444 Reacties
één maand geleden
Reactie op Lynnnnnn
Inderdaad fijn om te lezen dat er meer zijn! Dan ben ik ook gelijk benieuwd ...
Hier ook geen grote eter. Toen we met zes maanden begonnen vond ze het heel interessant om dingen te proeven (altijd zelf doen, anders niet). Toen de nieuwigheid eraf was, was de interesse ook minder. Toen heeft ze drie weken lang vrijwel niets meer gegeten en is ze ook de fles gaan weigeren. Dat was even rock bottom voor mij. Zal wel een tandje oid zijn geweest. Nu eet ze wel weer! Ze wil nu vaak knijpfruitjes en boterhammen maar het liefst het eten van haar zus... Het flesweigeren is helaas niet meer over gegaan dus ik voed nog vrij veel in de avond en nacht maar ze maakt nu wel soms langere rukken van 2-3 uur (dat vind ik dus lange rukken 🙈). Denk dat dat idd te maken heeft met beter eten. Water drinken gaat hier totaal nog niet. Daar speelt ze alleen mee.
We zijn er absoluut nog niet maar het geeft wel wat hoop. Ik wil het nachtelijke voeden gaan beperken, maar dat kan alleen als ze wat eet en drinkt overdag. Dus daar zijn we nu bijna...
Hang in there! Blijven aanbieden is het enige wat je kan doen qua eten. Ze bepalen zelf wanneer ze eraan toe zijn. Als je twijfelt of er echt iets mis is, kan je evt een preverbaal logopedist raadplegen.
één maand geleden
Reactie op Lynnnnnn
Havermout met yoghurt en fruit gaat hier heeel goed. Brood minder en avond eten ook. Ik heb het idee dat hij toch liever nog pureetjes heeft, die eet hij beter op moment dan stukjes. Zal vast door de tandjes komen. Er zijn er nou 2 door aan de onderkant maar je ziet ze zo'n beetje allemaal wel zitten 🫣 ik verbaas me niks als er binnenkort weer een aantal mee door komen...
één maand geleden
Reactie op Lynnnnnn
Hier best aardig een paar dagen minder door tandjes maar nu toch wel zeker 1-1,5 boterham per dag, 1 stuk fruit en avond eten gaat ook best goed maar alsnog slechte nachten dus 🤣
één maand geleden
Reactie op Lynnnnnn
Ik heb precies dit dilemma. Mocht je het gaan proberen, hoor ik graag of he ...
Hij werd gisteravond na 30 minuten wakker. Gewoon borst gegeven want wilde even serie kijken met m’n man 🤣 en toen 23:45 wakker en 03:45 😱😱 dus voor ons een mega goede nacht. En dus niks veranderd. Zal vast voor 1 nacht zijn maar deze hebben we iig in de pocket
één maand geleden
Reactie op Lynnnnnn
Hahaha shit, daar gaat mn hoop 😂
Haha nou ja ik hoor het wel eens hoor dat als kindjes beter gaan eten dat ze door gaan slapen. Hier is het ook meer de nabijheid die hij echt nog nodig heeft naast de nacht voeding. Toen hij bij m’n ouders sliep heeft hij alleen om 02:00 ‘s nachts gedronken en de rest konden ze af met liedje zingen/wandelen etc dus bij ons is het zeker niet alleen voeding waarom hij nog niet doorslaapt..
Vannacht was weer een stuk minder dan de nacht ervoor maar net wel aan een stuk 1 dutje van 3 uur gedaan dus het gaat wel weer de betere kant op 😁
één maand geleden
Vandaag mn kolf spullen in een doos gedaan (moeten verhuizen, maar toch). Even een bevestiging dat ik niet meer ga kolven voor onze zoon. Nou heb ik dat al een paar maanden niet meer gedaan (fles weigeraar bij 7 mnd), maar nu voelt het wel definitief. Ik hoop dat ik hem nog lang mag live voeden 🥹
één maand geleden
Reactie op metalharpey
Vandaag mn kolf spullen in een doos gedaan (moeten verhuizen, maar toch). E ...
Ohhh dat herken ik wel. Ik ben het nog aan het uitstellen want dit is echt de laatste, dus alles gaat weg. Hopelijk kunnen we nog lang live voeden 🥹
één maand geleden
Mijn dochter heeft (nu 2dagen later) helemaal geen last van de vaccinaties! Is dit nou de borstvoeding of gewoon geluk?
één maand geleden
Hoeveel bv krijgen jullie kindjes nu nog?
Hier momenteel nog 4x overdag en 1x in de nacht.. wil nu wel gaan afbouwen…
Als eerste 12uur laten vervallen, ze eet ook gewoon brood erbij.. en denk snel erna die van 1500 uur…
één maand geleden
Reactie op Frummeltje123456
Hier momenteel nog 4x overdag en ...
Hier ook nog wel vier keer. Ze wordt volgende week 1 jaar.
één maand geleden
Hier alleen ‘s ochtends en ‘s avonds voor het slapen.
één maand geleden
Hier bij wakker worden en dutjes (als hij thuis is) maar hij drinkt vooral ook in de nacht. Hij wil maanden geen speen meer, maar uiteraard wel de natuurlijke speen🙈 en daar komt soms toch wat drinken bij kijken. Ik wil ook afbouwen overdag, maar dat zal automatisch gaan gebeuren met meer werken en de mogelijkheid om ook ander melk te mogen drinken na 1 jaar.
één maand geleden
Tussen de 4 en de 6. Als ik werk krijgt ze geen melk (ik werk alleen in de ochtend) omdat ze de fles weigert. Ze is net een jaar. Ze eet daarnaast ook gewoon 3 maaltijden per dag en fruit
één maand geleden
Reactie op MSM89
Hier bij wakker worden en dutjes (als hij thuis is) maar hij drinkt vooral ...
Ja hier ook op het kdv drinkt ze de fles niet haha dus alleen live… en ook overdag meer acrobatiek dan drinken🥹
één maand geleden
Reactie op Christmaswish4
Tussen de 4 en de 6. Als ik werk krijgt ze geen melk (ik werk alleen in de ...
Hier idd ook de fles weigeren.. ze gaat 3 hele dagen… gister kolfde ik dus ook nog maar 100 haha…
Normaliter gewoon de 250 die ik meegeef naar het kdv😅
één maand geleden
Mijn dochter drinkt nog wel 5 keer per dag (6 als ze in de nacht nog een keer wil). Bij het wakker worden, voor dutje 1, voor dutje 2, als ik uit werk kom en voor het slapen gaan. Ik weet niet zo goed welke ik kan schrappen maar ik merk wel dat ze niet altijd even geïnteresseerd is… de tijden zijn ongeveer 6:30-10:00-14:00-17:00-19:30. Misschien die van 17:00? Maar als ik uit mijn werk kom vreet ze me zowat op 🤪 ze eet ook echt prima verder. Ik ben zoooo klaar met het kolven dus misschien als ze 1 is wil ik proberen een flesje te vervangen door koemelk ofzo?
één maand geleden
Ik heb besloten nu ze 1 is niet meer te willen kolven, dus sinds deze week nog alleen 's ochtends en 's avonds. Ze heeft afgelopen week 's middags nog uit de vriezer melk gekregen, maar dat wil ik vanaf volgende week vervangen door reguliere melk.
één maand geleden
Geen vaste tijden hier ik voed op verzoek. Vaak is dat alleen nog voor de slaapjes (3x dus) + sochtends, al laat hij steeds minder interesse zien 🥲