1973 Reacties
één jaar geleden
Hoi!
Over een tijdje moet ik weer gaan werken en ga ik op het werk kolven. Nu wil ik een koeltasje aanschaffen. Op het werk is een koelkast waar ik de melk in kan bewaren. Kan dit dan bijv zo’n koeltasje zijn: https://www.bol.com/nl/nl/p/klein-mini-koeltasje-sixpack-blikjes-compacte-koelbox-koeltassen-en-elementen-blauw/9200000108736512/?bltgh=h7Le-pUeVQYs7EPqECdAeQ.2_12.22.ProductPageUrl
Als je op internet zoekt op koeltas kolven staan er tasjes van 35-40 euro op, maar is zoiets voldoet is dat voor mij prima..
één jaar geleden
Reactie op lizzyvb25
Hoi!
Over een tijdje moet ik weer gaan werken en ga ik op het werk kolven. ...
Hoe lang ben je onderweg van werk naar huis? Ik had bij mijn vorige baby het koeltasje dat bij de kolf zat (medela freestyle flex). Voordeel daarvan is dat er een koelelement precies tussen de flesjes past.
Maar ik denk dat je ook zelf wel een koelelement hier in dit tasje kan proppen. Ik denk dat het tasje misschien aan de grote kant is, maar het is aan jou of je dat een probleem vindt natuurlijk.
één jaar geleden
Reactie op Yagir
Pfff tot hoeveel maanden clusteren ze😑 het lijkt hier wel steeds erger te ...
En neemt hij een speentje? Heeft hier echt geholpen. Was eerder een zuigbehoefte. Maar clusteren kan ook een grote behoefte aan mamaliefde zijn. Wel schattig maar erg vermoeiend natuurlijk.🥰
één jaar geleden
Reactie op Julesss
En neemt hij een speentje? Heeft hier echt geholpen. Was eerder een zuigbe ...
Hij wil geen speentje helaas, heb al 5 verschillende geprobeerd maar hij moet er niks van hebben. Vandaag is hij zelfs al de hele dag aan het huilen en wil alleen maar door de borst getroost worden😵 misschien oververmoeid want overdag wil hij ook totaal niet slapen. 's Nachts slaapt hij gelukkig wel goed door.
één jaar geleden
Reactie op lizzyvb25
Hoi!
Over een tijdje moet ik weer gaan werken en ga ik op het werk kolven. ...
Je kan er ook veel op marktplaats vinden
één jaar geleden
Reactie op Yagir
Pfff tot hoeveel maanden clusteren ze😑 het lijkt hier wel steeds erger te ...
Ah wat intens voor je! Heb je al geprobeerd hem te dragen in een draagdoek/zak? Onze kleine vindt dat heerlijk. Als ze overprikkeld/oververmoeid is moet ik wel eerst even in het donker met haar rondlopen in de draagdoek, anders wil ze alle extra prikkels ook nog opnemen. Maar na een tijdje gaan de oogjes langzaam dicht en slaapt ze er heerlijk in! Soms uren
één jaar geleden
Reactie op Merel222
Ah wat intens voor je! Heb je al geprobeerd hem te dragen in een draagdoek/ ...
En misschien kun je zijn handje zo positioneren tussen hoofdje en doek dat hij op z’n eigen handje kan sabbelen. Dat werkt hier ook wel (gelukkig vind ze een speentje ook fijn)
één jaar geleden
Ons lieve meisje is ondertussen 10 weken en drinkt eigelijk alleen maar live borstvoeding tot nu toe, maar krijgt af en toe (ongeveer 1 x per twee weken zoiets) een flesje. Ze accepteert het flesje altijd alleen gebeurt het ook altijd dat zij zodra het flesje op is het meteen op een krijsen zet, en flink ook.
Ik gebruik de fles van hagen met de slowflow speen, ik hou de formule aan van la leche league en we doen therapeutisch voeden.
Ik vermoed dat wij haar in het flesje te weinig geven, want ik kolfde laatst in 20 min beiden kanten 230ml en in een flesje mocht volgens de berekening 80ml. Ze krijgt met live voeden altijd maar 1 borst.
Ik hoef gelukkig nog niet snel te werken oid dus het is (nog) geen groot probleem, maar vind het toch vervelend dat ze, wanneer het dus voorkomt dat ze wel een flesje krijgt, daarna zo overstuur is.. Iemand advies? ☺️
één jaar geleden
Reactie op nvdweijde
Ons lieve meisje is ondertussen 10 weken en drinkt eigelijk alleen maar liv ...
Afgekolfde melk mag je meer geven 😋
Hier (10 weken) standaard 130ml wat hij aangeboden krijgt. Vaak wil hij dan nog meer, wat hij ook gewoon krijgt.
Van kunstvoeding heb ik verder geen verstand, dat houden we gewoon aan wat er op de pot staat 🙈
één jaar geleden
Reactie op nvdweijde
Hier dronk mijn dochtertje van 9 wk 150 afgekolfde melk vanmiddag🙈
één jaar geleden
Reactie op Frummeltje123456
Hier dronk mijn dochtertje van 9 wk 150 afgekolfde melk vanmiddag🙈
Correctie.. 10 wk🙈
één jaar geleden
Reactie op nvdweijde
Bij ons was dat ook zo. Als je zeker weet dat ze genoeg eten binnen heeft misschien gelijk als je fles eruit haalt gelijk speentje geven. Bij mijn zoontje was dat veel de zuigbehoefte die hij niet kreeg aan de fles.
Een speentje hielp toen wel
één jaar geleden
Stel, mijj vriend wil een dag op stap met onze twee kids. Peuter en baby :) .
Ik kan dan wel een flesje afgekolfde melk mee geven, maar er is in principe geen magnetron of iets dergelijks tot hun beschikking. Heeft iemand een tip of creatief idee hoe hij het flesje melk toch mee kan nemen en op kan warmen? 😁
één jaar geleden
Reactie op Sunflower1989
Stel, mijj vriend wil een dag op stap met onze twee kids. Peuter en baby :) ...
Zolang het niet ijskoud is mag je het gewoon geven. Maar als je echt wilt opwarmen misschien een koeltas met warmte element en aluminium folie erom?
één jaar geleden
Reactie op metalharpey
Zolang het niet ijskoud is mag je het gewoon geven. Maar als je echt wilt o ...
Dit werd mij afgeraden door LLL wegens bacterievorming. Ik kreeg de raad om een draagbare flessenwarmer op batterij te kopen ofwel toch gewoon ergens binnenstappen en vragen om het op te warmen. Als laatste optiz kan je het opwarmen door het ergens bij je lichaam te houden, maar wel pas als je het kortelings gaat gebruiken. Maar dan wordt het natuurlijk niet warm warm 🤷♀️
één jaar geleden
Mijn baby van bijna 3 maanden voedt nog steeds erg veel, ook 's nachts. Ze komt erg goed aan, zelfs sneller dan de gemiddelde groeicurve.
S nachts is dit wel erg vermoeiend, ze slaapt dan meestal eerst 3u, en daarna steeds 2.5u. Is het dan nodig om dit iets te gaan rekken? En zo ja, hoe? Of gewoon blijven volgen van de honger signalen.
En zoals in het andere korte vragen topic besproken, ik verwacht totaal niet dat ze helemaal doorslaapt ;).