1973 Reacties
één jaar geleden
Reactie op Toooh
Mijn baby van 8 weken komt normaal altijd iedere 2-3 uur overdag. Nu heb ik ...
Pakt hij wel je vinger?
Je kan proberen m rustig te krijgen met de vinger en als dat lukt snel eruit trekken en tepel erin hangen 🤭
Mijn zoontje hapt af en toe ook niet lekker aan dan doe ik dat en kan het ineens wel 🙃
één jaar geleden
Reactie op metalharpey
Pakt hij wel je vinger?
Je kan proberen m rustig te krijgen met de vinger e ...
Nee, hij pakt ook de fles niet. Het speentje wel, maar hij trapte niet in de wisseltruc. Hij is nu weer in slaap gevallen van al het huilen, maar heeft dus al 5,5 uur niks gehad ☹️ Vanaf hoe lang moet ik me zorgen gaan maken?
één jaar geleden
Reactie op Mama21
En hoe doet hij het nu snachts? Misschien inhalen dan. Bij ons net zo maar ...
Snachts is het meestal wel 3 tot 3,5 uur... Ietsje langer gelukkig!
Poeh snachts elke 2 uur lijkt me helemaal killing 🙈
één jaar geleden
Reactie op Toooh
Nee, hij pakt ook de fles niet. Het speentje wel, maar hij trapte niet in d ...
Dat is wel best lang idd. Ik zou zelf na 5u wel bellen met de hap (maar dat is meer omdat cb zei niet meer dan 5u tussen laten op 4 weken, die van ons is nou 6 weken).
Je zou het nog een uurtje aan kunnen kijken en dan bellen? Volg je instinct dat heeft meestal gelijj
één jaar geleden
Reactie op Toooh
Je kan de HAP bellen al is het alleen om advies te vragen…
één jaar geleden
Reactie op Toooh
Nee, hij pakt ook de fles niet. Het speentje wel, maar hij trapte niet in d ...
Ik had in week 2 dit probleem. De kleine had om half 2 voor het laatst de borst gehad en weigerde daarna. Toen we de nacht in gingen (22:30) had ik de verloskundige gebeld. Die maakte zich er niet heel druk om en adviseerde toen om 30cc flesvoeding te geven. Die dronk hij uiteindelijk wel. Daarna heeft hij 3 uur later gewoon de borst weer gehad en was er niks meer aan de hand. Maar als hij ook de fles weigert dan zou ik inderdaad uiteindelijk de hap bellen.
één jaar geleden
Reactie op Elise7
Verder geen koorts oid? Zou idd voor advies de HAP bellen
Nee hij had net 37.5 dus geen koorts. Hij heeft inmiddels wel weer een keer aan de borst gedronken, maar wel kort en heeft ook veel weer uitgespuugd. Ik ga het nog even aankijken maar anders wel de hap bellen inderdaad!
één jaar geleden
Reactie op Toooh
Heb je ook al eens gekeken of hij spruw heeft? Dat bleek mijn zoontje te hebben, bij hem merkte ik dat hij ineens heel onrustig dronk en af en toe zelfs de borst weigerde.
één jaar geleden
Ik merk dat mijn pols en duim gewricht overbelast raken door het voeden. Misschien dat ik een verkeerde houding heb?
Ik ondersteun zijn hoofdje altijd in het kommetje van mijn hand. Zijn lijfje op mijn andere arm en dan mijn andere hand ook als een kommetje op zijn hoofd. Hij ligt dan in een soort hoofd klem 😅 maar als ik dat niet doe, schud of draait hij zijn hoofd naar beneden en dat doet zeer...
Hebben meer mensen hier last van en eventueel tips? Ik gebruik al (wanneer ik thuis voed) altijd een voedingskussen.
één jaar geleden
Reactie op Sunflower1989
Ik merk dat mijn pols en duim gewricht overbelast raken door het voeden. Mi ...
Ik leg hem aan mijn rechterborst met mijn linker hand/arm aan en wanneer hij aangehapt is wissel ik van arm. Dus zijn hoofdje ligt dan op mijn rechter arm en mijn linker arm is vrij. Met mijn rechterhand ondersteun ik zijn billen. Zo wordt er maar 1 kant belast😊 en als het te zwaar is leg ik mijn linkerarm nog even onder mijn rechterarm.
één jaar geleden
Mijn dochtertje slaapt nu sinds 3 uur en moest rond 5 uur dr volgende voeding hebben. Normaal meldt ze zich altijd. Het is inmiddels 6 uur maar ze slaapt nog. Ik weet niet wat ik moet doen. Moet ik haar laten doorslapen tot ze zich meldt of moet ik haar wakker maken voor de voeding? Help🙈
één jaar geleden
Reactie op Fcn_
Mijn dochtertje slaapt nu sinds 3 uur en moest rond 5 uur dr volgende voedi ...
Bij mij gebeurd nu exact hetzelfde. Ik ga haar wakker maken🫢
één jaar geleden
Heeft er iemand tips mbt bh bij kolven? Ik kolf fulltime met de medela feestkleding flex die ik in m'n bh doe (heel fijn zo handsfree), maar ik moet mijn bh dan heel los aandoen zodat de kolf past. Vervolgens loop ik de hele dag met een te losse bh. Thuis geen ramp, maar als ik dan weg wil, moet ik m'n bh verstellen (wat bij mij neerkomt op alle kleren uit). Iemand een handige tip?
één jaar geleden
Reactie op Sunflower1989
Ik merk dat mijn pols en duim gewricht overbelast raken door het voeden. Mi ...
Hoi ik heb de pijn ook ontwikkeld binnen 3 weken sinds de geboorte.
Fysio geweest omdat het leek op Carpaal tunnel syndroom. In het apparaat behandeld om de beknelde zenuw binnenin de pols ruimte te geven maar dat voelde niet beter.
Na googlen en een 2e gesprek met fysio blijkt dat het overbelasting is van mijn duim pees.. Het syndroom van De Quervain.
En dit moet je met rust laten, niet behandelen (voor zover het gaat met baby).
Ik gebruik mijn voedingskussen strikt bij elke voeding binnenshuis. Probeer baby op te tillen vanuit mijn core ipv armen.
Bovendien veel baat bij een brace die steun geeft. Deze doe ik af als ze slaapt en elke voeding weer om.
Hierdoor is de pijn na 2 weken nul.
één jaar geleden
We zitten weer in regel dagen hier (6 weken). Ik had standaard 1 borst omdat mijn productie te hoog was. Nu heeft ze al twee keer twee borsten leeg gedronken, overdag kon ik goed zien dat ze echt voedingssignalen toonde en dus nog honger had. Maar ‘s nachts zie ik dat niet goed bij haar. Dus voor de mensen die twee borsten geven per sessie: hoe zie je dat ze de andere nog wil? Bied je die standaard aan? Of wacht je even tussendoor?
één jaar geleden
Reactie op J84
We zitten weer in regel dagen hier (6 weken). Ik had standaard 1 borst omda ...
Ik bied ze allebei standaard aan. Is wel lastig in te schatten hoor. Ik geef snachts afgekolfde melk (50cc) met probiotica en daarna hang ik hem er nog aan. Ik hou 10 min per borst aan, soms is dat wat meer of minder. Overdag doet hij zon 15-25 min over een voeding (beide borsten) vandaar dat ik die hoeveelheid aanhoud.
Ja en soms hoeft hij die 2e helemaal niet. Ik wissel meestal als hij zelf een pauze neemt, dus pink er tussen en wisselen 🤗
één jaar geleden
Reactie op J84
We zitten weer in regel dagen hier (6 weken). Ik had standaard 1 borst omda ...
Ik bied soms 1 borst aan en soms beide. Mijn dochter laat echter heel duidelijk weten wanneer ze die 2de nog wil. Dan drinkt ze er één vrij "leeg" en begint ze te huilen voor meer. En soms valt ze vredig in slaap na één borst.
Hier heeft ze eergisteren een regeldagje gehad. Mijn borsten konden niet volgen. 🤣 Zij ging wel meteen erg huilen als ze wou drinken. Dat was vaak bijna elk uur. Nu is alles weer oké en merk ik dat mijn productie is toegenomen.