1973 Reacties
10 maanden geleden
Reactie op Alish
voor de mama's waar de menstruatie al weer gekomen is, merkten jullie wat a ...
Ik was een aantal weken geleden al een keer ongesteld. Had niet het idee dat mijn productie daarvan omlaag gaat.
Sinds gisteren ook weer wat tekenen dat menstruatie er aan gaat komen, ben benieuwd hoe het deze keer dan gaat met mn productie.
10 maanden geleden
Vanaf het begin af aan had ik last van overproductie. Hierdoor is mijn zoontje gewend geraakt aan een snelle toestroom van melk. Sinds het vraag en aanbod is gestabiliseerd is de melk stroom minder hard / snel en raakt mijn zoontje gefrustreerd en drinkt hij na een paar minuten heel onrustig. Hierdoor drinkt hij weinig en komt hij al snel weer voor een nieuwe voeding. Hij komt verder wel gewoon goed aan.
We hebben al een consult gehad met een lactatiekundige een paar dagen geleden en tips gekregen, maar het lijkt nog niet echt te helpen helaas. Op de nacht voedingen na (half slapend), is bijna elke voeding een gevecht en ik merk dat het me verdrietig en ook gefrustreerd maakt...
Ik wil heeeeel graag nog lang borstvoeding geven, maar weet even niet zo goed of ik dit ga vol houden 😭
Zijn er misschien mama's met ervaringen zoals de mijne waarbij het nog goed is gekomen??
10 maanden geleden
Reactie op Sunflower1989
Vanaf het begin af aan had ik last van overproductie. Hierdoor is mijn zoon ...
wat vervelend, als je hier geen tips krijgt misschien kan je de vraag stellen in het borstvoedingforum van fb.
heb je lopend voeden al geprobeerd, of eerst tsr opwekken em dan aanleggen ?
10 maanden geleden
Reactie op Sunflower1989
Vanaf het begin af aan had ik last van overproductie. Hierdoor is mijn zoon ...
Heel herkenbaar! En bij mij is het goedgekomen. Wat bij mij goed werkt is slaperig aanleggen. Mijn dochter slaapt meestal bij mij in de draagzak. Als ik haar dan eruithaal leg ik haar direct aan (ik wacht dus niet tot ze ècht wakker is).
Ik heb ook op het punt gestaan om te stoppen met bv maar op het dieptepunt van mijn frustratie kwam het goed, langzaamaan. Bij mij was stoppen ook niet echt een optie want ze weigert de fles, dus genoeg motivatie hier... Misschien zou jij bijv. 2x per dag een flesje gekolfde melk kunnen geven? Twee voedingen zonder strijd... Verder hielp bij mij de wetenschap dat ze toch wel genoeg kreeg. Als jij niet wil drinken, dan drink je later maar, dacht ik. Niet forceren en wachten tot het goedkomt.
Hopelijk gaat het snel beter!
10 maanden geleden
Mijn baby drinkt sinds twee dagen niet zo goed (12 weken). Ze laat telkens m’n tepel los. Ze drinkt na tsr zo’n 3/4 min volle teugen al is dat al lang. Daarna alleen maar loslaten van tepel. Soms spuugt ze tijdens de “pauze” melk dus ze krijgt wel wat binnen. De andere borst zelfde verhaal. Moet eerlijk zeggen ze houdt het wel drie uur vol erna tot de volgende voeding. Maar ben beetje bang dat ze niet genoeg krijgt. Weet iemand wat dit zou kunnen zijn?
10 maanden geleden
Reactie op Septemberbaby21
Mijn baby drinkt sinds twee dagen niet zo goed (12 weken). Ze laat telkens ...
Heb je nog plas en poepluiers? Dan geen zorgen maken, dan krijgt je kindje genoeg binnen. Hopen dat er vanzelf weer langer gedronken wordt.
10 maanden geleden
Iemand ervaring met fles weigeren?
Onze dochter weigert sinds een week of 2 de fles. Voorheen boden we zon 3 keer in de week de fles aan en dronk ze er goed uit. Ze kan het dus wel.
Over 3 weken gaat ze wennen op het kinderdagverblijf en wil over een week of 2 graag wat afbouwen met het geven van borstvoeding.
Wat we momenteel al doen:
*Mijn vriend geeft haar de fles, ik ben niet in dezelfde ruimte.
*Verschillende flessen en spenen geprobeerd. De lactatiekundige geeft aan dat wanneer ze uit de fles 'kan' drinken we het bij die fles moeten houden. Geven nu dus uit de Dr. Brown met een premature speen.
*Mijn vriend geeft de fles lopend, wiegend en zingend.
*De melk wordt warm gemaakt onder de warme kraan.
Iemand ervaring met inschakelen van logopedie? Of andere tips die we kunnen gebruiken. Ik ga ervan uit dat het goed komt maar het duurt al even...
Owja. Als ze niet drinkt uit de fles wachten we 20 minuten tot dat ik haar de borst alsnog geef.
Alvast bedankt!!
10 maanden geleden
Reactie op Annmans251
Heb je nog plas en poepluiers? Dan geen zorgen maken, dan krijgt je kindje ...
Ja dat wel! Dank voor je reactie misschien even fase
10 maanden geleden
Reactie op Septemberbaby21
Mijn baby drinkt sinds twee dagen niet zo goed (12 weken). Ze laat telkens ...
Hier nog zo n koekenbakker…gaat het s nachts beter? Ik heb het idee dat hij zijn omgeving veel interessanter vindt dan drinken. Heeft ook zijn handjes ontdekt en doet op wakkere momenten vanalles met zijn mond (klakken met de tong, bellen blazen, iets geks met zijn onderlip)…
Voedingen duren hier opeens ook nog maar maximaal een halfuur terwijl ik hiervoor makkelijk 45-60 min met hem zat.
Als ze plast en tevreden is zou ik me inderdaad niet druk maken. Maar irritant is het wel, en zeker niet lekker voor je tepels, al dat trekken en aanhappen/loslaten…
10 maanden geleden
Reactie op qqqx
Dames hebben jullie ook 1 borst die veel beter produceert dan de ander ? Mi ...
Links is bij mij een stuk groter maar als ik kolf is het wel ongeveer gelijk 🤔 echt heel vreemd