1973 Reacties
10 maanden geleden
Reactie op Toooh
Ik heb sinds gisteren steken in mijn rechter borst. Niet in de tepel maar e ...
Oee dat is niet fijn.. Ik heb een borstontsteking gehad een paar weken geleden. Begon zoals jij omschrijft.. Als je gaat voeden je borsten even opwarmen zodat de melk weer beter gaat stromen. Ik heb uiteindelijk twee ultrasound behandelingen gehad bij de fysio! Dat werkte echt mega goed.
10 maanden geleden
Mijn kindje komt 's nachts elke 2,5 uur voor een voeding. Ik merk dat het mij aan het opbreken is. Ook vraag ik mij af hoe ik dit ga doen als ik straks weer ga werken.
Is dit normaal gedrag dat mijn kindje zo vaak komt 's nachts?
10 maanden geleden
Reactie op Frummel1991
Mijn kindje komt 's nachts elke 2,5 uur voor een voeding. Ik merk dat het m ...
Hier ook. De avond alleen wel soms wat langer. Heb je een soort avond/nacht routine gecreëerd?
10 maanden geleden
Reactie op Frummel1991
Is zeker normaal! Wat bij mij wel iets hielp was in de avond wat vaker aanleggen en dan de laatste voeding voor je zelf gaat slapen ‘n aantal keer van borst wisselen tijdens de voeding tot je kindje er klaar mee is. Toen begon hij er toch weer minimaal 3 a 4 uur tussen te laten. Nu zelf 5 a 6 uur.
10 maanden geleden
Reactie op Frummel1991
Inderdaad heel normaal. Hier slaapt onze dochter bijna elke nacht zo'n 6/7 uur.
Overdag laat ik er niet langer dan 3 uur tussen. Vaak meldt ze zich wel maar als dat niet is, leg ik haar aan de borst. Dit resulteert dan snachts dus in wat extra uren slaap.
De laatste voeding doe ik altijd in mijn eigen bed, rond 00.00u. daarna slaapzakje aan en in de co-sleeper. Soort ritueeltje van gemaakt dus. Misschien heb je er wat aan.
10 maanden geleden
Reactie op Frummel1991
Hier hetzelfde. Vannacht elke twee uur helaas. Bij mijn oudste was dat ook zo, maar op een gegeven moment begon ze in de avond er steeds langer tussen te laten. Dus tussen 20u en en 12 zeg maar. Dat werd 1 uur, 2 uur, etc. Maar nachtvoedingen hebben we heel lang gehouden. Zeker tot een jaar. Niet heel bemoedigend, dat weet ik, maar je went eraan. Ik ging het zelf missen haha! Toch een intiem momentje samen
10 maanden geleden
Reactie op geertjewi
Hier hetzelfde. Vannacht elke twee uur helaas. Bij mijn oudste was dat ook ...
Nog aanvulling hierop: toen mijn oudste zes maanden was hebben we een flesje kunstvoeding geïntroduceerd rond 22 uur. Dan kon ik om bijv. 21 uur gaan slapen en kwam mijn dochter pas rond 3/4 uur s nachts. En daarna weer rond een uur of 6/7. Zo kon ik wat meer slaap pakken! (Mijn partner gaf uiteraard het avondflesje)
10 maanden geleden
Reactie op Frummel1991
Ik heb hetzelfde, ik had het idee dat dag/nacht ritme nog niet helemaal goed werkt. Ik heb een voorbeeld dag routine opgezocht van 3 maanden en die losjes proberen te volgen.
Ik probeer sinds gisteren wat vroeger de dag te starten, en zorgen dat ze overdag genoeg prikkels krijgt in de wakker tijden maar ook genoeg slaapt. En rond 10u rondje buiten gelopen zodat ze vroeg wat natuurlijk licht ziet. Toen rond 7/8u korte avondroutine gedaan, en een droomvoeding rond 11. En ze sliep eindelijk langer door.
Misschien toevallig, maar wat meer routine en prikkels lijken haar goed te doen
10 maanden geleden
Reactie op Merel222
Iemand tips voor bij een enorm toeschietreflex i.c.m. veel productie, (verb ...
Hi! Ik heb ook veel last gehad van overproductie. Alles geprobeerd met lactatiekundige, maar niks werkte goed (genoeg). Uiteindelijk ben ik naar een homeopaat geweest. Dat heb ik nog nooit eerder gedaan, maar ik wilde alles proberen, omdat ik heel graag borstvoeding wilde blijven geven. Dit heeft mij enorm geholpen! Al binnen een paar uur na haar behandeling. Dus ik zou zeggen: probeer het. Jouw lichaam is namelijk uit balans, dat is het idee erachter. En het kan sowieso geen kwaad om te proberen (behalve 🤑)
10 maanden geleden
Reactie op Merel222
Iemand tips voor bij een enorm toeschietreflex i.c.m. veel productie, (verb ...
Heb je geprobeerd om eerst even te kolven (bijv. met een haakaa) tot de eerste tsr minder wordt? Werkte bij mij goed. Deed dat niet bij iedere voeding om overproductie te voorkomen. De voeding in de late middag/vroege avond ging meestal het moeizaamste dus dan gebruikte ik de haakaa, hoefde ook echt maar een minuutje of twee en dan dronk hij veel rustiger .
Inmiddels is het veel meer in balans of heeft hij beter leren drinken en nu is het niet meer nodig.
Succes!!
10 maanden geleden
Reactie op Lilouri
Geef je borstvoeding tijdens de droomvoeding? Wordt je kindje daar niet wak ...
Nog maar een keer geprobeerd dus, maar haalde haar heel coorzichtig uit bed, en probeerde haar toen aan te leggen. Ze werd half wakker maar sliep erna meteen door tot 4u, wat een erg lange tijd is voor haar
10 maanden geleden
voor de mama's waar de menstruatie al weer gekomen is, merkten jullie wat aan jullie productie. ik ben sinds vandaag ongesteld maar het had een lange aanloop. steeds voortekenen maar zette niet door ofzo. productie vind ik al enige tijd wat minder ook. waar ik hiervoor altijd maar 1 borst aanbood moet ik er nu soms 2 aanbieden.
10 maanden geleden
Reactie op Alish
voor de mama's waar de menstruatie al weer gekomen is, merkten jullie wat a ...
Dat idee heb ik ook inderdaad. Nu drie dagen ongesteld geweest en alle dagen kwam ze vaker en ‘s nachts ook een stuk vaker (iedere 1,5 a 2 uur 😮💨). Vandaag is het vrijwel klaar, dus ben heel benieuwd of mijn productie nu ook weer omhoog gaat!