444 Reacties
één maand geleden
Reactie op Joep1995
Die van mij is thuis in bad geboren dus dat gaat hier niet op in ieder geva ...
Zelfde hier!! En ik denk inderdaad ook dat het echt karakter en temperament is. Mijn dochter heeft echt precies altijd last van die sprongen, waarna we 1 of 2 weken goede nachten hebben (1 a 2x wakker en gelijk weer slapen) voordat de volgende sprong zich alweer aandient
één maand geleden
Reactie op smuldersfo
Zelfde hier!! En ik denk inderdaad ook dat het echt karakter en temperament ...
Jaa hier precies zo idd! Ipv paar weken slecht 1 of twee weken goed hahaha of ja goed is dan als of 3x wakker
één maand geleden
Reactie op Lynnnnnn
Ik heb een beetje een gekke vraag. In mijn omgeving zijn alle onrustige, sl ...
Hier intense nachten, maar een vaginale badbevalling zonder pijnbestrijding, dus wat je vraagt herken ik zelf niet. Behalve het slechte slapen dus 😴 ik kan me wel voorstellen dat kindjes die met een keizersnee of pijnbestrijding zijn bevallen last kunnen hebben van een traumatische bevalling, net als bij kindjes bij wie het bijv heel snel ging of waarbij ouders een trauma hebben
één maand geleden
Reactie op Merel222
Hier intense nachten, maar een vaginale badbevalling zonder pijnbestrijding ...
Ik denk vaak, volgens mij is een bevalling voor een baby een trauma an sich 🤔 Volgens maakt een baby bij geboorte een bepaalde hormoon aan die alleen ook bij overlijden wordt aangemaakt en dus geassocieerd wordt bij een bijna dood ervaring.
één maand geleden
Reactie op Lynnnnnn
Wel een goede vraag, m’n ouders zeggen dat ze het idee hebben dat kinderen nu veel slechter slapen dan ‘in hun tijd’ toen de ruggenprik nog niet een ding was 🤔 en of andere pijnbestrijders.
Maar kan ook andere omgevingsfactoren zijn uiteraard
één maand geleden
Reactie op Lynnnnnn
Hier geen ruggenprik, maar wel snel geboren, wat pijnstilling in mijn dij (geloof ik) en 2 keer de vacuumpomp geprobeerd, die steeds los schoot. Na de geboorte werd hij gelijk weggehaald en ik kreeg hem pas 2,5 uur later weer te zien, terwijl hij gewoon gezond was. Of het er iets mee te maken heeft, geen idee...maar ik heb hem nog nooit wakker weg kunnen leggen helaas.
één maand geleden
Reactie op Lynnnnnn
Hier geen ruggenprik, maar wel morfine pompje...zou dat na een jaar nog gevolgen hebben? Ze heeft nog nooit doorgeslapen en wordt nog minstens 4x per nacht wakker.. 😅😮💨
één maand geleden
Reactie op Lynnnnnn
Geen ruggenprik of andere medicatie gehad tijdens de bevalling. Wel ingeleid wat vervolgens leiden tot weeen storm en iets meer dan 2 uur geperst dus niet helemaal soepeltjes😟 ze heeft nog nooit een nacht doorgeslapen. Slaapt de eerste helft in haar eigen bedje en erna bij mij in bed. Zo slaapt ze tenminste door.
één maand geleden
Hoihoi, zijn er hier ook mama's die hun kindje volgens een schema voeden? Ik heb dat nooit gedaan maar ik overweeg het nu. We zitten in een vicieuze cirkel van slecht slapen (elk uur of vaker wakker), slecht eten en heel veel borstvoeding. Ik ben er echt behoorlijk klaar mee en wil het doorbreken.
Ik hoop dat ze beter gaat eten en daardoor beter gaat slapen. En als ik niet de godganse nacht aan het voeden ben, geniet ik er ook meer van ;) mijn kindje heeft een paar keer goed gegeten bij het avondeten en dat merkte ik direct in het aantal nachtvoedingen. Ze kwam nog wel een paar keer, maar veeeel minder. Dat hoop ik nu ook te creëren...
Ik dacht aan zoiets:
07:30 (na het ontbijt)
11:00
15:00
19:00
22:00
1x in de nacht
Ouders die flesvoeding geven schrikken zich vast rot als ze dit zien 😅 (ja mijn kind is 1 jaar en 1 week!)
Iemand ervaring met deze aanpak? Ik ben benieuwd 😊
één maand geleden
Reactie op geertjewi
Hoihoi, zijn er hier ook mama's die hun kindje volgens een schema voeden? I ...
Ik hanteer geen precies tijdschema maar het komt wel vaak ongeveer op hetzelfde neer!
1x bij wakker worden (tussen 7 en 8)
Dan voor of na zijn eerste slaapje (tussen 10 en 11)
Dan voor of na zijn tweede slaapje (meestal tussen half 3 en half 4)
(Soms nog rond 5 uur als het koken lang gaat duren)
Met bedtijd (tussen 7 en 8)
En dan vaak 1 nachtvoeding (rond 4 uur)
Ik merk dat het wel werkt voor ons omdat ik daardoor ook minder snel de borst aanbied op andere momenten. En hij dus gedurende de dag wel genoeg krijgt naast zijn vaste voeding.
één maand geleden
Reactie op geertjewi
Hoihoi, zijn er hier ook mama's die hun kindje volgens een schema voeden? I ...
Hoiii niet perse een “vast” schema maar idd ook ongeveer hetzelfde BV:
8:00 bij wakker worden
11:00 om in slaap te voeden
15:00 om in slaap te voeden en als we on the move zijn dan sla ik deze dus vaak over en krijgt hij snacks/knijpfruit
20:00 bij naar bed gaan
Hij komt dan nog zelf:
23:00
2:00
5:00
Dus 3x snachts maar kijkend ook naar overdag komt t dus overeen met dat ie ongeveer max om de 3 uur iets moet eten of drinken…
Ik wil heeeeel graag minderen in de nacht maar weet niet hoe. Water al geprobeerd maar hij gaat dan echt tekeer! Hij heeft net kiezen gekregen dus ik laat het nog ff maar probeer wel steeds meer hem met vast voedsel vol te krijgen hij vraagt verder overdag niet om meer bv of eten 🤷🏽♀️ en als ie vol zit eet hij gwn ook niet dusja geen idee hahah
één maand geleden
Reactie op Toooh
Ik hanteer geen precies tijdschema maar het komt wel vaak ongeveer op hetze ...
Klinkt als een fijn ritme 😊 als je hem voedt bij het wakker worden in de ochtend, eet hij dan nog wel ontbijt?
Ik overweeg om te voeden na het ontbijt zodat ze eerst wat vast voedsel binnenkrijgt. Maar bij ons is vast voedsel een struggle, dat geldt niet voor jou als het zo lees.
één maand geleden
Reactie op geertjewi
Klinkt als een fijn ritme 😊 als je hem voedt bij het wakker worden in de o ...
Ja dat geldt eigenlijk ook voor ons, hij eet niet zo goed vaste voeding (ik denk ook vanwege de hoeveelheid borstvoeding). Ontbijt eet hij meestal eigenlijk wel goed, ondanks de bv als hij wakker wordt. Soms wordt hij al eerder wakker en voed ik hem nog een uurtje in slaap en dan ontbijt hij ook beter haha.
één maand geleden
Ik voed mijn dochtertje met een schema.
630/700 bv en paar happen boterham
930 fruit
1130 lunch met thee
1500 bv
Tussendoor nog tussendoortjes
1700 avondeten
1800 danoontje
1845 bv en naar bed
Dan nog meestal 1x pn niet vaker tenzij ze echt niet stil wordt…
Moet zeggen werkt hier prima. Ben heel snel gestopt met voeden op verzoek..
één maand geleden
Hier eeiindelijk weer een rustpunt tussen sprongen in bereikt! Vannacht maar 1 voeding, wat een nacht 🤩
één maand geleden
Mijn dochter van 4,5 vroeg aan mij vandaag of ze mijn melk mocht proeven? Hebben anderen hier ervaring mee?
één maand geleden
Reactie op smuldersfo
Hier eeiindelijk weer een rustpunt tussen sprongen in bereikt! Vannacht maa ...
Nou dit was van korte duur, de nacht erna was ze van 1-4:30 wakker, en net vanaf 4:00, en alleen maar gillen tenzij aan de borst maar dan wel irritant aan het knijpen en krabben urenlang 😵wel eerste paar stapjes gister dus misschien is dat het
één maand geleden
Reactie op kimmetje03
Mijn dochter van 4,5 vroeg aan mij vandaag of ze mijn melk mocht proeven? H ...
Dat hebben onze kinderen ook weleens gevraagd en dan ook geproeft. Ik geef ze dan wel afgekolfde melk.
één maand geleden
Reactie op Christmaswish4
Dat hebben onze kinderen ook weleens gevraagd en dan ook geproeft. Ik geef ...
Heb ik ook gedaan met dochter van 3. Ze wou het ook niet van de borst zei ze maar ze wou wel proeven. 1 mini slokje en toen was ze ‘genezen’ 😅
Het was meer een vraag om aandacht denk ik