444 Reacties

één maand geleden

Reactie op Yagir

Hier slaapt hij ook nog steeds niet in zijn eigen bed. Hij wordt zo'n 5 kee ...
Poeh ja heel herkenbaar, echt intens. Hopelijk is het goed gegaan met de operatie!

één maand geleden

Reactie op Joep1995

Poeh ja heel herkenbaar, echt intens. Hopelijk is het goed gegaan met de op ...
Die ging niet door, omdat hij de avond ervoor koorts had en ze wilden geen risico nemen. Dus het was ook nog eens voor niets.. nouja ik weet nu wel dat ik nog niet ga proberen om hem de borst te onthouden 's nachts😅

één maand geleden

Reactie op Joep1995

Hmm ja ik zou wel graag willen zeggen dat het de moeite waard was, maar het ...
Oh wat ontzettend balen. Ik had het jullie zo gegund na al die moeite !! Wij gaan hier geen slaap training doen. Heb hier best veel over gelezen en het enige wat je dan doet is het uitdoven van de reactie van je kind. Dus daar ben ik geen voorstander voor.. maar ik snap ook als geen ander dat je ook moet zorgen dat je er niet aan onder door gaat. Wat wij hier nu doen om mij af en toe te ontlasten is 1x per week/2 weken gaat hij een nacht naar m’n ouders. En mijn vriend doet twee avonden tot middernacht. Dat werkt op zich wel goed voor ons. En wat ik nu doe is toch proberen geen voeding te geven maar te troosten/slaapliedje zingen en op mijn buik leggen en dan slapen we zo samen verder. Zo probeer ik toch de nacht voeding te verminderen. En ben totaal niet consequent ik probeer het gewoon als ik er puf voor heb. En het lijkt wel wat te werken maar is pas enkele nachten dat het voor m’n gevoel werkt dus durf er nog niet veel over te zeggen. Helpt het voor hem om hem onder een nunki laken oid te leggen zodat z’n armen misschien wat rustiger zijn onder het lakentje? Doet hij dit al lang of zou het ook een sprongetje ofzo kunnen zijn?

één maand geleden

Ik heb een beetje een gekke vraag. In mijn omgeving zijn alle onrustige, slechte slapers geboren met een ruggenprik (met of zonder keizersnede). En ik denk nu ineens: zou het hiermee te maken kunnen hebben. Ik wil nog kijken of er onderzoek naar is gedaan. Maar voor nu: zijn jullie slechte slapers ook met ruggenprik geboren? (Slecht is voor mij vaker dan 3/4 keer wakker in hun nacht. 1 of 2 keer vind ik nog wel normaal denk ik)

één maand geleden

Reactie op Lynnnnnn

Ik heb een beetje een gekke vraag. In mijn omgeving zijn alle onrustige, sl ...
Hier een dreumes die nog vaak wakker is (soms 4/5x per nacht). Ik had een natuurlijke bevalling zonder pijnbestrijding

één maand geleden

Reactie op Lynnnnnn

Hier een wakkere dreumes die handsoff thuis is geboren. Ik denk dat het met karakter te maken heeft? Mijn kindje is nogal duidelijk in wat ze wil en dat is aan de borst slapen of anders tegen papa aan. En het heeft ook met het karakter van de ouders te maken: ik vind slaaptraining zielig... Als ik een weekje door zou zetten met (gecontroleerd) laten huilen, zou ze vast beter slapen maar ik ben een zachtgekookt ei en kan dat niet aan ;)

één maand geleden

Hmm zal dan vast gewoon toeval zijn in mijn omgeving. Gelukkig, anders moet ik me daar weer schuldig om voelen 😂 Slaaptraining is ook niet mijn ding inderdaad. Maar ben wel een beetje jaloers op de mensen met een kindje die zonder slaaptraining makkelijk slaapt 😅

één maand geleden

Reactie op Lynnnnnn

Hmm zal dan vast gewoon toeval zijn in mijn omgeving. Gelukkig, anders moet ...
De kindjes die makkelijk slapen zonder slaaptraining hebben waarschijnlijk geen borstvoeding gekregen. Ik merk echt in mijn omgeving dat dat heel veel uitmaakt in de kwaliteit van het slapen

één maand geleden

Reactie op Frummel1991

De kindjes die makkelijk slapen zonder slaaptraining hebben waarschijnlijk ...
Ja dat denk ik ook. En baby's die geen speentje willen. Hoe makkelijk zou het zijn als hij met zijn speentje in slaap zou vallen ipv met mijn tepel🥲

één maand geleden

Reactie op Yagir

Ja dat denk ik ook. En baby's die geen speentje willen. Hoe makkelijk zou h ...
Baby's die wel een speentje willen bedoel ik. Pff slaaptekort🤣

één maand geleden

Reactie op Frummel1991

De kindjes die makkelijk slapen zonder slaaptraining hebben waarschijnlijk ...
Mijn zoontje krijgt nog steeds bv en sliep al door met 8 weken 🤣 Het is niet persee bv gerelateerd denk ik, of je wel of niet slaaptraining nodig hebt.

één maand geleden

Reactie op metalharpey

Mijn zoontje krijgt nog steeds bv en sliep al door met 8 weken 🤣 Het is ni ...
Jaloers! 🫠 maar echt super fijn voor jou lieverd 😘 borstvoeding alleen is al super zwaar

één maand geleden

Reactie op Frummel1991

Jaloers! 🫠 maar echt super fijn voor jou lieverd 😘 borstvoeding alleen is ...
Ja idd nou moet ik zeggen dat ik het sinds 10 of 11 maanden wel een stuk makkelijker vond worden. Alleen die energie dip na elke voeding kan ik niet aan wennen 🥲

één maand geleden

Reactie op metalharpey

Ja idd nou moet ik zeggen dat ik het sinds 10 of 11 maanden wel een stuk ma ...
Die is inderdaad zwaar ja. Dat komt door de oxyctosine toch? Voor 's nachts ideaal, maar overdag minder fijn

één maand geleden

Reactie op Frummel1991

Die is inderdaad zwaar ja. Dat komt door de oxyctosine toch? Voor 's nachts ...
Meer omdat je lichaam na een tijdje on demand gaat maken ipv vooraf al. Dus dan geen opgeblazen borsten meer maar wel energie dip omdat het rechtstreeks uit je bloed omgezet wordt naar melk. En dan heb je dus tijdelijk even dat je lichaam harder moet werken om weer genoeg bloed aan te maken, is vergelijkbaar met bloedprikken. De een kan dat beter hebben als de ander. Ik kan er niet goed tegen, als ik veel bloed moet laten prikken bijv moet ik echt even blijven zitten anders ga ik onderuit. Ik moet dus ook altijd even blijven zitten na de voeding en daarna wat eten 🤷‍♀️

één maand geleden

Reactie op Lynnnnnn

Hier ook een bevalling zonder pijnstilling, alleen oxytocine achteraf omdat ik teveel bloed verloor.. En hier ook een kindje dat geen speentje of zelfs pink accepteert.. en door bv en samen slapen wordt een kindje vaak wel meer wakker ‘s nachts omdat het gewoon zo lekker is 🫢 en bij samen slapen ruikt hij jou en je melk.. dus za zeker niet voor alle kindjes gelden maar sommige zullen zeker vaker wakker worden door de bv maar ja ook zeker geen garantie dus je weet het niet 🤷🏻‍♀️ Toch wel heel trots om het al een jaar lang vol te houden. Hier wordt hij in een goede nacht een keer of 4 wakker 🫢 en die zijn zeldzaam

één maand geleden

Reactie op Lynnnnnn

Die van mij is thuis in bad geboren dus dat gaat hier niet op in ieder geval!

één maand geleden

Reactie op lisajacobs

Hier ook een bevalling zonder pijnstilling, alleen oxytocine achteraf omdat ...
Ja zeker mogen we trots zijn!🚀 Ik heb overigens ook wel eens (wel een week of 2 achter elkaar) een flesje kunstvoeding in de avond gegeven om te kijken of dat wat uithaalt, maar bij ons maakt het echt totaal geen enkel verschil borst/flesvoeding. Bij ons is het nu denk ik wel op het hoogtepunt van onrustigheid, maar sinds een paar weken gaat het geleidelijk aan steeds onrustiger/meer gebroken. Het positieve aan dat het vannacht echt suuuper slecht ging is dat ik zou denken slechter kan niet, dus dan hopelijk vanaf nu langzaam wat beter. Ik heb totaal geen verstand van slaap regressies en dat soort dingen, maar regressie klinkt als iets tijdelijks en dan hoop ik dat dat het is want dan zou het toch ook weer over moeten gaan. Voorheen sliep hij iig veel beter, meestal 1 nachtvoeding, soms geen soms 2. Nog nooit van nunki laken gehoord, is misschien wel een idee om te proberen! Sinds gisteren heb ik weer een cosleeper gemaakt met een bedje waar ik het hek heb afgehaald en aan ons bed bevestigd. Dan begint hij in z’n eigen kamer en daarna in die cosleeper, hij accepteerde het wel dat ik hem daarheen schoof vannacht dus dat zie ik wel als winst! Enige was dat hij tussen 1-4 eigenlijk helemaal wakker was, praten, heel hard proberen te knagen/bijten op mijn handen, en verkouden. Dus denk dat hij een tand krijgt, verkouden is, en een slaapregressie (?) door maakt🤣🤣 een heerlijke combi

één maand geleden

Reactie op Joep1995

Ja zeker mogen we trots zijn!🚀 Ik heb overigens ook wel eens (wel een week ...
Ja het is ook allemaal wat hè.. ik denk ook wel dat heel veel ligt aan karakter en temperament van je kind. Ene kind heeft overal echt last van (sprongetje tandjes slaap regressies verlatingsangst) en andere kind heeft nergens last van en andere kindjes zitten weer ergens in het midden.. Ik heb gister echt een hel van een nacht gehad. Zoonlief was bij m’n ouders maar ik was zelf echt ziek. Knallende hoofdpijn, lage rugpijn wat doorging naar de benen, misselijk/duizelig en heel koud en daarna weer heel warm.. had al een pijnlijke plek in m’n borst dus ik denk beginnende borstontsteking??? Ben nu aan het koelen en lechitine slikken hopelijk gaat het dan vanzelf over 🤞🏻🤞🏻 andere klachten zijn gelukkig al een stuk minder

één maand geleden

Reactie op lisajacobs

Ja het is ook allemaal wat hè.. ik denk ook wel dat heel veel ligt aan kara ...
Beterschap!! Hopelijk knap je snel op..! Gaat dat goed als hij bij je ouders logeert, of wordt hij daar ook vaak wakker? Fijn dat hij daar kan logeren💞