441 Reacties
3 maanden geleden
Reactie op Floma
Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik er klaar mee ben haha. Maar ja ik kan ook ...
Dat dacht ik idd ook. Wel een beetje raar ook, waarom zou je niet het beste willen voor je kind 🤷♀️ maarja ze moeten zelf weten natuurlijk
3 maanden geleden
Ahh gisteren de eerste negatieve opmerking gekregen sinds ik borstvoeding geef. Van mijn moeder nota bene 🥲
Ze vond dat ik nu wel lang genoeg gevoed had en vroeg wanneer ik ging stoppen, het is nu niet meer nodig zei ze.
Ik ben voorlopig nog lang niet van plan te stoppen dus dat wordt nog interessant 😌
3 maanden geleden
Reactie op metalharpey
Dat dacht ik idd ook. Wel een beetje raar ook, waarom zou je niet het beste ...
Nu ik borstvoeding geef snap ik beter dat je voor iets anders zou kiezen dan ervoor. Je vrijheid, je lichaam, je energie. Dingen die invloed hebben op je eigen gemoedstoestand en dus ook heel belangrijk zijn voor je baby. En dan heb je natuurlijk nog veel medische en psychologische redenen
3 maanden geleden
Reactie op Lynnnnnn
Nu ik borstvoeding geef snap ik beter dat je voor iets anders zou kiezen da ...
Ik snap het juist minder. Ik had eerst wel zoiets van tja je kan die keuze maken en de afgelopen maanden vraag ik me echt af waarom iemand dat zou doen, als het wel gewoon kan 🤔
Bv is juist het perfecte excuus om meer tijd met je baby door te brengen 💙 Het idee dat ik er mee zou moeten stoppen geeft mij veel meer stress en ongemak dan ermee doorgaan 🤔
Maar ja iedereen is anders. Ik kan niet invullen voor anderen.
3 maanden geleden
Reactie op Krisje111
Ahh gisteren de eerste negatieve opmerking gekregen sinds ik borstvoeding g ...
Ahh ja stom hè... Hier schoonmoeder ook, heel irritant. Eerst is het knap etc en nu is het ineens overdreven en niet meer nodig..
Maargoed ik kies lekker zelf wanneer wij het 'niet meer nodig vinden' haha
3 maanden geleden
Dat is dan weer het voordeel van meerdere keren langvoeden; dat soort opmerkingen krijg je nog zeer zelden 😉
3 maanden geleden
Reactie op irisscheffer
Nog meer moeders die nog altijd (bijna 10 maanden) elke nacht voeding geven ...
Zo goed als iedere nacht, maar soms skipt ze er een of wil ze alleen knuffelen/gewiegd worden de laatste twee weken dus er zit misschien verandering aan te komen.
M’n oudste dochter stopte met 11 maanden met de nacht voeding daar zijn we nu ook dicht bij uiteraard qua leeftijd.
Ik heb ook het idee dat m’n productie afneemt trouwens
3 maanden geleden
Reactie op metalharpey
Ik snap het juist minder. Ik had eerst wel zoiets van tja je kan die keuze ...
Haha hier dacht ik laatst ook aan. En wat doen mensen zichzelf aan met al dat gedoe met flesjes? Begint je baby te huilen van de honger, moet je eerst nog 10 minuten lang flesje maken en opwarmen... Maar alles went denk ik dan.
Nog steeds bv hier en bevalt me heel goed! Alleen het begin moeten veel vrouwen wel echt doorheen, maar daarna is het cake.
3 maanden geleden
Reactie op Isoldhe
Andere vraag, meneer wordt zwaarder op mijn arm. Ik geef hem altijd zittend ...
Zit je in een stoel of iets waar je je arm op kan rusten? Dat werkt hier nog steeds super 👌
3 maanden geleden
Reactie op Isoldhe
Of de Concorde houding eens gaan proberen, die is vaak fijn voor wat grotere kindjes
3 maanden geleden
Reactie op Isoldhe
Als ik op een stoel voed staat mijn kind meestal te drinken, het liefst op de kop 🤪 dus dan heb ik meer last van andere spieren omdat ik haar in bedwang moet houden. Maar op momenten dat ze in mijn armen ligt (meestal als ik haar in slaap voed want dan wil ze wel liggen… meestal) zit ik op bed vrij rechtop tegen het hoofdbord, met 1 been opgetrokken en dan leunt de arm waarop zij ligt op dat been. Dat scheelt echt bij mij! Het andere been ligt gewoon languit voor me uit. Hopelijk is deze omschrijving een beetje duidelijk 😅
3 maanden geleden
Reactie op Isoldhe
Vaak voed ik liggend (hij ligt, staat, doet van alles tijdens het eten haha), en als ik zittend voed, doe ik soort van madonnahouding, maar dan leg ik zijn hoofd op een kussen ipv op mijn arm.