444 Reacties

één maand geleden

Reactie op kimmetje03

Mijn dochter van 4,5 vroeg aan mij vandaag of ze mijn melk mocht proeven? H ...
Mijn dochter van 3 drinkt na het avondeten een beker warme melk. Daar doe ik regelmatig een beetje gekolfde melk in als ik het over heb. Drinkt ze prima op, maar ze is sowieso niet heel kieskeurig. Misschien helpt het verkoudheden tegengaan?

25 dagen geleden

Reactie op smuldersfo

Nou dit was van korte duur, de nacht erna was ze van 1-4:30 wakker, en net ...
Hier ook... zoon zette een maand geleden zijn eerste stapjes. Slapen was toen weer even heel heftig, dan hebben we het weer een weekje of 2 "redelijk" gehad. Sinds eergisteren kruipt hij niet meer ineens, alleen nog stappen. Nachten zijn terug vreselijk. Mijne knijpt ook heel erg in mijn tepels. Vannacht heeft hij heel de nacht geclusterd, borsten doen er pijn van 🥴. En krijsen elk half uur ofzo. Ik vermoed dat het gewoon deel is van de sprong. Gelukkig zit er hier en daar ook nog wel eens een rustigere nacht tussen 😅

25 dagen geleden

Reactie op kimmetje03

Mijn dochter van 4,5 vroeg aan mij vandaag of ze mijn melk mocht proeven? H ...
Zoon van 10 jaar wou ook wel eens proeven 🤪 heb hem een beetje vers gekolfd gegeven. Hij vond het niet lekker. Was hier dus eenmalig 😄. Ik denk dat het heel normaal is dat kinderen hier nieuwsgierig naar zijn. Sommige volwassenen vragen zelfs hoe het smaakt dus.

24 dagen geleden

Kolven jullie nog op werk of bij een lange dag weg? Ik ben morgen van 7:00 - 18:00 weg en heb eigenlijk niet zo’n zin om te moeten kolven…

24 dagen geleden

Reactie op NMI9

Kolven jullie nog op werk of bij een lange dag weg? Ik ben morgen van 7:0 ...
Ik doe het niet en lijkt goed te gaan! Heerlijk vind ik dat. Komt nog wel vaak ‘s nachts

24 dagen geleden

Reactie op NMI9

Ik ben toen ze 1 werd gestopt met overdag kolven en geef nu alleen nog sochtends en savonds live bv en smiddags normale melk bij de oppas. Ik vond het echt een verademing om niet meer te hoeven kolven.

23 dagen geleden

Reactie op NMI9

Ik kolf 1x per dag om 15.00u. Ik geef altijd 1 voeding mee naar de opvang en voor de rest is live in de ochtend, avond en nacht

23 dagen geleden

Reactie op NMI9

Ik meestal 1x. Maar soms ook niet als ik er echt geen zin in hebt. Dat gaat prima. Bij fietsen over een bobbeltje voel je dan wel even dat het lekker vol zit 😂 maar verder geen last van. En dat erna ook geen problemen

23 dagen geleden

Reactie op Lynnnnnn

Ik meestal 1x. Maar soms ook niet als ik er echt geen zin in hebt. Dat gaat ...
Dag erna*

23 dagen geleden

Reactie op Lynnnnnn

Ik meestal 1x. Maar soms ook niet als ik er echt geen zin in hebt. Dat gaat ...
Hahaha fietsen over een bobbeltje 😂 Ik ga het maar gewoon uitproberen! En neem de kolf voor de zekerheid mee. Dank voor jullie reacties 🙏

17 dagen geleden

Eten jullie kindjes ontbijt na de ochtend borstvoeding? Ik krijg er niets in, maar hij drinkt ook echt lang ‘s ochtends.

17 dagen geleden

Reactie op MathS

Eten jullie kindjes ontbijt na de ochtend borstvoeding? Ik krijg er niets i ...
Soms wil ze wel, soms ook niet. Ze krijgt rond 9:30 fruit en doet het daar dan prima op. Maar drinkt ook nog wel 6x per dag gemiddeld 😅

17 dagen geleden

Reactie op MathS

Hangt er beetje vanaf. Hij drinkt soms echt lang in de ochtend, althans hij hangt er lang aan🤣 maar meestal krijg ik nog wel een halve boterham en wat aardbeien weg, vooral de aardbeien zijn niet aan te slepen😂

17 dagen geleden

Reactie op MathS

Hier wel, ze drinkt ook lang maar een uurtje erna eet ze wel een bakje havermout/Griekse yoghurt. Ze drinkt wel alleen nog maar sochtends en savonds en is echt een vreetzakkie.

17 dagen geleden

Reactie op MathS

Op het moment wel. Mijn zoontje zit nu in een groeispurt en mijn productie kan zijn vraag niet meer aan. Hij eet als een bouwvakker op het moment. Hiervoor at hij minder bij het ontbijt. Toen had hij over het algemeen ook minder trek

16 dagen geleden

Reactie op MathS

Hier niet, ochtendvoeding en dan halverwege de ochtend het fruitmoment. Daarna lunch. Ik voed wel overdag elke 4-4,5 uur en in de nacht op verzoek (meestal 4 voedingen overdag en dan 2-3 nachtvoedingen). Mijn dochter eet op zich goed, maar heeft ook nog veel behoefte aan lekker even kort bij mama aan de borst

16 dagen geleden

Bedankt voor de reacties 😁 hier inderdaad ook fruit later in ochtend en lunch brood en bv voor middag slaapje dat gaat dan wel weer maar ‘s ochtends zit die momenteel volgens mij gewoon vol.

13 dagen geleden

Aaaghr😣 mijn linkertepel doet de afgelopen dagen wat zeer tijdens borstvoeding. Zie ik net een korstje opgedroogd bloed op mijn tepel zitten. Wat kan ik het beste doen? Lijkt me lastig aangezien het telkens opnieuw weer kapot kan gaan?

13 dagen geleden

En kan zo’n korstje de melk tegen houden tijdens borstvoeding? Ik kolf niet meer dus heb geen idee.

13 dagen geleden

Reactie op kimmetje03

Aaaghr😣 mijn linkertepel doet de afgelopen dagen wat zeer tijdens borstvoe ...
Even een paar dagen tepelzalf smeren, dan geneest het beter terwijl er met de borst idd ook gevoed wordt.