1973 Reacties

10 maanden geleden

Reactie op Floma

Ik hoorde net dat iemand met flesvoeding naar 4 voedingen ging! Dat is wel ...
Hier ook op verzoek meestal 7 voedingen… Wij drinken ja ook vaker dan 4 x haha vind dat persoonlijk ook heel weinig!

10 maanden geleden

Reactie op Floma

Ik hoorde net dat iemand met flesvoeding naar 4 voedingen ging! Dat is wel ...
Ik ook zoveel! Flesvoeding is zwaarder verteerbaar dan borstvoeding. Maar wat wij doen is natuurlijker.. en ook beter. En met dat in mijn achterhoofd vind ik het niet erg om vaak te voeden 😊

10 maanden geleden

Hebben jullie enigszins ritme in de voedingen (wel op verzoek)? En hoe doe je dat? Onze zoon is 10 weken en we willen met name ‘s avonds wat meer ritme inbouwen, zodat we hem rond een vaste tijd naar bed kunnen doen. Maar hij vraagt vooralsnog op heel wisselende tijden om z’n voedingen.

10 maanden geleden

Reactie op NMI9

Hebben jullie enigszins ritme in de voedingen (wel op verzoek)? En hoe doe ...
Hier wel, tussen 23.00 en 0.00 laatste avond fles voordat we met zn allen naar bed gaan. Dan 6u later droomvoeding en hij is standaard om 9.30 wakker dus dan weer voeding om 10.00 Soms kan het een uurtje eerder of later zijn, overdag wel volledig hoe hij het inricht met max. 4u er tussen 🤷‍♀️

10 maanden geleden

Reactie op NMI9

Hier ook ze krijgt rond 2000 de laatste voeding. Vandaag had ze bv om 1930 nog melk gehad maar heb haar gewoon weer om 2000 aangelegd… en dan om 2100 naar bed. Dan komt ze 1x in de nacht… en dan vroege ochtend. De nacht schuift ze steeds langer op. Afgelopen nacht was het ondanks het vuurwerk 4.30 uur… Droomvoeding accepteert ze hier niet..

10 maanden geleden

Reactie op Frummeltje123456

Hier ook ze krijgt rond 2000 de laatste voeding. Vandaag had ze bv om 1930 ...
Klinkt goed! Dat is wel het proberen waard, om hem ook ‘s avonds gewoon om een vaste tijd aan te leggen. Benieuwd of dat lukt met onze kleine man, want hij laat altijd heel duidelijk weten als hij geen honger/zin heeft 😅

10 maanden geleden

Reactie op NMI9

Ik doe overdag en 'snachts volledig op verzoek, behalve als hij er overdag langer dan 3,5 uur tussen laat, dan maak ik hem wakker. Ongeacht hoe laat hij de laatste voeding heeft gehad in de avond, gaan we rond 22.00 naar boven voor onze avond routine en voed ik hem rond 22.30 nog voordat hij gaat slapen. Overdag wil hij nooit nog een keer drinken als hij net heeft gehad, maar die avond voeding zit denk ik toch al een beetje in zijn routine of zo. Dat gaat altijd goed.

10 maanden geleden

Ik heb sinds gisteren steken in mijn rechter borst. Niet in de tepel maar echt in de borst zelf, zowel tijdens het drinken als op random momenten overdag. Ik ben een beetje bang voor een borstontsteking, maar zie nog geen rode plekken. De borst voelt soms wel heel hard/vol aan. Behalve normaal blijven voeden en koelen, nog tips?

10 maanden geleden

Begint jullie kleine ook tijdens de voeding stoppen met drinken, om naar je te lachen en brabbelen en gaat daarna weer lekker verder met drinken. Echt wat een geluksmomentje is dat, zo schattig

10 maanden geleden

Reactie op kimmetje03

Begint jullie kleine ook tijdens de voeding stoppen met drinken, om naar je ...
Ja hier ook, echt suuper schattig he!! Dat was ik al vergeten dat Nico dat vroeger ook deed🥰

10 maanden geleden

Reactie op Toooh

Ik heb sinds gisteren steken in mijn rechter borst. Niet in de tepel maar e ...
Ik had dit ook en wat mij hielp was even de borst goed leeg kolven. Daarbij had ik een kommetje met bijna heet water en een washandje die ik tussendoor de hele tijd opnieuw warm maakte en op mijn borst legde tijdens het kolven. Was een verademing.

10 maanden geleden

Reactie op Toooh

Ik heb sinds gisteren steken in mijn rechter borst. Niet in de tepel maar e ...
Mijn lactatiekundige zei dat je dan een gember compresje erop moet leggen zie foto

10 maanden geleden

Reactie op kimmetje03

Ja hier ook! Ik smelt echt als ze dat doet 🥰

10 maanden geleden

Iemand tips voor bij een enorm toeschietreflex i.c.m. veel productie, (verborgen) reflux en tegelijkertijd ook willen kolven? Ik ben vorige week begonnen met blokvoeden, dat lijkt wel wat te werken maar niet genoeg. Kolven doe ik nog niet veel want dan produceer ik alleen maar meer. Ik worstel vooral met dat de reflux alleen maar erger wordt doordat ze zo snel moet drinken omdat de melk echt uit me stroomt. Regelmatig verslikken en lucht binnenkrijgen. Zo zielig 😢 Heb ook geprobeerd halverwege de voeding te laten boeren. Dat lukt goed maar maakt geen verschil. Tips zijn welkom 🙏🏼💗

10 maanden geleden

Binnen hoeveel tijd vriezen jullie afgekolfde melk in? Ik lees wisselende dingen op internet over de Max tijd die er tussen mag zitten

10 maanden geleden

Reactie op kimmetje03

Mijn kleintje doet dit ook maar kijkt dan vooral heel moeilijk en spuit dan haar hele broek vol 🤣

10 maanden geleden

Reactie op kimmetje03

Nee, die van mij begint met haar vuistjes te kloppen op mijn borst als de melk niet snel genoeg komt 🤣

10 maanden geleden

Reactie op Merel222

Iemand tips voor bij een enorm toeschietreflex i.c.m. veel productie, (verb ...
Wat lactatiedeskundige mij als tip gaf hiervoor was de zwaartekracht wat tegenwerken. Dus aanleggen en dan meteen schuin op de rug gaan liggen. Weet niet of je dit al doet maar hielp hier goed toen ik in het begin ook een te hoge productie had.

10 maanden geleden

Reactie op Anouklu

Binnen hoeveel tijd vriezen jullie afgekolfde melk in? Ik lees wisselende d ...
Ik kijk elke avond wat er in de koelkast staat en of ik dat de volgende dag verwacht te gebruiken, zo niet, dan gaat het de vriezer in. Een enkele keer vries ik ook nog melk van de dag ervoor in maar dat probeer ik te voorkomen. Weet niet of dat volgens de richtlijnen is maar mijn oudste dochter deed het er prima op.

10 maanden geleden

Reactie op Julesss

Wat lactatiedeskundige mij als tip gaf hiervoor was de zwaartekracht wat te ...
Ja die tip kreeg ik ook! Voeden in de 'biological nurtering' houding. Mijn lactatiekundige gaf ook als tip om aan te leggen als ze nog een beetje slaperig zijn. Want dan zuigen ze niet zo hard. Dus niet eerst verschonen oid. En ik kreeg ook de tip om na de ochtendvoeding (zo na 9u) mijn borsten helemaal leeg te kolven. Ze noemde dat een reset. Maar dan wel echt leeg, leeg, leeg zeg maar. Ik moest dan kolven tot er niks uitkwam, mijn borsten een beetje masseren en wiebelen, weer kolven tot er niks meer uit kwam en dit nog een keer doen. Hielp bij mij heel erg om mijn productie weer een beetje normaal te krijgen.