441 Reacties

3 maanden geleden

Nog meer moeders die nog altijd (bijna 10 maanden) elke nacht voeding geven?

3 maanden geleden

Reactie op irisscheffer

Nog meer moeders die nog altijd (bijna 10 maanden) elke nacht voeding geven ...
Jaa elke nacht nog meerdere keren al 10 maanden lang

3 maanden geleden

Reactie op irisscheffer

Hier ook..hij wordt zowat elke cyclus wakker en wil dan even aan de borst. Soms drinkt hij echt en soms is het alleen een beetje troost om weer in slaap te komen.

3 maanden geleden

Reactie op irisscheffer

Ja hier sinds hij geen speentje accepteert. Voorheen was speentje genoeg, maar sinds een maand of twee accepteert hij geen speentjes meer dus is het weer meerdere keren nachtvoeding. We slapen samen, dus meestal is het gelukkig niet echt ‘intensief’.

3 maanden geleden

Reactie op irisscheffer

Jazeker, minimaal 5 keer per nacht. Zodra ze een jaar oud is en wat beter eet overdag, ga ik wel wat meer grenzen stellen want poeh, ik ben moe...

3 maanden geleden

Reactie op irisscheffer

Hier ook nog elke nacht. Lijkt wel verbetering in te zitten, laatste week vaak 1x, maar ook periodes 2 of 3x

3 maanden geleden

Reactie op irisscheffer

Ja hoor! Hier ook 1x soms 2!

3 maanden geleden

Reactie op irisscheffer

Ja hoor nog meeeeerdere keren.. 🫢🫢

3 maanden geleden

Reactie op irisscheffer

Ja hier ook! Was altijd iets van 6 keer, maar laatste week ook vaak 2 of 3 keer. Dus hoop dat dat gaat doorzetten 🤞

3 maanden geleden

Ja, gemiddeld 1x per nacht. Ik probeer er vanaf te komen door een droomvoeding te geven, maar het wil nog niet echt lukken.

3 maanden geleden

Reactie op irisscheffer

Hier ook! De afgelopen weken soms elk uur zelfs. Een sprongetje. Afgelopen nacht ineens maar 1 keer. Het kan nog flink variëren.

3 maanden geleden

Reactie op irisscheffer

🙋🏼‍♀️ yes ! Hier wel

3 maanden geleden

Reactie op Suus_momof4

🙋🏼‍♀️ yes ! Hier wel
Ik irriteer me overigens echt aan vrouwen in mijn schoonfamilie (allemaal flesvoeding kinderen gehad, met uitzondering van 1 aangetrouwde nicht die ook voor bv koos) die hier dus commentaar op geven.. nog steeds bv ? Slaapt jou kind nu nog niet door ? Die van mij al wel met x aantal weken door ! Zucht … ja mijn kind slaapt nog niet door, bv is voor ons beide top, dus bemoei je er niet mee. Fijn dat jou kind(eren) al lang doorsliepen. GEFELICITEERD! Maar die opmerking heeft voor mij echt geen toegevoegde waarde. Daarnaast Is er niets mis een baby die nu niet doorslaapt

3 maanden geleden

Reactie op Suus_momof4

Ik irriteer me overigens echt aan vrouwen in mijn schoonfamilie (allemaal f ...
Heel irritant, lekker negeren. Ik ben ook een best interessant boek aan het lezen waarin staat dat kinderen kunstmatig (flesvoeding, dekentjes, slaap coaches, uithuilen, etc.) laten doorslapen onnatuurlijk is omdat uit overleving de baby om de zoveel tijd wakker moet worden. Het is zelfs veel logischer dat een baby niet doorslaapt. De verwachting van doorslapen is een maatschappelijk ding, een onrealistische verwachting (en als een kind uit zichzelf doorslaapt is dat prima, maar je moet niet dingen doen om het af te dwingen).

3 maanden geleden

Reactie op MSM89

Heel irritant, lekker negeren. Ik ben ook een best interessant boek aan het ...
Precies dit. Ik volg mijn baby en laat ze kletsen. Als mijn baby tevreden is met hoe we het samen doen dan is het toch prima ?! Maar irriteer me er wel aan dat andere denken dat het oké is om commentaar te geven of dit soort zinloze opmerkingen te maken. 🤣

3 maanden geleden

Reactie op Suus_momof4

Precies dit. Ik volg mijn baby en laat ze kletsen. Als mijn baby tevreden i ...
Ja ontzettend vervelend inderdaad.. ik had het een tijd terug op de sportschool. Denk je lekker te sporten maar zelfs daar kom je er niet onderuit en denken ze opmerkingen te moeten maken… kindjes die regelmatig wakker worden hadden vroeger een grotere overlevingskans dus ik zie het maar als een compliment🫢🫢

3 maanden geleden

Reactie op Suus_momof4

Precies dit. Ik volg mijn baby en laat ze kletsen. Als mijn baby tevreden i ...
Het is ook vervelend! Als ik de vraag krijg hoe hij slaapt (ik snap oprecht nooit de interesse in de slaap van een baby door anderen, maar ok😅) dan zeg ik altijd, ‘als een baby’😂

3 maanden geleden

Reactie op irisscheffer

Jep.. Zeker 1x, soms 2..

3 maanden geleden

Ik vind het trouwens echt tof om hier te lezen dat er nog zoveel moeders zijn die bv geven 🥰 ik hoor dit in mijn omgeving zo weinig helaas.

3 maanden geleden

Reactie op Suus_momof4

Ik vind het trouwens echt tof om hier te lezen dat er nog zoveel moeders zi ...
Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik er klaar mee ben haha. Maar ja ik kan ook niet zomaar stoppen. Maar ben al wel heel trots dat ik al zo lang borstvoeding geef! Had dit niet verwacht. Ik had helemaal niet door dat zoo veel vrouwen op voorhand kiezen voor flesvoeding. Voor mij was het een logische stap op borstvoeding te geven. Ik dacht echt dat je alleen maar flesvoeding zou geven als borstvoeding niet zou lopen om wat voor reden dan ook... 😅