1973 Reacties

één jaar geleden

Reactie op MS19

We hadden het hier net over het voeden met afgekolfde melk- hoe weet je dan ...
Kijk hier even: https://www.borstvoeding.nl/afkolven-en-bewaren/hoeveel-melk-in-een-fles/ Dit kan je gebruiken als richtlijn

één jaar geleden

Reactie op MS19

We hadden het hier net over het voeden met afgekolfde melk- hoe weet je dan ...
Wij geven hier gewoon de hoeveelheid die afgekolfd word... 130ml meestal

één jaar geleden

Reactie op Oktoberbaby1

Vallen jullie weleens inslaap snachts tijdens het voeden? Ik word dan paar ...
Jep hier ook. Ik vind het soms wel spannend omdat ik onder een dekbed lig. Ik ben een keertje na twee uur wakker geworden en toen lag mijn baby bijna helemaal onder het dekbed. Er was niks aan de hand, maar ben toch bang voor warmtestuwing. Maar ook weer niet bang genoeg om zonder dekbed te slapen want het is ook wel heel comfortabel 😅 Op instagram heb je happy cosleeper. Zij deelt veel tips om veilig met je baby te slapen en bv te geven. Misschien kun je dat eens opzoeken!

één jaar geleden

Reactie op Oktoberbaby1

Gebeurt hier ook wel eens inderdaad. Voorkomen lijkt me lastig. Mijn partner checkt bij de nachtvoeding meestal na een uurtje of ik wakker ben😅 en anders maakt hij mij wakker en legt de kleine in bed. Ik ga dan bewust op een fauteuil met een voedingskussen zitten, zodat ik zit en de kleine veilig ligt. Dit beetje in het kader van veiligheid 🤷🏻‍♀️

één jaar geleden

Reactie op Oktoberbaby1

Zo ik werd laatst wakker met de grootste schrik ooit in totale paniek. Ik dacht dat mijn baby tussen mijn benen onder de dekens lag, maar het was de kruik met wollen hoes die ik op mijn onderbuik had gelegd tegen de kou voor het slapen gaan. Kleine lag gewoon lekker in haar co-sleeper te slapen. Die kruik komt er voorlopig niet meer in 😂😅

één jaar geleden

Als jullie baby een beetje jammert 2 u na de voeding s nachts, geven jullie dan eerst een speentje of direct de borst? Ik ben geneigd om snel de borst te geven, maar gaf gister eerst een speentje en dat was al genoeg om een uurtje door te slapen. Maar wil ook niet haar honger signalen missen..

één jaar geleden

Reactie op Elise7

Als jullie baby een beetje jammert 2 u na de voeding s nachts, geven jullie ...
Bij mij is het een beetje afhankelijk van hoe wakker ik ben 😅 als ik echt moeite heb om wakker te worden, probeer ik vaak denk ik eerst het speentje. Maar als ik toch wakker ben, dan geef ik hem (desnoods maar heel even) de borst.

één jaar geleden

Reactie op Elise7

Als jullie baby een beetje jammert 2 u na de voeding s nachts, geven jullie ...
Snachts gewoon speen erin 🤣 Het hoeft ook niet gelijk zo te zijn dat hij wakker is nl. Babies moeten leren zelf weer in slaap te vallen. Ik heb mijn wekker staan voor zijn voedingen omdat ik slechthorend ben. Mijn man geeft mij een por als er geluid uit komt, ik hoor hem wel als de sirene afgaat (en dan kijk ik wel of er iets anders is)

één jaar geleden

Reactie op Oktoberbaby1

Ja zeker! Daarom hier standaard de regels van veilig samen slapen in acht. Ik denk ook dat dat simpelweg is hoe de natuur het bedoeld heeft.. Tijdens het voeden s’nachts maakt je lichaam niet voor niks ook melatonine voor jou zelf aan! Dus echt hartstikke logisch dat je in slaap valt. Onze baby begint na de laatste avond voeding in haar co sleeper, dan slaap ik dus nog even “normaal” (op m’n andere zij, met kussen + dekbed over me heen). Als ze dan wakker wordt voor de eerste nacht voeding ben ik ook wakker genoeg om ons klaar te maken voor het samen slapen: ik doe een warm boven vest aan, klem dekbed tussen mijn benen, kussen gaat weg. Zij slaapt in haar slaapzak dus kan geen deken over haar hoofd krijgen. En zo slapen we heerlijk de rest van de nacht! Ik word daarna amper meer écht wakker want ze hapt zelf weer aan. Niet iedereen zal zich hier misschien prettig bij voelen maar voor ons werkt het perfect ❤️

één jaar geleden

Reactie op Oktoberbaby1

Haha heel vaak! Dan droom ik zelfs dat ik borstvoeding geef. Ze hapt dan idd vanzelf weer aan als ze wil drinken. Vind dit geen probleem maar merk dat mijn nachtrust dan niet echt optimaal is. Dus dan leg ik haar als ik wakker word wel terug in haar bedje.

één jaar geleden

Benieuwd hoe dit bij jullie zit! Je hoort vaak dat je in de ochtend het meeste melk hebt. Maar hier lijkt het juist andersom te zijn. Ik hang namelijk een haakaa kolf aan de borst die ik niet gebruik om mijn kindje te voeden, en in de ochtend komt daar met moeite 20cc in, in de middag soms wel 50. (Geen schokkende hoeveelheden, heb niet zo'n mega productie en kindje drinkt maar maximaal 100cc per voeding). Wanneer is jullie productie het hoogste?

één jaar geleden

Reactie op Joanna1988

Benieuwd hoe dit bij jullie zit! Je hoort vaak dat je in de ochtend het mee ...
Bij mij ‘s avonds en ‘s nachts. Ik ben meerdere keren wakker geworden met lekkende borsten 🫠 Geen idee hoe dit komt. Mijn theorie is dat het komt omdat ik ‘s avonds veel water en thee drink.

één jaar geleden

Reactie op Joanna1988

Benieuwd hoe dit bij jullie zit! Je hoort vaak dat je in de ochtend het mee ...
Ik heb van die lekschalen die ik tijdens de voeding op mijn andere borst doe. Daar komt in de ochtend wel het meeste uit, maar als ik kolf is dat in de avond denk ik meer dan in de ochtend? Ik merk niet echt heel veel verschil.

één jaar geleden

Dames ik heb een etentje en ben een paar uur van huis . Nu ben ik mijn kolf vergeten . Ben na 5 uur pas weer thuis . Kan dit kwaad ? Heb gekolfde en gevoed voor ik wegging.Zal gaan lekken en ze zullen op springen staan maar ben gelijk bang dat mijn productie achteruit gaat..

één jaar geleden

Reactie op qqqx

Dames ik heb een etentje en ben een paar uur van huis . Nu ben ik mijn kolf ...
Weet niet hoelang je al bv geeft maar na ongeveer 3 weken heb ik ook wel eens een voeding overgeslagen, en volgens mij kan dat best zo nu en dan. Niets van gemerkt gelukkig!

één jaar geleden

Reactie op Elise7

Weet niet hoelang je al bv geeft maar na ongeveer 3 weken heb ik ook wel ee ...
Al 9 weken dus dan zal het wel goed komen haha . Thanks

één jaar geleden

Reactie op qqqx

Dames ik heb een etentje en ben een paar uur van huis . Nu ben ik mijn kolf ...
Ik merk het alleen als ik in nacht eenn voeding oversla, als de kleine ineens lang slaapt. Vooral 1 van m'n borsten gevoelig voor. Gek genoeg niet beiden dus.

één jaar geleden

Ik ben per vandaag helaas begonnen met afbouwen. Nu heb ik na het overslaan van 1 voeding gigantische stuwing. Nu heeft June na 1 borst genoeg gehad, want ja er zat zoveel in😅 Wat doe ik nu met de andere borst? Kolf ik die af?

één jaar geleden

Reactie op Liese2023

Ik ben per vandaag helaas begonnen met afbouwen. Nu heb ik na het overslaan ...
Als je wilt afbouwen moet je die niet afkolven.. enkel de druk wanneer de stuwing te erg is.. anders blijf je melk aanmaken…

één jaar geleden

Reactie op Jaja1989

Ik merk het alleen als ik in nacht eenn voeding oversla, als de kleine inee ...
Heb het snachts ook altijd bij 1 haha