1561 Reacties

5 maanden geleden

Reactie op metalharpey

Mijn kleine jongen heeft vanavond weer last van krampjes. Ze waren al een ...
Volgens mij kunnen kleine babies nog niet zo bewust nadenken dat ze dan elke meer willen. Dus zou het gewoon doen, stukje geborgenheid geven is niet verkeerd lijkt mij

5 maanden geleden

Ik geef bv op verzoek. Maar mijn 6 weken oude dochtertje komt vaak pas om de 5 a 6 uur. Ook overdag. Ze heeft verder heel veel kramp en ik heb een flinke productie. Aanleg gaat goed (lactatiekundige is geweest), reflux valt ook mee tegenwoordig. Boeren gaat goed. En ze zit ook helemaal op het gemiddelde qua gewicht en lengte… maar het blijft me een beetje een naar gevoel geven als we echt op maar 4 a 5 keer voeden per dag zouden zitten met 6 weken… Hebben er meer die ook zo veel tijd ertussen laten?

5 maanden geleden

Reactie op J84

Ik geef bv op verzoek. Maar mijn 6 weken oude dochtertje komt vaak pas om d ...
Helaas niet, hier om de 2-3 uur voeden.. zolang ze goed groeit is er toch niks mis mee?

5 maanden geleden

Reactie op J84

Ik geef bv op verzoek. Maar mijn 6 weken oude dochtertje komt vaak pas om d ...
Ik voed ook op verzoek maar laat er overdag max 4u tussen. Dan maak ik wakker en ga ik voeden. Wil dat mn zoontje overdag goed drinkt zodat het hopelijk gauw in de nacht minder wordt.

5 maanden geleden

Reactie op esmee11

Sinds een weekje heb ik de handsfree dubbele borstkolf van Vulpes. Daarvoor ...
Ik heb hetzelfde voor, ook met de vulpes en bij vorig kindje ook de medela freestyle gehad en kolfde daar ‘t dubbele mee😩

5 maanden geleden

Reactie op maamel

Ik heb hetzelfde voor, ook met de vulpes en bij vorig kindje ook de medela ...
Ik heb hetzelfde gehad met een handsfree. Nu weer terug naar de snoeren! Werkt veel beter

5 maanden geleden

Reactie op J84

Ik geef bv op verzoek. Maar mijn 6 weken oude dochtertje komt vaak pas om d ...
Hi! Tip: Drinkt je kindje ook gulzig/snel? Hier voedden we ook op verzoek (bv), maar ze dronk soms erg gulzig en had meer krampjes/overprikkeling. Ze groeide supergoed. De LD dacht dat we iets te weinig voedingsmomenten hadden, dus we zijn structureel vaker gaan voeden en dat werkte! Minder krampjes en overprikkeling. Echt een verschil ☺️ waars gaf ze het zelf net te laat aan waardoor ze dan al te hongerig/moe was. We hadden vaak 7 momenten en de Ld gaf aan dat baby’s op deze leeftijd minstens 8-12 voedingsmomenten nodig hebben. Nu zitten we vaak op 9 of 10

5 maanden geleden

Reactie op Merel222

Hi! Tip: Drinkt je kindje ook gulzig/snel? Hier voedden we ook op verzoek ( ...
In de nacht laat ik haar trouwens wel gewoon doorslapen want daar worden mama en papa ook gelukkig van 😂 ze is nu 4,5 week en komt sinds deze week in de nacht pas nu 5 uurtjes, zo fijn!

5 maanden geleden

Reactie op Merel222

Hi! Tip: Drinkt je kindje ook gulzig/snel? Hier voedden we ook op verzoek ( ...
Ja ze drinkt ook heel gulzig inderdaad. Maar blijft wel lang hangen nog na de grote stroom van het begin. Ik deed eerst inderdaad wat jij ook deed, juist er niet teveel tijd tussen laten zitten om mijn toeschietreflex ook een beetje onder controle te houden. Maar onze LD zegt juist dat ik echt moet wachten tot ze er zelf om vraagt. De krampjes zijn nog hetzelfde. Maar ik herken wel wat je zegt met het te laat aangeven, ze wil er dan ook gelijk aan als ze aangeeft dat ze honger heeft. Ik zal eens wat experimenteren nog!

5 maanden geleden

Reactie op Merel222

In de nacht laat ik haar trouwens wel gewoon doorslapen want daar worden ma ...
Haha ja snap ik 😅 die van ons komt ‘s nachts ook pas na 5 a 6 uur. Maar helaas houdt ze ons alsnog ieder half uur a uur wakker met krampen 🤷‍♀️ vandaag 6 weken, dus hopelijk is dit de piek al!

5 maanden geleden

Pff jeetje onze zoon (6 weken) zit nou voor elke voeding door zn luier heen. Hij slaapt 5u en 4u (ik maak hem wakker op verzoek van cb) achter elkaar snachts. Volledige borstvoeding. Wat kan ik hieraan doen? Hij is echt niet moeilijk met verschonen hoor maar dat extra kleertjes elke x gaat natuurlijk wel van onze slaap tijd af 😵‍💫 Heb er al een extra luier om zitten maar dat lijkt niet te helpen 🙈 hij is elke x nat bij zn heup en beentje (ja ik heb ze goed zitten), de kant waar hij meestal naartoe probeert te rollen.

5 maanden geleden

Reactie op metalharpey

Pff jeetje onze zoon (6 weken) zit nou voor elke voeding door zn luier heen ...
Misschien een maat groter? Dat hielp hier goed terwijl de andere nog niet eens te klein was. Overdag gebruiken we nu de kleinere maat omdat we dan sneller door hebben wanneer die vol zit. 😇

5 maanden geleden

Reactie op J84

Ja ze drinkt ook heel gulzig inderdaad. Maar blijft wel lang hangen nog na ...
Het kan misschien geruststelling zijn, dat ze daarna nog wat langer blijft hangen aan de borst om haar systeem te kalmeren na de overprikkeling, zou idd even verschillende dingen uitproberen wat voor jullie werkt! Uiteindelijk kennen jullie jullie baby het beste. Wij zijn ook begonnen met priobioticadruppels voor baby’s van Vitals, denk dat dit ook invloed heeft op de krampjes. Succes! 🙏🏼

5 maanden geleden

Ik denk dan ook… elk kindje is anders. Ik geloof persoonlijk niet dat elke baby al even op tijd aan kan geven of ze honger heeft. En de ene baby slaapt dieper dan de andere. De ene heeft meer krampjes. De ander weer andere uitdagingen. Er zijn wat algemene dingen die bij veel baby’s werken, maar probeer vooral wat uit en volg daarin je gevoel! ❤️ en pittig hoor, die krampjes. You got this

5 maanden geleden

Reactie op Merel222

Ik denk dan ook… elk kindje is anders. Ik geloof persoonlijk niet dat elke ...
Dankjewel! Helemaal mee eens inderdaad ❤️

5 maanden geleden

Reactie op metalharpey

Pff jeetje onze zoon (6 weken) zit nou voor elke voeding door zn luier heen ...
Ik had dat ook, ook bij zijn heup en altijd dezelfde kant. Ik gebruik nu grotere rompers en 1 maat grotere luiers en heb er bijna nooit meer last van!

5 maanden geleden

Pfff ons zoontje is nu bijna 7 weken en komt overdag echt elke 2 a 2,5 uur voor een voeding. Ik vind dat best pittig zo vaak, zeker met ook nog een peuter thuis... Kom echt nergens meer aan toe en kan nauwelijks eventjes alleen op pad. Hij drinkt overigens gewoon genoeg. Hapt goed aan, drinkt beide borsten (meestal zo'n 35 minuten in totaal met verschonen tussendoor) en hoor hem echt goed slikken. Weet dat elk kindje anders is, maar hoop toch echt dat hij er snel wat langer tussen gaat laten 🙈

5 maanden geleden

Reactie op Sunflower1989

Pfff ons zoontje is nu bijna 7 weken en komt overdag echt elke 2 a 2,5 uur ...
Hier hetzelfde hoor!

5 maanden geleden

Reactie op Sunflower1989

Pfff ons zoontje is nu bijna 7 weken en komt overdag echt elke 2 a 2,5 uur ...
En hoe doet hij het nu snachts? Misschien inhalen dan. Bij ons net zo maar dan dag en nacht 😃

5 maanden geleden

Mijn baby van 8 weken komt normaal altijd iedere 2-3 uur overdag. Nu heb ik hem net na 3,5 uur wakker gemaakt en hij wordt elke keer super boos als ik hem probeer aan te leggen. Hij heeft nu al 4,5 uur niks gegeten/gedronken en ik weet niet echt wat ik moet doen 😅 ben nu bang dat hij de borst blijft weigeren. Advies?