1973 Reacties

één jaar geleden

Reactie op RaVe

Hallo iedereen, een vraagje voor advies. Dochter is nu 5 weken en borstvoed ...
Wat vervelend voor jullie. Misschien tijdelijk even een tepelhoedje proberen om het haar wat makkelijker te maken? En tussen de borsten door haar goed wakker maken door het verschonen van haar luier? Misschien kan ze op deze manier je borsten wel leeg drinken en dan hoef je misschien ook niet meer te kolven.

VRIEND

één jaar geleden

Reactie op Oktoberbaby1

Is het nodig om de tong van mijn baby schoon te maken? Er blijft altijd mel ...
Ik geloof van niet hoor

één jaar geleden

Hier een baby die al een aantal nachten ineens om de 2 uur komt en vervolgens amper drinkt aan de borst. Maar ook niks anders wil, anders is het krijsen. Kan dit te maken hebben met het 2e sprongetje? Hij is nu 8 weken.

één jaar geleden

Mijn zoon 8 weken, drinkt tijdens een voeding één borst. Sinds 2 weken laat hij in de nacht meer tijd tussen de voedingen. Hierdoor zit er bij een borst soms 10 uur tussen de voedingen. Voorbeeld: 20 uur voeding rechts 02:00 links en dan 06:00 rechts. Ik merk dat mijn borst veel spanning heeft en mijn zoontje onrustig drinkt. Iemand tips?

één jaar geleden

Wij moesten vannacht met ons zoontje in het ziekenhuis blijven vanwege een virale infectie. Hij drinkt bijna niet doordat hij zo verstopt zit. Ik ben bang dat mijn productie op deze manier gaat afnemen. Ik heb geen kolf en ook nooit gekolfd. Zou ik nu zo snel mogelijk een kolf moeten kopen en gaan kolven? Of zoveel mogelijk aanleggen? Na hoeveel dagen neemt je productie af en komt het dan nog goed?

één jaar geleden

Reactie op Yagir

Wij moesten vannacht met ons zoontje in het ziekenhuis blijven vanwege een ...
Oh wat naar voor jullie! Hoop dat het snel beter gaat! Je kunt een kolf huren bij de thuiszorg winkel en vaak ook in het ziekenhuis. Ik heb er pas ook een gehuurd omdat ons meisje een paar dagen heel slecht dronk. Ik heb daar zeker wel een dip van gehad in de productie, zelfs wat moeten bijvoeden. Dus zou hem zeker even halen en dan al gaan invriezen. Het is heel makkelijk en in de winkel leggen ze ook uit hoe het werkt. Huren kost 2,50 per dag en wat in contact komt met je borsten moet je een setje van kopen (30 euro dacht ik). Maar die kun je daarna altijd weer gebruiken.

één jaar geleden

Reactie op J84

Oh wat naar voor jullie! Hoop dat het snel beter gaat! Je kunt een kolf hur ...
Ja dan ga ik toch ook maar kolven inderdaad. Hier helaas geen thuiszorg enzo maar ik koop wel gewoon een simpele handkolf, het is in principe alleen om mijn productie op peil te houden. Ik ga gelijk mijn man op pad sturen!

één jaar geleden

Reactie op Elisabethx92

Mijn zoon 8 weken, drinkt tijdens een voeding één borst. Sinds 2 weken laat ...
Altijd kolven wanneer hij niet drinkt. Zodat er niet zoveel uur tussen zit en je borst productie aan blijft maken, en dan heb je ook geen last van stuwing. Op deze manier hoe je het nu doet neemt je productie op een gegeven moment af of maak je minder melk aan.

één jaar geleden

Reactie op JK08

Hoeveel jbpm deed je dan ongeveer?
Ik deed een half schepje omdat ik niet veel melk erbij deed. Kijk wat voor jou fijn is. Het moet een soort papje worden

één jaar geleden

Reactie op J84

Kolf vraagje! Ik kom er niet helemaal uit via Google. Woensdag ga ik even d ...
Wat ik begreep van mijn verloskundige is dat afgekolfd melk 6 uur ongekoeld mag blijven staan

één jaar geleden

Reactie op youssraelmesri

Altijd kolven wanneer hij niet drinkt. Zodat er niet zoveel uur tussen zit ...
Je bedoelt dus kolven als de baby maar aan een borst drinkt?

één jaar geleden

Reactie op Elise7

Je bedoelt dus kolven als de baby maar aan een borst drinkt?
Ja dan waar de baby niet aan heeft gedronken kolven

één jaar geleden

Reactie op Elisabethx92

Mijn zoon 8 weken, drinkt tijdens een voeding één borst. Sinds 2 weken laat ...
Ik heb dit precies hetzelfde! Ik kolf nu s avonds mijn borst waar hij niet uit drinkt kort af (5 minuutjes). En dit doe ik snachts dan ook bij de andere borst. Haal er steeds tussen de 30/50 cc uit. Hiermee red ik het prima. Ik heb nu ook een Haakaa besteld. Kijken of het hiermee lukt!

één jaar geleden

Hoe houden jullie je kindje vast tijdens de borstvoeding? Mijn zoontje is nu 10 weken en al flink gegroeid. Het is best een gewicht om te ondersteunen met mijn armen. Een voedingskussen heb ik al geprobeerd en dat helpt een klein beetje. Ook is hij zijn omgeving heel erg aan het ontdekken, waardoor zijn hoofd alle kanten op gaat (met mijn tepel nog in zijn mond *au*)

één jaar geleden

Reactie op Frummel1991

Hoe houden jullie je kindje vast tijdens de borstvoeding? Mijn zoontje is n ...
Hier precies hetzelfde. Ik hou mijn polsen vast zodat ik haar stevig vast heb. Ze kan alsnog wel met haar hoofdje draaien maar niet meer zo ver naar achteren dat ze aan m'n tepel gaat rukken.

één jaar geleden

Reactie op Besje87

Ik heb dit precies hetzelfde! Ik kolf nu s avonds mijn borst waar hij niet ...
Werkt perfect met de haakaa, doe ik ook op die manier. Wel erop zetten als je kindje aan de andere borst drinkt, anders doet het niks! En goed opletten dat de haakaa er niet wordt afgetrapt, dan kun je dweilen haha

één jaar geleden

Mijn dochtertje van 10 weken valt 's nachts na 1 borst al in diepe slaap. Hierdoor zit er tussen de voedingen minder tijd voordat ze weer honger heeft. Is dit ook bij jullie zo, en hebben jullie misschien tips?

één jaar geleden

Reactie op Lilouri

Mijn dochtertje van 10 weken valt 's nachts na 1 borst al in diepe slaap. H ...
Ja same... zelf ook van alles geprobeerd zoals andere houdingen, kietelen, tussen de borsten door verschonen etc.. niks lijkt echt goed te werken. Daardoor slaapt ze idd vaak maar 4-4,5 uurtjes achter elkaar. En regelmatig zelfs maar 3 of 3,5. Ik weet zelf ook niet of het handig is om er overdag dan wat langer tussen te laten (zodat ze leert meer in 1x te drinken) of juist veel meer te voeden overdag (zodat ze snachts minder voeding nodig heeft). Echt een kwestie van uitproberen denk ik... geen idee.

één jaar geleden

Reactie op Lilouri

Mijn dochtertje van 10 weken valt 's nachts na 1 borst al in diepe slaap. H ...
Dat is hier ook zo met de laatste avond voeding en de nacht voedingen. Hij laat er 1x 6u tussen (waarschijnlijk langer want ik maak hem wakker hiervoor), daarna stipt 3 uur en overdag pakt hij juist wel beide borsten en komt hij elke 2 uur 😵‍💫 Misschien dat ze wat minder energie hebben snachts ofzo en daarom maar 1 borst pakken? 🤔

VRIEND

één jaar geleden

Reactie op Frummel1991

Hoe houden jullie je kindje vast tijdens de borstvoeding? Mijn zoontje is n ...
We hebben een beer van ik schat 7 kilo, 7 weken nu. Ik gebruikt een voedingskussen soms twee. Zodat ik echt niet hoef te dragen zeg maar.