443 Reacties

2 maanden geleden

Goedemiddag, Ik hoop dat iemand even met mij mee wil denken ☺️ Sinds gisteren heb ik een pijnlijke linker borst. Gister was mijn dochter op de opvang en heb ik niet gekolfd overdag (dit doe ik nu al 2 weken niet). In de ochtend en de avond heeft ze wel bij mij gedronken voor het slapen gaan en was ze erg onrustig. Ze krijgt ook tandjes, dus dacht/denk dat de onrust daar (ook) mee te maken had. Echter wilde ze in de avond links zo goed als niet drinken, rechts ging goed. In de nacht heeft ze links ook niet echt fantastisch gedronken. Vandaag is ze ook op de opvang en heb ik wel gekolfd, omdat ik last blijf houden. Er kwam links niks uit (op een paar druppels na) en de pijnlijke plek blijft. Ik voel het echt constant, maar ik voel aan mijn borst geen duidelijke bult oid. Dus dan zou een verstopte klier toch niet kunnen? Masseren, koelen of warm maken, douchen, t maakt allemaal niks uit. T gevoel blijft. Heeft iemand een idee wat dit kan zijn en wat ik er evt. aan zou kunnen doen?

2 maanden geleden

Reactie op EindelijkMama💙🩷

Goedemiddag, Ik hoop dat iemand even met mij mee wil denken ☺️ Sinds gi ...
Zou het wellicht een melkblaar kunnen zijn of is het een ander gevoel?

2 maanden geleden

Reactie op EindelijkMama💙🩷

Goedemiddag, Ik hoop dat iemand even met mij mee wil denken ☺️ Sinds gi ...
Miss iboprofen slikken? Het werkt ontstekingsremmend, dus mocht het een ontsteking zijn, dan kan het snel helpen. Bij mogelijke ontstekingen pakte ik preventief inboprofen, verwarmde ik voor het voeden met washandje en achteraf koelen met koolblad. Mocht het niet baten, zou ik een lactatiedesk inschakelen

2 maanden geleden

Hier zijn vast mama's die in de nacht in bed liggend voeden en daarna in slaap vallen met hun baby 😅. Hoe doen jullie dit zonder dat je bang bent dat je kindje uit bed rolt? Eerder schoof ik het ledikantje dan tegen mijn bed aan zodat er een soort hekje voor zit. Maar hij is nu zwaarder waardoor het ledikantje makkelijker weg schuift. Ik had een bedhekje besteld die je onder je matras vast klemt, maar hierdoor ligt mijn matras niet meer comfortabel. Misschien dat iemand hier nog tips heeft?

2 maanden geleden

Reactie op Toooh

Hier zijn vast mama's die in de nacht in bed liggend voeden en daarna in sl ...
Hier voed ik in slaap, en slapen we samen. Ik gebruik dit aan beide kanten: https://www.bol.com/nl/nl/p/deryan-luxe-bedhekje-veiligheidsleuning-bedrand-perfect-voor-77-t-m-180-cm-montessoro-bedden/9300000043099401?referrer=socialshare_pdp_iphoneapp. Hij kan er niet uitrollen tijdens slapen. Uiteraard als die wakker is, zou die er makkelijk overheen kunnen klimmen, maar dat gebeurt hier verder nooit in de nacht.

2 maanden geleden

Reactie op Toooh

Hier ligt hij tussen ons in. Ik ben expres van kant gewisseld met mijn man, want om de een of andere reden kan ik alleen op mijn linker zij voeden🤭 om de dag ben ik alleen en dan leg ik mijn mans kussen aan die kant zodat hij niet verder kan rollen. Het is niet ideaal, heb hem liever gewoon veilig in zijn eigen bed, maarja die hoop heb ik voorlopig even opgegeven.

2 maanden geleden

Reactie op Toooh

Wij hadden het ledikant op wielen staan en deze op de rem zodat het ledikant nergens naartoe ging

2 maanden geleden

Ik ben heel benieuwd of anderen dit herkennen of advies hebben. Mijn dochter (10,5 maand), is pas een paar weken gelden gestart bij de opvang. Daarvoor heb ik aanvullend verlof gebruikt zodat het niet nodig was. Ik werk in het onderwijs en ben sinds de zomervakantie weer 4 dagen gaan werken. Ik was van plan om overdag niet meer te kolven, en in de nacht ook niet meer te voeden (dis alleen om werk heen live voeden, en in de avond. Sinds ze naar de opvang gaat is drinken uit een fles ineens een probleem. Ik dacht eerst dat het lag aan de smaak van kunstvoeding omdat ze uiteraard direct verkouden was. Ze dronk overigens daarvoor wel prima kunstvoeding, meestal 1 flesje per dag. Maar ook flesjes gekolfde melk drinkt ze nu niet meer. Gevolg is dat ze in de avond en nacht ineens extra bij mij wil drinken, terwijl mijn productie ook terugloopt vanwege niet meer kolven. Heel vervelend dus.. heeft iemand tips? Ze eet trouwens goed (altijd al gedaan) en drinkt ook gewoon prima water uit een beker.

2 maanden geleden

Reactie op Toooh

Wij slapen al maanden (veilig) slapen. Wij hebben ons bed tegen de muur gezet en ik slaap dan met m’n zoontje aan de muurskant. Daarnaast op zijn kamer een matras op lattenbodem op de grond ook tegen de muur aan. Werkt voor ons goed 😊

2 maanden geleden

Reactie op Jaja1989

Ik ben heel benieuwd of anderen dit herkennen of advies hebben. Mijn dochte ...
Het kan ook wennen voor haar zijn dat jij er ineens 4 dagen niet bent en dat het ook een stukje nabijheid is wat ze zoekt. ons zoontje drinkt op de opvang nu uit een tuit beker dat zou je wellicht ook kunnen proberen of 360 graden beker.. verder zou ik zeggen blijven aanbieden. Misschien hebben andere nog tips 🤷🏻‍♀️

2 maanden geleden

Reactie op lisajacobs

Wij slapen al maanden (veilig) slapen. Wij hebben ons bed tegen de muur gez ...
Dat overwoog ik inderdaad ook! Maar vanwege een schuin plafond kan dat bij ons niet 😕

2 maanden geleden

Reactie op Toooh

Dat overwoog ik inderdaad ook! Maar vanwege een schuin plafond kan dat bij ...
Bedje vastmaken aan het grote bed? En anders matras op de grond ernaast leggen als hij dan valt dan valt hij op het matras. Ons bed is niet zo hoog maar kan me voorstellen dat het niet fijn is met een hoog bed

2 maanden geleden

Reactie op Jaja1989

Ik ben heel benieuwd of anderen dit herkennen of advies hebben. Mijn dochte ...
Heel herkenbaar, onze dochter dronk tot de zomervakantie prima uit de fles maar sindsdien drinkt ze amper melk uit de fles. Sinds enkele dagen bieden ze bij de opvang de melk aan in de rietjesbeker en en dat werkt wel.

2 maanden geleden

Mijn zoon krijgt nu om 07.00 11.00 16.00 & 18.30 borstvoeding. Hoe ga je van 4 naar 3 borstvoedingsmomenten? Hij wordt 4 oktober 1 jaar.

2 maanden geleden

Reactie op lisajacobs

Het kan ook wennen voor haar zijn dat jij er ineens 4 dagen niet bent en da ...
Voor de zomer werkte ik 2 dagen. Denk dat het inderdaad ook met de overgang naar 4 dagen te maken heeft (na een zomer alleen maar samen). Ze drinkt ook goed uit zo'n 360 graden beker, maar daar drinkt ze dan weer alleen water uit, geen melk. Rietjesbeker zouden we nog kunnen proberen. Ik hoop echt dat we haar weer aan een fles kunnen krijgen.

2 maanden geleden

Reactie op kimmetje03

Mijn zoon krijgt nu om 07.00 11.00 16.00 & 18.30 borstvoeding. Hoe ga ...
Eet hij al goed? Dan zou je om 11.00 of 16.00 uur een tussendoortje kunnen geven met een beetje water erbij. Tussendoortje kan zijn: fruit, groente, maïsvingers, rijstwafel. Op internet is er veel tussendoor inspiratie te vinden.

2 maanden geleden

Reactie op Frummel1991

Eet hij al goed? Dan zou je om 11.00 of 16.00 uur een tussendoortje kunnen ...
Ja hij eet al heel erg goed. Rond 07.30 boterham + water 09.30 fruit + water 12.00 boterham(men) + water 15.30 tussendoortje + water 17.30 avondeten + water & toetje Dus naast de borstvoeding/flesjes op het kdv eet hij dit er bij😅

2 maanden geleden

Reactie op kimmetje03

Ja hij eet al heel erg goed. Rond 07.30 boterham + water 09.30 fruit + wate ...
Je zou dan gewoon eens een flesje kunnen weglaten en kijken hoe hij daarop reageert. Als hij hier niet om lijkt te vragen dan kan je dat flesje blijvend weglaten

2 maanden geleden

Reactie op Jaja1989

Voor de zomer werkte ik 2 dagen. Denk dat het inderdaad ook met de overgang ...
Hier ook een kleine flesweigeraar sinds twee weken. Ik werk al vier dagen sinds mijn baby vier maanden is, dus het hoeft daar in jouw geval niet per se mee te maken te hebben. Vervelend is het wel! Ik vermoed dat mijn baby iets onder de leden heeft. Misschien krijgt ze kiezen. Ze kwijlt ook veel en huilt vaak (doet ze anders bijna nooit). Hopelijk gaan onze kindjes weer uit de fles drinken en krijgen wij weer wat nachtrust!

2 maanden geleden

Gisteren voor het laatst borstvoeding gegeven. Voelt dubbel: vind het ergens ontzettend jammer, maar ook erg blij dat ze het bijna 11 maanden heeft gekregen en zie ook wel uit naar een extra beetje extra vrijheid 😊