444 Reacties
één maand geleden
Reactie op Krisje111
Het klopt dus wel. Maar als het nog te snel is willen ze nog wel even doorg ...
Hebben ze dit zonder overleg gedaan? Behalve dat je niet zomaar mag samenvoegen (doen ze hier dus echt nooit), kan je als opvang zoiets niet eenzijdig bepalen. Ik vind veel dingen prima, in onderling overleg. Sowieso is een fles van 180ml flink🙈
één maand geleden
Reactie op geertjewi
Uit ervaring van mijn eerste kind: na 14 maanden ineens heel veel beter! Da ...
Ik twijfel hier dus wel om minder vaak de borst aan te bieden en ipv hem in slaap te wiegen of vasthouden of desnoods op mij slapen.. nu wordt hij elk uur - 2 uur wakker kreunend en krijgt hij de borst maar dat is wel echt killing. Hier ook ervaring mee? 😅
één maand geleden
Reactie op lisajacobs
Ik twijfel hier dus wel om minder vaak de borst aan te bieden en ipv hem in ...
Ik wissel het thuis af met mijn man.
Als het korter dan 3 uur geleden is dat mijn zoontje gedronken heeft helpt mijn man hem in slaap en als het langer fan 3 uur geleden is ga ik naar mijn zoontje om borstvoeding te geven
één maand geleden
Reactie op Frummel1991
Ik wissel het thuis af met mijn man.
Als het korter dan 3 uur geleden is da ...
Merk je dat hij hierdoor ook minder vaak wakker wordt? Wij slapen samen omdat hij ook gewoon echt nog niet in eigen bed wil.. hij begint de avond in eigen bed maar dan kunnen we er vaak al elk half uur/45 min naar toe 😅
één maand geleden
Reactie op lisajacobs
Ja hier precies hetzelfde met mijn baby. Soms helpt het om het maximaal vijf minuten even te negeren,dan slaapt mijn baby soms verder. Ik heb daar niet altijd zin in, dus vaak leg ik haar gewoon aan.
Als ik echt doodmoe ben, laat ik haar samen slapen met papa in een andere kamer. Dan slaapt ze soms wel vier uur aan één stuk. Of gewoon laten troosten door papa. Dat werkt hier prima als het niet echt honger maar de vraag naar nabijheid is. Duurt wel langer dan gewoon aanleggen...
één maand geleden
Reactie op lisajacobs
Merk je dat hij hierdoor ook minder vaak wakker wordt? Wij slapen samen omd ...
In de loop van de tijd is hij wel beter gaan slapen, maar of dat komt omdat mijn man is gaan helpen weet ik niet.
Wij hebben ook soms nog horror nachten waarbij mijn zoontje elk uur wakker wordt
één maand geleden
Reactie op MSM89
Hebben ze dit zonder overleg gedaan? Behalve dat je niet zomaar mag samenvo ...
Ja zonder overleg inderdaad.
Ze vertelden het toen ik haar kwam ophalen. En op zo’n moment weet ik dan even niet de woorden te vinden om te vertellen dat ik het niet goed vind.
Ze zijn daar zo gericht op kunstvoeding 😩
één maand geleden
Reactie op Frummel1991
In de loop van de tijd is hij wel beter gaan slapen, maar of dat komt omdat ...
Hmm dilemmas 😬 hij is nu afgelopen nacht maar een nacht bij m’n ouders geweest omdat ik het echt even niet vol hield..
één maand geleden
Reactie op lisajacobs
Hmm dilemmas 😬 hij is nu afgelopen nacht maar een nacht bij m’n ouders gew ...
Wat heerlijk. Goed dat je jij ook voor jezelf je grenzen aangeeft. Het moet ook allemaal leuk blijven.
Hoe heeft hij bij je ouders geslapen? Ligt hij daar ook bij hen in bed?
één maand geleden
Reactie op Krisje111
Ja zonder overleg inderdaad.
Ze vertelden het toen ik haar kwam ophalen. En ...
Ik begrijp dat volledig. Ik zou nog het gesprek rustig aangaan en aangeven dat je geen aanpassingen in voeding wil zien qua bv tenzij ze eerst afstemmen. Vaak gaat het niet om de inhoud maar om de communicatie en vertrouwen. Als ze hadden gebeld om het eerst te vragen dan was het misschien een heel andere zaak geweest. Ze mogen zeker bepaalde dingen zelf doen, maar zulke cruciale kwesties moeten ze echt eerst overleggen. Het gaat om vertrouwen en zorg van een kindje. Ik zou, mocht deze aanwezig zijn, de angel er snel uit halen.
één maand geleden
Reactie op Frummel1991
Wat heerlijk. Goed dat je jij ook voor jezelf je grenzen aangeeft. Het moet ...
Ja best goed geslapen.
Nee wilde daar ook niet in eigen bed helaas maar we/ze proberen het wel. Nu op de borst geslapen om en om 😅
één maand geleden
Reactie op lisajacobs
Ik heb precies dit dilemma. Mocht je het gaan proberen, hoor ik graag of het is gelukt. Het stomme is dat je ook te weinig energie hebt om het te proberen te veranderen. Het is slopend zoals het is, maar nog slopender om het op een andere manier te forceren
één maand geleden
Reactie op Lynnnnnn
Ik heb precies dit dilemma. Mocht je het gaan proberen, hoor ik graag of he ...
Ja precies dat inderdaad.. gisteravond begonnen maar in de nacht alweer terug naar het voeden. Ik was moooeeeee
één maand geleden
Reactie op lisajacobs
Ja precies dat inderdaad.. gisteravond begonnen maar in de nacht alweer ter ...
Ja het lijkt me zoo zwaar om dan te switchen naar bijvoorbeeld wiegen, met bv kan je tenminste nog stil zitten of liggen. ik laat m’n man het wiegen wel af en toe proberen en als het niet lukt ga ik alsnog
één maand geleden
Reactie op Lynnnnnn
Ik heb precies dit dilemma. Mocht je het gaan proberen, hoor ik graag of he ...
Heel herkenbaar! Ik vind het wel fijn om te lezen dat jullie in hetzelfde schuitje zitten . Ik heb wat baby's in mijn omgeving van dezelfde leeftijd die als engeltjes slapen. En dan kom ik daar weer aan met mijn dikke wallen 😂
We zijn iig responsieve ouders, ik hoop dat onze kinderen dat later waarderen ;)
één maand geleden
Reactie op geertjewi
Heel herkenbaar! Ik vind het wel fijn om te lezen dat jullie in hetzelfde s ...
Inderdaad fijn om te lezen dat er meer zijn! Dan ben ik ook gelijk benieuwd: hoe gaat het eten bij jullie? Hier nog steeds weinig interesse in eten. Ze eet een paar hapjes en dan is ze er al klaar mee (behalve yoghurt, dat gaat er altijd in). Ze heeft wel eens goed gegeten en ik dacht dat dan ook aan de nacht te merken. Dus kan niet wachten tot ze meer gaat eten. Ik heb nog wel hoop dat dat een switch kan geven
één maand geleden
Ik leg hem ook 's nachts nog veel aan, hij wordt vaak wakker en ligt tussen ons in. Ik denk dat hij als hij in zijn eigen bed zou slapen wel beter door zou slapen, maarja zodra ik hem in zijn bedje leg raakt hij compleet overstuur.
En qua eten, dat is hier ook nog steeds niet veel. 's Ochtends krijgt hij een klein schaaltje yoghurt, waar een klein beetje vruchtenyoghurt doorheen zit, anders eet hij zelfs dat niet. En verder eet hij bijna niks. Pasta of orzo met saus wil hij nog wel eens eten en gister heeft hij eindelijk een paar stukjes brood op, maar ook lang geen hele boterham. Water drinken vindt hij wel lekker, maar na 3 slokken gaat hij spelen en het water zo hard mogelijk uitspugen🥲 Dus hier ook nog best veel BV.
Maar ik vind het wel heel knap van ons dat we nog steeds zoveel voeden hoor! Ik ben er best een beetje trots op dat ik dit nog steeds kan.