444 Reacties
één maand geleden
Reactie op Joep1995
Ja idd echt precies hetzelfde lijkt het.
nu de derde nacht.. werd echt wee ...
Ja het zal idd zeker een aantal nachten duren en elke voeding die je niet geeft is al mooi mee genomen toch 😁 heel benieuwd hoe het over paar dagen met jullie is. Succes 💪🏻💪🏻
één maand geleden
Reactie op Toooh
Ik kreeg gisteren op het cb weer zulk ontmoedigend advies 😩
Zoontje was v ...
Dan zeggen wij wel even tegen je wat eigenlijk het cb had moeten doen: Je bent super goed bezig!! Wauw wat knap dat je het al zo lang volhoudt om borstvoeding te geven! Terwijl je ook nog in een tijd leeft waarin er veel meer van je verwacht wordt dan alleen het voeden van je baby. Je kindje kan zich geen fijnere start van zn leven wensen dan dit!! ❤️
één maand geleden
Reactie op Joep1995
Ja idd echt precies hetzelfde lijkt het.
nu de derde nacht.. werd echt wee ...
Ik lees ook mee met jouw ervaringen. Bij ons gaat het ook precies zo. Ik ben te moe om dit te doen. Knap dat jij hier toch nog wat energie voor weet te vinden! En mocht je uiteindelijk de ultieme tip hebben: ik hoor het heel graag!
één maand geleden
Reactie op Lynnnnnn
Ik lees ook mee met jouw ervaringen. Bij ons gaat het ook precies zo. Ik be ...
💞
Nou de ultieme tip heb ik helaas nog niet! We hebben nu 4 nachten gehad en ik wilde het eigenlijk wel opgeven vanmorgen. Ergens weet ik wel dat 4 nachten vrij kort is, toch had ik stiekem wel gehoopt op snelle verbetering. Je leest dat soms toch van “we geven geen nachtvoeding meer en nu slaapt hij door!”. Ik weet dat het too good to be true is, maar toch dacht ik misschien wel ergens dat het zo kon werken.
Afgelopen nacht heb ik 2 keer heel kort gevoed, had gewoon geen energie om het niet te doen. Voelde me dan wel een beetje alsof ik de boel loop te boycotten😂
Ik vind dat het niet echt goed gaat omdat hij echt vaker wakker is en ik moet er langer mee bezig zijn voordat hij weer gaat slapen.
Mijn vriend is wat volhoudender en we hebben afgesproken dat we het nog tot donderdag de kans geven en als het dan niet werkt ga ik gewoon weer terug naar wat we al deden (lees: elk 1 a 2 uur voeden). Ik zou het mooi vinden als ik ‘s morgens en ‘s avonds bij naar bed brengen borstvoeding kan geven en dat het verder niet meer nodig is, want die momentjes vind ik wel echt heerlijk en gezellig.
Ben benieuwd naar vannacht, blijf toch hoopvol dat het ineens heel rustig wordt - hij heeft goed gegeten en gedronken overdag: maar vooralsnog zie ik daar ook nog niet echt een correlatie mee😂
To be continued..
één maand geleden
Reactie op Joep1995
💞
Nou de ultieme tip heb ik helaas nog niet! We hebben nu 4 nachten gehad ...
Ah lastig hè 🫣 het is ook gewoon zo vermoeiend.. mijn vriend vind het allemaal wel best zolang ik de nachten doe 🤣🤣 dus zie het hier nog niet echt gebeuren dat we dat allebei gaan doen de hele nacht. We proberen hier nu in ieder geval begin van de avond minimaal 3 uur geen voeding te geven en als hij tijdens het dutje wakker wordt ook niet..
Ben nu ook aan het experimenteren met een lange wakker tijd.. hij doet al sinds hij 10 maanden is maar 1 dutje en dat gaat op zich prima dus denk dat hij ook gewoon niet zoveel slaap nodig heeft.
En zo hobbelen maar een beetje aan hè 😅
één maand geleden
Reactie op lisajacobs
Ah lastig hè 🫣 het is ook gewoon zo vermoeiend.. mijn vriend vind het alle ...
😂😂 hahaha ja lekker aan hobbelen. Goed te weten dat we niet de enige zijn🫠
En als je net denkt het wiel te hebben uitgevonden zal er vast wel weer iets komen zoals: ziek/tandjes/ontwikkelingssprong/etc😂
één maand geleden
Nou inmiddels 5 nachten gehad. Eigenlijk gaat het wel beter, hij wilde vannacht alleen om 3 u wel weer drinken en heb toen vrij snel “toegegeven” en heb m gewoon laten drinken tot hij klaar was en sliep daarna tot 06:45. Dus waar we vandaan komen is het een stuk beter, niet meer zo vaak als dat het was. Maar het is niet dat we het hebben gestopt. Het is gewoon lastig dat hij door blijft proberen te gaan totdat hij het krijgt en op een gegeven moment zijn we ook gewoon moe en dan is toegeven makkelijker. Maar uiteindelijk nu na 5 nachten naar 1 nachtvoeding is al wel echt een verbetering. Ik wil eigenlijk komende nachten wel doorgaan om deze toch echt zo kort mogelijk te doen en dan hopelijk te stoppen. Is al een wonder namelijk dat hij niet meer om 1u en 5u wakker werd, deed hij voorheen wel altijd…
Dus vooralsnog geen snelle oplossing maar als ik zo terugkijk maken we wel langzaam stapjes…
één maand geleden
Reactie op Joep1995
Nou inmiddels 5 nachten gehad. Eigenlijk gaat het wel beter, hij wilde vann ...
Eén nachtvoeding klinkt voor mij als een heerlijke nacht 🤭 Fijn dat het beter gaat! Is alle moeite iig niet voor niks geweest!
Hier nog steeds zo'n 3/4 keer wakker. Gelukkig is het wel snel op te lossen met een borst, dan is ie echt direct weer vertrokken. Dat is al zoveel fijner dan toen hij elk halfuur/uur wakker was en onrustig bleef!
één maand geleden
Reactie op Joep1995
Nou inmiddels 5 nachten gehad. Eigenlijk gaat het wel beter, hij wilde vann ...
Wat fijn dat het beter gaat ! En hoe vaak wordt hij dan nu nog wakker? Zie je dat hij minder vaak wakker wordt?
1 nachtvoeding mag ook nog echt wel op deze leeftijd hoor 😌 tenzij je er zelf heel graag van mag wil maar het is op zich wel gewoon normaal 😀
één maand geleden
Reactie op geertjewi
Wordt hij dan ook minder vaak wakker nu? Of wordt hij nog even vaak wakker ...
Ja dat wil ik ook graag weten! M’n vriend is nogal sceptisch om het te proberen en zoekt naar bewijs dat het wel gat werken en dat ons zoontje dan ook minder wakker gaat worden 🫢
één maand geleden
Reactie op Joep1995
Well fijn ook even die bevestiging dat het gewoon normaal is ook zo’n nacht ...
Ja het is zeker normaal!! En wij kunnen ook dagen zonder voeding, dus ja fysiek hebben ze het misschien niet nodig nodig maar wij hebben fysiek ook niet elke zoveel uur voeding nodig en toch stoppen we elke zoveel uur eten in onze mond 🫢
En natuurlijk staat het je vrij om het proberen af te bouwen maar het is ook niet verkeerd om er gewoon aan toe te geven 😘
één maand geleden
Reactie op geertjewi
Wordt hij dan ook minder vaak wakker nu? Of wordt hij nog even vaak wakker ...
Nee hij wordt nu de afgelopen 2 nachten wel echt minder wakker dan eerst. Afgelopen nacht heeft hij om 23u gedronken en daarna om 03u. Maar was tussendoor ook niet wakker en daarna ook niet! Terwijl eerst was hij veel vaker wakker en wilde hij dan ook drinken. Maar goed dit is 2 nachten dat het zo is gegaan, ik zal wel even laten weten hoe het hierna gaat
één maand geleden
Reactie op Joep1995
Nee hij wordt nu de afgelopen 2 nachten wel echt minder wakker dan eerst. A ...
Klinkt wel heel fijn zo! Misschien over een tijdje de tweede voeding eraf. Maar al een hele verbetering voor jou. Ik ga het ook doen binnenkort, even plannen dat ik overdag weinig belangrijks op mijn werk heb 😅
één maand geleden
Reactie op Joep1995
Nee hij wordt nu de afgelopen 2 nachten wel echt minder wakker dan eerst. A ...
En hoe gaat het nu? Zooo benieuwd 🤗
één maand geleden
Hmm ja ik zou wel graag willen zeggen dat het de moeite waard was, maar het heeft om eerlijk te zijn niet echt veel opgeleverd. Aan de andere kant, ik dacht steeds misschien is dit wel de oplossing en nu weet ik dat dat het niet is voor hem. Dus in die zin heeft het wel wat opgeleverd.
Hij heeft afgelopen nacht om 22 gedronken, daarna om 01. Daarna heeft mijn vriend de rest van de nacht gedaan en hij had bijna een fles gemaakt, maar voordat de fles klaar was sliep hij wel weer.
Het enige waar we tegenaan blijven lopen is dat ons zoontje echt totaal niet in zijn eigen bed wil, hij wil het wel om de nacht te beginnen, maar als hij dan wakker wordt raakt hij mega overstuur. Hoe rustig ik hem ook probeer te maken. Dus dan slaapt hij verder bij ons. Alleen hij is dan toch echt wel onrustig, nog steeds wel elk uur a 2 uur dat hij heel onrustig beweegt.
Als hij bij ons ligt huilt hij dan niet, maar zwaait bijvoorbeeld met z’n handjes (slaat soms in je gezicht dan per ongeluk), of pakt mij beet en trekt/krabbelt aan m’n armen, of soms een beetje herrie maken maar niet echt wakker. Ik zelf leg hem dan toch maar gewoon aan, dus soms is dat wel weer 5 keer per nacht ofzo. Omdat hij wel iets rustiger ervan wordt.
Maar ik vind het wel echt zwaar, dit is nu al een aantal weken zo en ik weet het gewoon echt niet meer.
Mijn plan was nu om het volledig te accepteren, borstvoeding gewoon volledig door te zetten, en ook accepteren dat hij in ons bed ligt.
Maar het lastige is is dat het slapen voor ons zo best wel onderbroken is.
Soms denk ik wel eens, misschien slaapt hij rustiger in zijn eigen bed… maar het zal echt een periode van heeeel veel huilen gaan worden om hem daarin te krijgen, want hij wordt echt zo overstuur en niks helpt dan (behalve hem bij me in bed nemen en borstvoeding geven of flesje).
Ik hink toch best wel op 2 gedachten: helemaal accepteren (maar hierbij raken we zelf best oververmoeid, hoop dat ooit deze fase beter wordt?)
Of toch proberen met een aantal moeizame nachten hem steeds weer naar z’n bed te brengen. Maar dat zal dan wel echt een soort slaaptraining moeten worden, want hem rustig maken in bed is gewoon totaal niet te doen.
Als tussen oplossing wil ik morgen een soort grotere cosleeper maken aan ons bed, zodat hij wel z’n eigen plekje heeft en ons wat minder voor het hoofd slaat en maait en we er toch soort van dichtbij kunnen zijn. Maar mannnnn ik vind het wel pittig hoor nu, veel pittiger dan de hele beginfase om eerlijk te zijn.
Mensen nog suggesties?
Hoe gaat het bij jullie met de nachtvoedingen?
één maand geleden
Reactie op Joep1995
Hmm ja ik zou wel graag willen zeggen dat het de moeite waard was, maar het ...
Hier slaapt hij ook nog steeds niet in zijn eigen bed. Hij wordt zo'n 5 keer per nacht wakker en als ik hem dan niet aanleg gaat hij huilen en raakt overstuur. Hij heeft in januari een week of 2 doorgeslapen in de cosleeper en sindsdien nooit meer en ook nooit meer in zijn eigen bedje.
Deze week moest ons zoontje een kleine operatie en daarvoor moest hij nuchter zijn, mocht ook geen BV na 03.00. Eén groot drama was het🥲
Ik zou zo graag eens een nachtje door willen slapen. En naast mijn man ipv met baby tussen ons in😅
Ik ga geen slaaptraining doen. Hij raakt meteen totaal overstuur dus ik heb maar bedacht dat hij er gewoon nog niet aan toe is.