1973 Reacties

één jaar geleden

Reactie op xxjpk123

Meer kindjes die ineens snachts weer vaak komen? Mijn zoontje is 10 weken. ...
Hier sliep hij eerder van 23.00 tot 6.30 ongeveer maar hij wordt nu elke dag steeds iets eerder wakker. Nu net 03.30😒 was net zo blij dat hij iig 's nachts goed sliep. Ach het zal er wel bij horen ben ik bang.

één jaar geleden

Reactie op xxjpk123

Meer kindjes die ineens snachts weer vaak komen? Mijn zoontje is 10 weken. ...
Hier ook en lees het hier ook veel. Denk dat veel kindjes hier alweer aan een nieuw sprongetje zitten 🤷‍♀️

één jaar geleden

Reactie op Riso

Ik vraag me af he: als jullie kolven en een flesje geven, hoeveel is dat da ...
Ik kolf niet maar als ik kijk naar wat mijn andere kinderen dronken was dat altijd tussen de 120-150 ml ook toen ze ouder waren. Volgens mij past de inhoud van de melk zich aan aan het kind in plaats van dat het meer of minder wordt

één jaar geleden

Reactie op brittkersenpitt

Vraagje, dragen jullie snachts ook een voedingsbeha? Ik zelf heb geen nacht ...
Ik snap je helemaal, ik lek s nachts ook nog. Ik draag vaak vrij losse voedingsbh's of een voedingstop met zoogcompressen er in

één jaar geleden

Reactie op Christmaswish4

Ik kolf niet maar als ik kijk naar wat mijn andere kinderen dronken was dat ...
Ah dit is verhelderend, dank!!

één jaar geleden

Weet iemand misschien hoe dit zit? Altijd wordt er gezegd dat je nooit zoveel kunt kolven als wat je baby live drinkt. Dat merk ik ook wel met kolven, dat lijkt niet een hele voeding. Maar toch wordt er ook steeds gezegd dat je niet veel voorraad nodig hebt, omdat wat je altijd kolft wanneer zij zou drinken. Maar je kolft toch altijd net minder dan ze nodig heeft? Dus moet je dat dan niet aanvullen? Ben aan het nadenken wat ik nodig heb en straks mee moet gaan geven aan het kdv, en ik vind het echt een breinbreker 😅

één jaar geleden

Reactie op J84

Weet iemand misschien hoe dit zit? Altijd wordt er gezegd dat je nooit zove ...
Wat ik vreemd vind is dat ik heel lang meer gekolfd heb dan wat hij dronk dus ik heb een flinke voorraad in de vriezer 🤔 maar het komt idd steeds meer voor nu dat hij meer drinkt dan wat ik kolf. Ik leg hem dan weer gewoon aan (volledig bv thuisblijf moeder) omdat ik dat op dat moment ook kan. Ik kan me voorstellen dat dat niet gaat op bijv werk. Wat je misschien kan doen is na de eerste ochtend voeding nog even de kolf eraan hangen om ze goed leeg te krijgen. Zal geen volledige of halve voeding zijn maar misschien net genoeg om het verschil op te vangen?

één jaar geleden

Reactie op J84

Ik heb hier niet echt ervaring mee. Ben pas met 9maanden beginnen werken vorige keer. Maar hij haalde toen extra voedingen als ik thuis was. Ik gaf toen ook helemaal niks mee. Maar hij at dan natuurlijk wel al wat vaste voedingen overdag. Ik Gaf dus enkel nog borstvoeding voor het werk vlak na het werk en voor het slapen gaan en snachts 2 keer😅 Maar denk dan ook als je gekolfde melk meegeeft en het iets minder is ze het wel gewoon inhaald wanneer je wel thuis bent? En op de weekends

één jaar geleden

Reactie op metalharpey

Wat ik vreemd vind is dat ik heel lang meer gekolfd heb dan wat hij dronk d ...
Ja dat had ik ook. Eerste 6 weken enorme overproductie. Alleen blijkt ze allergisch te zijn, dus heb ik niks aan die hele voorraad. Super zonde. Maar inderdaad, ben nu na de ochtend voeding aan het kolven. Maar dat is maar 40 a 50 ml per dag, dus dat gaat niet heel snel als blijkt dat ik inderdaad steeds zou moeten aanvullen. Best spannend dat werk eraan komt!

één jaar geleden

Reactie op Jessica 925

Ik heb hier niet echt ervaring mee. Ben pas met 9maanden beginnen werken ...
Dat zou mooi zijn als het zo afgestemd wordt inderdaad! En op thuiswerkdagen zou ik misschien tussendoor een keer langs kunnen gaan om live bij te voeden… maar ja, weet nog niet wat handig is straks!

één jaar geleden

Reactie op J84

Ik vond het ook inderdaad lastig bij de eerdere kinderen maar wat ik ervaren heb is dat het zich eigenlijk altijd wel regelt. Als ze bij de opvang geven wat je kolft redden ze zich daar prima mee en dan drinken ze daarna bij jou gewoon wat ze verder nodig hebben. Ik denk ook niet dat baby's altijd evenveel per keer drinken maar dat zie je niet

één jaar geleden

Reactie op Christmaswish4

Ik vond het ook inderdaad lastig bij de eerdere kinderen maar wat ik ervare ...
Dat klopt idd. Wij geven hier savonds de papa fles (afgekolfde melk) en de ene x is dat 130 ml en andere keer weer 165 ml. Schommelt best wel en is niet gelijk aan hetgeen wat ik dan af kolf.

één jaar geleden

Reactie op J84

Ik zou je er niet al te druk om maken. Meestal komt het wel goed. Op de site van la leche league vind je een rekensom van wat je kindje ongeveer zou kunnen drinken, ik zou dat gewoon meegeven en dan kijken of je kindje wat laat staan of de flessen juist supersnel leegtrekt. Mijn ervaring met kolven en werken bij mijn vorige kindje is dat als je productie nu goed is, dat ook wel zo blijft. Ik zou dus niet extra gaan kolven. Gewoon kolven wanneer je kindje de fles krijgt (en uiteraard eerst om een klein voorraadje aan te leggen). De ene keer kolf je misschien wat meer dan je kindje drinkt en de andere keer wat minder. Dat is normaal. Als je structureel te weinig kolft, kan het aan je kolf liggen of aan hoe je kolft. Een lactatiekundige kan je vaak wel helpen dan. Komt goed!

10 maanden geleden

Hoeveel voedingen geven jullie per dag? Ik meestal in totaal 8 en de 8e in de avond is meerdere korte keren in 2 a 3 uur tijd (clusteren). Zoon is donderdag 3 maanden. Hij komt in de nacht altijd 1 a 2 keer.

10 maanden geleden

Reactie op kimmetje03

Hoeveel voedingen geven jullie per dag? Ik meestal in totaal 8 en de 8e in ...
Hier meestal 7. Snachts laat ze er 1 stuk langer tussen, meestal rond de 5 a 6 uur en daarna juist weer wat korter, 2.5 a 3 uur.

10 maanden geleden

Reactie op kimmetje03

Hier de ene dag 7 en dan weer 8. In de nacht zit er vaak 6 of 7 uur tussen. Overdag meestal 3uur en in de avond elke 2uur of soms nog sneller. Onze dochter is aanstaande maandag 10weken oud en heeft dit ritme al een tijdje te pakken .

10 maanden geleden

Gemiddeld 8 keer (10 weken)

10 maanden geleden

Reactie op kimmetje03

Wij zijn net over naar 6 waarvan 1 in de nacht. Zoontje is 11.5 week. Ik deed altijd 7 ivm doorslapen en ook makkelijk ivm korte dutjes, maar merk dat m’n zoontje het echt niet nodig heeft. Hij is groot en fors en komt niks tekort 🤪. Hij zit al tegen de 7 kilo aan. Dus nu probeer ik wel 3/4u tussen de voedingen te laten. M’n zoontje gaat rond 18u de nacht in dus geen clusteravonden

10 maanden geleden

Ik zat op 7 a 8 voedingen per dag, maar ben naar 10 gegaan omdat ze niet voldoende aankwam (nu 10 weken). Ze woog bij 4 weken 4040, en bij 8 weken 4270. 4 januari gaan we weer naar het consultatiebureau. Ik hoop zo dat dit dan geholpen heeft!

10 maanden geleden

Ik hoorde net dat iemand met flesvoeding naar 4 voedingen ging! Dat is wel een groot verschil met mij.. Ik denk dat ik er zeker 7 tot 10 geef per dag. Maar daar zitten ook 'halve' voedingen bij. Dan drinkt ze echt een beetje. Dochter is nu 12 weken. Voed wel op verzoek.