1973 Reacties
één jaar geleden
Reactie op Isoldhe
Ik geef geen borstvoeding en kolf fulltime. Baby is 6 weken. Tussen kolf se ...
Dat is je toeschietreflex :) idd natuurlijke reactie van het lichaam. Niet zozeer om melk om te maken maar wel om het richting de tepel te sturen (als ik het goed uitleg). Kan ook zijn dat je dan een beetje lekt.
één jaar geleden
Kolf vraagje! Ik kom er niet helemaal uit via Google. Woensdag ga ik even de deur uit zonder baby. Om 8 uur ga ik de deur uit, rond 10:30 uur moet ik kolven en rond 13:00 uur ben ik weer thuis. Kan ik de afgekolfde melk in een bewaarzakje in een koeltasje doen met een koelelement die ik om 8 uur uit de vriezer heb gehaald? En kan ik dan thuis die melk in de vriezer doen?
één jaar geleden
Het lijkt wel of mijn baby de melk uit mijn rechter borst niet goed kan drinken, terwijl hij nog niet leeg is. Als ik erin knijp, komt er namelijk nog wel melk uit. Erg vervelend, want mijn baby is dan heel onrustig en slaapt ook slecht als ik het afkolf en dan in een flesje geef. Wat kan dit zijn? Kan er iets verstopt zitten?
één jaar geleden
Hallo allemaal,
Mijn dochtertje krijgt hier fles en borst, maar merk sinds een tijdje dat ze heel erg vecht met mijn borst terwijl er genoeg melk komt. Iemand enig ieder of dat het komt door dat ze ook fles krijgt?
één jaar geleden
Reactie op esmee11
Het lijkt wel of mijn baby de melk uit mijn rechter borst niet goed kan dri ...
Kan zijn dat je baby gewoon liever de andere kant heeft.
Die van mij drinkt ook minder goed uit rechterborst. Bij mij is die iets kleiner. Als ik ook kijk naar het verschil van hoe de tepels eruit zien nadat hij heeft gedronken dan snap ik het wel. Links maakt hij echt zon tumtummetje en rechts is wat meer schuin en afgeplat. Misschien lastiger aanhappen ofzo ik weet het ook niet 🤷♀️
één jaar geleden
Hoi allemaal, als jullie kolven hoe weet je dan hoe lang dat moet? Ik heb alleen nog maar na een voeding gekolfd om te oefenen maar ik heb nu een kleine voorraad en het leek me een goed idee om ook eens een hele voeding te proberen te kolven (en dan vervangen door een volledige fles om dat ook eens te oefenen). Maar wanneer is je borst leeg genoeg om de kolf eraf te halen? Ik kan met mijn kolf ook moeilijk zien of er nog wat uit komt, hij beslaat vaak nogal. Hoor graag hoe jullie dit doen! Thanks
één jaar geleden
Reactie op Anouklu
Merken jullie nog dat je menstruatie van invloed is op je productie? Sinds ...
Bij deze baby nog niet ongesteld geworden maar bij eerdere kinderen heb ik die ervaring wel dat de menstruatie echt van invloed is op de melkproductie. Trok daarna wel altijd weer bij
één jaar geleden
Reactie op MS19
Hoi allemaal, als jullie kolven hoe weet je dan hoe lang dat moet? Ik heb a ...
Toen ik mijn productie moest opkrikken deed ik 15 min beide borsten. Nu nog 10 min beide borsten. Als ze nog vol aanvoelen misschien wat langer maar ik kolf best zware stand fus 🤷♀️
één jaar geleden
Reactie op J84
Hier ook even de vraag
Door een beetje van de borstvoeding te mengen met johnnesbrood en de baby dan geven desnoods met een kleine lepeltje en dan nadat je borstvoeding hebt gegeven weer een klein lepeltje. Dat is wat de kinderarts mij vertelde te doen omdat mijj dochtertje reflux heeft
één jaar geleden
Is het nodig om de tong van mijn baby schoon te maken? Er blijft altijd melk resten achter. En zo ja. Hoe doe ik dat?
één jaar geleden
Reactie op MS19
Hoi allemaal, als jullie kolven hoe weet je dan hoe lang dat moet? Ik heb a ...
Bij mij stopt de melkstroom standaard na 10 minuten. Dan heb ik ook altijd een (ruime) voeding gekolfd en stop ik dus. Bij mijn oudste weet ik nog dat er na 12 of 13 minuten nog een tsr kwam en kolfde ik soms wat langer om een complete voeding te hebben.
Zal een beetje uitproberen zijn. Bij mij is het iedere voeding hetzelfde qua tsr en flow 😊