1973 Reacties

één jaar geleden

Reactie op smuldersfo

Volgens mij is dit heel normaal! Slaap druk neemt af bij babies in de (heel ...
Thanks! Vroeg naar bed is het nieuwe uitslapen I guess 😅

VRIEND

één jaar geleden

Reactie op smuldersfo

Volgens mij is dit heel normaal! Slaap druk neemt af bij babies in de (heel ...
Oh wat goed. Ik vind t echt heel moeilijk om dan al te gaan liggen. Dan kan ik eindelijk even afachakelen vaat doen, de was etc..

VRIEND

één jaar geleden

Reactie op kimmetje03

Oorontsteking.. sprong 2.. al een week elk 1,5 a 2 uur willen drinken. Ook ...
Oef! Dat is echt even heel heftig. Kan je peuter eventjes een dagje spelen bij een vriendin of opa/oma? Misschien een nachtje zelfs?

één jaar geleden

Pffff regeldagen 😮‍💨 hier 6,5 weken nu, sprong 2 en al een weekje in de regeldagen. Maandag t/m donderdag kwam ze maar eens in de 6 uur en dan wilde ze maar 1 borst. Ik weer mega stuwing gehad (want tot nu toe altijd overproductie gehad). Vrijdag wilde ze opeens iedere 4 uur en twee borsten per keer. Gisteren werd dat iedere 3 uur, toen 2 uur, toen gewoon non-stop… gelijk na ontkoppelen alweer sabbelen op haar vuistje. Gisteravond 60ml uit de vriezer bijgevoed. Vandaag lijkt ze helemaal onverzadigbaar en mijn productie nihil 🙈🙈🙈 heb nog 80ml in de vriezer voor straks, maar dan is de voorraad op! Ben me nu al druk aan het maken over de nacht. Hoop echt dat mijn productie nu snel stijgt weer!

één jaar geleden

Mijn dochtertje (6 weken) wil plots nog maar 5 minuten drinken ipv 15, en gaat daarna huilen / trappelen, maar wel wild op zoek, maar wil dan niet drinken, wel sterke zuigbehoefte. Wat zou dit kunnen zijn? Heb zelf het idee krampjes, of is ze gewoon vol? Ze heeft ook al een paar dagen niet gepoept

VRIEND

één jaar geleden

Reactie op Oktober21

Mijn dochtertje (6 weken) wil plots nog maar 5 minuten drinken ipv 15, en g ...
Ik heb hieronder daar iets over geschreven van de lactatiekundige

één jaar geleden

Reactie op J84

Pffff regeldagen 😮‍💨 hier 6,5 weken nu, sprong 2 en al een weekje in de r ...
Ik denk dat het juist goed is voor je productie om niet bij te voeden maar nu juist veel aan te leggen. Zo kan jij lichaam weer afstemmen op de nieuwe behoefte van je kleinte. Die regeldagen zijn natuurlijk niet fijn, maar zodra de behoefte aan de hoeveelheid melk verandert kan jou lichaam zich het makkelijkste en het snelste aanpassen als jou kleine bij jou kan vragen.

één jaar geleden

Reactie op Suus_momof4

Ik denk dat het juist goed is voor je productie om niet bij te voeden maar ...
Ik heb de vraag ook uitstaan bij mijn lactatiekundige inderdaad. Het probleem is dat ik haar nu al drie dagen eigenlijk ieder kwartier een nieuwe borst geef. Soms even een 20 minuten eraf zodat ik even kan eten of plassen, maar dan is ze alweer gelijk op haar vuistje aan het sabbelen. Dus ik kan haar niet vaker aanleggen dan dit en dan is het nog niet genoeg… daarom voor de nacht maar wat uit de vriezer erbij gedaan. Dat is nu op. Daarom gelijk even de LK geappt.

één jaar geleden

Een vraagje zijn er meer baby'tjes die maar 5 keer per dag drinken. Vanaf het begin zaten wij al op 6 voedingen per dag. Nu op nog maar 5. Ze drinkt dan wel minimaal 20 tot maximaal 30 minuten goed door. Toch twijfel ik of het voldoende is. Op dagen dat ik haar vaker iets geef omdat dat voor mijn gevoel zou moeten is ze juist minder alert, meer huilerig en heeft ze meer last van krampjes.. ze is nu 10 weken oud. Kortom zijn er meer mama's die nog maar 5 keer voeden?

VRIEND

één jaar geleden

Reactie op 123Tessa123

Een vraagje zijn er meer baby'tjes die maar 5 keer per dag drinken. Vanaf h ...
Elk kindje is anders he. Als ze content is ermee, waarom niet. Je kan dr natuurlijk altijd een keer extra laten wegen.

één jaar geleden

Reactie op J84

Pffff regeldagen 😮‍💨 hier 6,5 weken nu, sprong 2 en al een weekje in de r ...
Sabbelen op vuistje kan ook verward worden met vermoeidheid! Sabbelen na een voeding betekent hier: naar bed!! Mss goed om dit ook in je achterhoofd mee te nemen. Zeker als ze al langer dan 1-1,5 uur wakker is.

één jaar geleden

Reactie op Besje87

Sabbelen op vuistje kan ook verward worden met vermoeidheid! Sabbelen na ee ...
Zo gaat dat hier ook idd. Sterker nog mijn zoontje gebruikt dat echt alleen maar als moe zijn signaal. Het is hier af en toe zoeken wanneer hij dus wel honger heeft (smakken en titty diving doet hij dan weer wel, ook bij papa 🤣)

één jaar geleden

Reactie op Besje87

Sabbelen op vuistje kan ook verward worden met vermoeidheid! Sabbelen na ee ...
Dankje! Die kende ik nog niet ☺️ maar ook goed om te weten. Al die signalen kunnen zo verwarrend zijn. De filmpjes die ik naar de lactatiekundige had gestuurd waren allemaal geen ‘honger’ 🙈 het was handjes ontdekken, spelen met het tongetje en vuistjes en de laatste was weer de verborgen reflux weg sabbelen, dus sabbel behoefte. Maar slaap zal ik er ook eens in proberen te herkennen.

één jaar geleden

Reactie op metalharpey

Zo gaat dat hier ook idd. Sterker nog mijn zoontje gebruikt dat echt alleen ...
Haha ja die van mij titty dived echt bij alles en iedereen ook 😅 en of ze nou net gegeten heeft of niet, het liefst heeft ze gewoon de hele dag een tepel ter beschikking 😉 maar dank voor de bevestiging van besje87 ook, ik zal eens iets meer letten op of het gelijk is met andere slaap signalen.

één jaar geleden

Onze baby is nu 9 weken. Hoeveel voedingen geven jullie per dag? Ik kom aan 6 a 7. Snachts geef ik geen voeding omdat onze baby doorslaapt. Hoeveel uur mag je zo tussenlaten?

één jaar geleden

Reactie op Nul

Onze baby is nu 9 weken. Hoeveel voedingen geven jullie per dag? Ik kom aan ...
Hier idem. Hij slaapt van 23-6 of van 21 tot 4-5. Ritme is nog wisselend. Ik maak hem niet wakker voor voeding s nachts. Volgens mij als ze goed groeien mag dit toch. Onze kleine meld zichzelf

één jaar geleden

Reactie op Nul

Onze baby is nu 9 weken. Hoeveel voedingen geven jullie per dag? Ik kom aan ...
Zo lang je productie goed is en je baby groeit, zal het prima zijn. Je nachtvoedingen zijn wel belangrijk om je productie te verhogen of op peil te houden(?). Dus mocht je dat merken, kun je misschien wel weer een nachtvoeding introduceren.

één jaar geleden

Vallen jullie weleens inslaap snachts tijdens het voeden? Ik word dan paar uur later ineens wakker van m'n baby die aan het woelen is en de borst weer opzoekt.. kan dit kwaad? En wat doen jullie om dit te voorkomen ?

één jaar geleden

We hadden het hier net over het voeden met afgekolfde melk- hoe weet je dan hoeveel je moet geven? Ik heb geen idee hoeveel onze baby bij mij drinkt natuurlijk… moet je dan gewoon de hoeveelheden die voor kunstvoeding staan aangegeven gebruiken? Ik vind het maar ingewikkeld allemaal 😅 we zijn nu nog maar net met kleine beetjes aan het oefenen maar straks is het wel handig om te weten hoeveel we dan in de fles moeten aanbieden als volledige voeding lijkt me!

één jaar geleden

Reactie op Oktoberbaby1

Vallen jullie weleens inslaap snachts tijdens het voeden? Ik word dan paar ...
Hier regelmatig 🙈