1973 Reacties

één jaar geleden

Pff ik lig weer te voeden hoor. Elke 2 uur ‘s nachts 😴 En overdag elke 3 uur, mag van mij best andersom

één jaar geleden

Reactie op Krisje111

Pff ik lig weer te voeden hoor. Elke 2 uur ‘s nachts 😴 En overdag elke 3 u ...
Hier ook...sinds een aantal dagen ineens om de 1,5 a 2 uur!? Normaal om de 3 uur en in de nacht soms zelfs om de 4 a 5 uur. De kleine is 7 weken. Wat is er aan de hand?

één jaar geleden

Herkent iemand dit/heeft iemand advies? Mijn baby (6 weken oud) is ‘s nachts super onrustig met aanhappen. Ze beweegt haar hoofd wild heen en weer, lijkt steeds aan te happen maar laat dan weer los, en maakt ontevreden geluidjes. Na een tijdje lukt het dan wel (bijvoorbeeld als ik switch naar rugby houding). Maar het is zo random, overdag is het geen probleem. Ze heeft nu net na een paar minuten wel goed aangehapt, maar ze drinkt dan ook best kort en hoeft de 2e borst niet (valt meteen in slaap). Heeft ze misschien eigenlijk helemaal geen honger? Waarom wordt ze dan wel na 3 uur steeds wakker en maakt ze geluidjes? Dit speelt sinds deze week al was het vorige week volgens mij ook wel een keer het geval (slecht geheugen door slaapgebrek lol)

één jaar geleden

Reactie op MS19

Herkent iemand dit/heeft iemand advies? Mijn baby (6 weken oud) is ‘s nach ...
Bij mij is het juist andersom.. overdag dit maar dan wel met meer frustratie.

één jaar geleden

Vraagje: Zijn er meer tevreden babies met groene waterige ontlasting ipv gele ontlasting? Weet nu echt niet of ik hier nu wat mee moet, gezien ze gewoon tevreden is. Ze drinkt vaak ook echt kort aan de borst, 5 min ofzo. Maar volgens mij wel enorm gulzig/effectief.

één jaar geleden

Reactie op Riso

Bij mij is het juist andersom.. overdag dit maar dan wel met meer frustrati ...
Wat vervelend, het is echt frustrerend hè. Ik krijg het ook elke keer helemaal warm als het zo’n worsteling is. Plast/groeit jouw kindje wel goed? Onze dochter plast en groeit als een malle dus dat relativeert wel… maar toch vreemd dat het zo’n gedoe is soms. Is dit bij jou altijd al het geval of is het ook later begonnen? Misschien gaat het ook vanzelf wel weer over…

één jaar geleden

Reactie op Riso

Vraagje: Zijn er meer tevreden babies met groene waterige ontlasting ipv ...
Ja! Hier inmiddels al een aantal dagen. Ik heb een foto gemaakt en naar het consultatiebureau gestuurd. Bij ons werd de ontlasting groen omdat de baby wat verkouden was en hij een virusje te pakken had. Was verder niets van te merken want hij was heel blij. De eerste keer groene ontlasting schrok ik een beetje, inmiddels weet ik dat het niets is zolang je baby gewoon tevreden is.

één jaar geleden

Reactie op Riso

Vraagje: Zijn er meer tevreden babies met groene waterige ontlasting ipv ...
Toevallig sinds gisteravond hier ook wat andere ontlasting. Normaal poept hij maar 1 keer per dag of 1 keer per 2 dagen. En nu ineens heel de dag door kleine waterige beetjes. Ook wat groener dan normaal en met allemaal stukjes erin. En hij is ook steeds flink aan het persen, loopt dan helemaal rood aan en ligt te schoppen. Hij plast wel gewoon veel dus dan is er volgens mij nog geen reden tot zorg. Hier heeft hij de afgelopen dagen ook wat slechter/korter gedronken want we waren onderweg heel de week en dat is toch anders dan thuis. Misschien dat het daar aan ligt🤷🏼‍♀️

één jaar geleden

Reactie op MS19

Wat vervelend, het is echt frustrerend hè. Ik krijg het ook elke keer helem ...
Het ging 6 weken top! En sinds 2 weken dus meer gedoe. Heel vervelend want het wekt indd stress op, wat weer niet goed is voor de borstvoeding dus het voelt ff als een cirkeltje.

één jaar geleden

Vandaag echt drama met aanhappen... vanmorgen moest hij eten en net eigenlijk ook maar hij krijst alles bij elkaar als ik hem neerleg. Het zijn geen krampjes, laat verder ook niet zien of hij ergens anders pijn heeft maar zou haast denken van wel. Dit is echt pas sinds vanmorgen dat het zo gaat en ik sta met mn haar in mn handen. Ik heb hem vanmorgen gewoon weg gelegd en maar laten krijsen ik kon het niet meer aan na 30 min nonstop (hyper ventileren en alles). Zouden dit tandjes kunnen zijn ofzo? Ik weet het echt niet meer. Al gecheckt op spruw, is het niet. Ik wil niet zomaar overstappen op de fles want het ging juist zo goed. Help?

één jaar geleden

Reactie op metalharpey

Vandaag echt drama met aanhappen... vanmorgen moest hij eten en net eigenli ...
Mijn dochtertje had ook zo'n dagje toen ze bijna 8 weken werd. Ze viel uiteindelijk door vermoeidheid van het krijsen in slaap. Vervolgens werd ze na 30 min weer wakker en ging het redieltje opnieuw. En ook een dat het aanhappen niet wilde die dag. Ik weet nog steeds niet wat er was gebeurd maar de volgende dagen was ze nog onrustig en toen ze de 9 weken aantikte ging alles ineens weer goed. Zo goed zelfs dat ze nog amper huilt op een dag. Totaal andere baby geworden.

één jaar geleden

Mijn baby is altijd al van de slokjes geweest ipv lang drinken maar vandaag spant de kroon. Ze heeft nog geen enkele keer langer dan vier minuten aan een stuk door gedronken... Ik maak me verder niet zorgen want ze poept en plast (en heeft genoeg babyvet dus een dagje weinig drinken kan ze op zich wel aan). Maar het is zo vervelend! Elke keer denk ik: en nu gaat ze goed drinken maar helaas. We hebben ook een flesje gekolfde melk geprobeerd, maar daar deed ze hetzelfde. Herkent iemand dit? Mijn oudste deed dit helemaal niet, maar dat was dan ook wel echt de makkelijkste drinker ooit. Mijn baby is nu 7 weken. Laten we hopen dat het een fase is 😬

één jaar geleden

Reactie op metalharpey

Hier was dat ook een dag zo! Ik was ervan overtuigd dat hij ging borstweigeren en zag het drama al helemaal voor me. Ik heb hem toen gewoon elke keer proberen te voeden rond de tijd dat het 'nodig' was en in de nacht dronk hij toen gewoon weer aan de borst. Ging dus eigenlijk vanzelf over. Maar ik vond het ook echt verschrikkelijk inderdaad!

één jaar geleden

Mijn rechter borst doet aan de onderkant pijn, vooral bij aanraken. Het voeden is enorm pijnlijk. Maar ik voel geen harde plek en het is niet rood. Kan het een beginnende borstontsteking zijn? 😯

één jaar geleden

Dames, soms wanneer mn dochtertje aan de borst drinkt, gaat dit in het begin goed (gulzig) maar daarna wordt ze onrustig en trekt ze aan mn tepel door met haar hoofd naar achteren te gaan. Daarna is ze opnieuw zoekende en hapt meteen en dan weer zelfde verhaal. Is dit omdat er teveel melk stroomt? Of juist geen melk komt? (hoor dr wel gewoon slikken maar borsten zijn erg slap) Ik wisselde van borst want ze had 1 borst gedronken en deze dronk ze dan wel weer normaal. Spruw heeft ze in ieder geval niet. Ze drinkt ook echt niet langer dan 10 min, is dit normaal?

één jaar geleden

Reactie op Krisje111

Mijn rechter borst doet aan de onderkant pijn, vooral bij aanraken. Het voe ...
Zou kunnen...je kan het alvast koelen met een icepack. En gewoon blijven voeden. Ik had het ook, maar toen mijn bestelde icepack eindelijk binnen kwam was het ineens vanzelf over.

één jaar geleden

Mijn zoontje heeft sinds gisteravond veel luiers met maar een klein beetje ontlasting, bij elke verschoonbeurt zit er wel iets in. Het is groen en waterig ipv geel en er zitten korreltjes in. Ik dacht op een gegeven moment ook wat slijm te zien maar dat was maar een klein beetje. Hij is steeds gigantisch aan het persen en komt maar niet in slaap door al het gepers en de (denk ik) pijn in zijn buik. Zijn handjes duwt hij steeds tegen zijn hoofd/oren, ik denk door de vermoeidheid van het niet slapen heel de dag. Kan dit diarree/een virusje zijn? Of herkent iemand er iets anders in? Hij schreeuwt het af en toe uit, gaat echt door merg en been, vind het zo sneu🥺

één jaar geleden

Reactie op metalharpey

Herken het hoor! Ging hier een tijdje bijna iedere voeding zo. Sprongetje, beetje verkouden…Heb dan ook wel eens geprobeerd om een flesje afgekolfde melk te geven maar dan drinkt hij net zo onrustig en gaat de fles niet leeg. Bij een onrustige voeding houd ik een speentje bij de hand dat ik geef als hij loslaat en gaat huilen. Als hij gekalmeerd is leg ik opnieuw aan, soms maar voor een paar seconden en dan begint de riedel opnieuw. Dit doe ik max 30 minuten zodat hij wel wat binnen heeft gekregen. Als hij daarna nog niet rustig drinkt probeer ik de andere borst nog aan te bieden en anders is het gewoon speentje erin en knuffelen tot hij slaapt. En dan volgende ronde opnieuw proberen. Super frustrerend en vermoeiend maar hé, zoals met alles: het is een fase 😋

één jaar geleden

Reactie op Fcn_

Dames, soms wanneer mn dochtertje aan de borst drinkt, gaat dit in het begi ...
Bij mijn dochter betekent die beweging (hoofd naar achter gooien enzo) altijd dat er een boer dwars zit. De rest zou ik niet weten, maar wie weet dat even boeren tussendoor de rust weer erin kan brengen…

één jaar geleden

Ik geef geen borstvoeding en kolf fulltime. Baby is 6 weken. Tussen kolf sessies door heb ik soms dat mijn borsten heel even pijnlijk aanvoelen, als in een golf. Alsof ze even heel kort stuwen en dat weer weg ebt. Ik heb verder geen klachten, maar vroeg me af of meerdere dit hebben. Het gebeurt vooral wanneer ik samen met de baby lig/slaap of als hij huilt, dus waarschijnlijk een natuurlijke reactie van mijn lichaam om snel nieuwe melk te maken?