook zo blijft overdag tot ze vast voedsel gaan eten. Eigenlijk ook niet heel gek, ik eet/drink zelf ook zeker elke drie uur. Het is eerder 'gek' dat flessenkindjes soms maar vier keer op een dag wat krijgen. (Zonder oordeel hoor, iedereen moet doen wat voor ze werkt, maar vaak voeden is niet raar)