1973 Reacties

één jaar geleden

Reactie op Fcn_

Jeetje schrik ik weer wakker. Meisje heeft van 4:00 tot 10:30 geslapen. Heb ...
Mn baby van 7 weken kwam juist opeens elk uur deze nacht! Gek hoe het zo verschilt per baby haha

één jaar geleden

Reactie op Elise7

Mn baby van 7 weken kwam juist opeens elk uur deze nacht! Gek hoe het zo ve ...
Haha ja inderdaad gek! Maar goed dat wil niet zeggen dat ik een goede nacht heb gehad🙈 ze heeft van 2 tot 4 uur snachts gekrijst van de krampen wss. Misschien dat ze zo moe was dat ze zo lang doorsliep daarna 🤷🏻‍♀️

één jaar geleden

Hoe combineren jullie de borst geven en flesje (kolven)? Iemand een voorbeeld met tijden over een dag

één jaar geleden

Hebben jullie nog tips? Situatie: Baby 7 weken, heeft al een week groene poep en veeel poepluiers per dag. Kan betekenen dat baby niet genoeg vette melk binnen krijgt en dat de darmen hard moeten werken. Dit past wel bij wat ik zie: baby drinkt 5 min maar raakt daarna gefrustreerd en hapt niet meer aan, of het lukt niet. Kan dus liggen aan toeschietreflex. Cb zei al dat ik borst compressie moet proberen, om de tweede en derde etc toeschietreflex te stimuleren. Dit lijkt nog niet echt te helpen. Hebben jullie nog tips voor beter toeschietreflex?

één jaar geleden

Het ging hier afgelopen week super goed, hij sliep de nachten door, dronk effectief, huilde nog wel maar was goed te troosten. Maar vandaag😵 de hele dag krijsen. Hij wil steeds maar aan de borst maar gaat dan heel wild doen waardoor hij steeds loslaat. Slapen wil hij totaal niet, hij heeft alleen vanochtend geslapen toen ik met de kinderwagen buiten was. Hij is dinsdag 8 weken, vraag me af of dit dan een regeldag is. Of dat hij bv last heeft van krampjes en ik het door het vele aanleggen alleen maar erger maak..

één jaar geleden

Reactie op Yagir

Het ging hier afgelopen week super goed, hij sliep de nachten door, dronk e ...
Of sprong 2?

één jaar geleden

Reactie op Riso

Hebben jullie nog tips? Situatie: Baby 7 weken, heeft al een week groene p ...
Opwekken met een handkolf?

één jaar geleden

Hoe laat je je baby wennen aan kunstvoeding. Merk dat het werken en borstvoeding mij teveel energie kost.

één jaar geleden

Reactie op Unique01

Hoe laat je je baby wennen aan kunstvoeding. Merk dat het werken en borstvo ...
Heb je al eens een flesje geprobeerd? Mijn zoontje lust het gewoon! Als dat niet zo is dan kun je het mengen met moedermelk en dan steeds iets meer kv ipv moedermelk erin doen

één jaar geleden

Reactie op Elisabethx92

Hoe combineren jullie de borst geven en flesje (kolven)? Iemand een voorbee ...
Ik geef altijd maar 1 borst. Ik oefen om de dag met een flesje en kolf dan de borst die ‘aan de beurt is’. Als je wel 2 borsten biedt kun je evt in de ochtend een flesje afkolven. Uurtje na je ochtendvoeding. Dan is je productie het hoogst.

één jaar geleden

Ze lust het niet.. Hou je dan de borstvoeding als verhouding van de hoeveelheid ml water ?

één jaar geleden

Reactie op Elisabethx92

Hoe combineren jullie de borst geven en flesje (kolven)? Iemand een voorbee ...
Ik vang met een Haakaa ongeveer 1 voeding af gedurende de nacht- en ochtendvoedingen. Die krijgen de baby's dan óf om 17u of 's avonds rond 22u. Deze tijden werken voor ons goed, omdat mijn productie's avonds lager is en we zo voorkomen dat ik de hele avond met een baby aan de borst 'vast' zit. Kolven doe ik zo vervolgens zo dicht mogelijk op het moment dat ze de fles krijgen.

VRIEND

één jaar geleden

Reactie op Unique01

Hoe laat je je baby wennen aan kunstvoeding. Merk dat het werken en borstvo ...
Ben je al begonnen met werken 😲

VRIEND

één jaar geleden

Reactie op Yagir

Het ging hier afgelopen week super goed, hij sliep de nachten door, dronk e ...
Een dergelijke vraag aan de lactatiekundige gevraagd vorige week (was toen 4.5 week, maar klinkt hetzelfde). Ze zei dat het heel normaal is en de andere borst aanbieden als die wilf gaat doen en zo verder dus eventueel 6 borsten aanbieden per voeding for the time being. Dan komt ie vanzelf hij z'n vette melk en die helpt weer tegen krampjes.

één jaar geleden

Oorontsteking.. sprong 2.. al een week elk 1,5 a 2 uur willen drinken. Ook de nachten. Pff. En dan overdag gewoon een peuter thuis. Hij kan door alles ook niet goed slapen. Hopelijk 1 van deze dagen verbetering, want het begint me nu toch wel op te vreten. Hij kwam de afgelopen 3 nachten 4 keer in 1 nacht. 🫠

één jaar geleden

Reactie op kimmetje03

Oorontsteking.. sprong 2.. al een week elk 1,5 a 2 uur willen drinken. Ook ...
Ohhh pfff wat pittig zeg! Hopelijk snel beter 🍀

één jaar geleden

Hi allemaal, Mijn baby van 6 weken laat aan het begin van de nacht vier uur tussen de voedingen, maar daarna komt ze elke twee uur. Het lijkt erop dat ze s nachts veel liever en veel meer drinkt dan overdag. Ik zou dit natuurlijk graag omdraaien... Iemand een tip? Overdag maximaal drie uur tussen de voedingen laten doe ik al.

één jaar geleden

Reactie op geertjewi

Hi allemaal, Mijn baby van 6 weken laat aan het begin van de nacht vier uur ...
Volgens mij is dit heel normaal! Slaap druk neemt af bij babies in de (heel) vroege ochtend, volgens mij niet makkelijk om te draaien. Ik ga telkens om 7/8 uur mee naar bed zodat ik die vroege lange uren slaap meepak, en dan kan ik de ochtend en dag prima aan. Komt vanzelf goed!

één jaar geleden

Reactie op geertjewi

Hi allemaal, Mijn baby van 6 weken laat aan het begin van de nacht vier uur ...
Ohh hier precies hetzelfde. Ik wilde ook net dezelfde vraag gaan stellen 😂. Vandaag alweer gevoed om 3-5-7-9 uur. 😵‍💫

één jaar geleden

Reactie op Krisje111

Ohh hier precies hetzelfde. Ik wilde ook net dezelfde vraag gaan stellen 😂 ...
Haha dan ben ik iig niet alleen ;)