444 Reacties
13 dagen geleden
Reactie op kimmetje03
En kan zo’n korstje de melk tegen houden tijdens borstvoeding?
Ik kolf nie ...
Nee hoor, geen belemmering, je hebt meerdere melkkanaaltjes en tijdens het drinken gaat dat plekje mogelijk ook weer open. Is geen punt. Wel schoonhouden en opletten dat het niet ontsteekt of iets.
12 dagen geleden
Reactie op MamaPollewop
Nee hoor, geen belemmering, je hebt meerdere melkkanaaltjes en tijdens het ...
Top dankjewel! Even uitzitten dus
10 dagen geleden
Sinds mijn menstruatie is mijn productie flink gekelderd. Waar ik eerst voldoende productie had voor de voedingen, moet ik nu extra kolven
Ik weet dat dit niks ergs is, maar toch ben ik onzeker geworden. Het voeden aan de borst gaat alleen goed in de ochtend. In de middag en avond is het een drama, want mevrouw krijgt er geen melk uit. Logisch dat ze gefrustreerd is. Ik geef dan afgekolfde melk of ik heb de melk al gekolfd van tevoren. Alleen ik wil zo graag aan de borst voeden! Ik ben nu bang dat ik met kolven de productie niet goed genoeg op gang breng. Aanleggen is het beste, maar dat gaat nu even niet. Mijn borsten voelen zo leeg en zijn weer helemaal op oud niveau. Dit maakt me ook onzeker. Ik voed nu drie keer per dag.
Heeft iemand tips hoe ik de productie goed op peil houd?
10 dagen geleden
Reactie op Muppie1989
Sinds mijn menstruatie is mijn productie flink gekelderd. Waar ik eerst vol ...
Is je menstruatie alweer voorbij? Dan herstelt het zich waarschijnlijk snel weer... Dat je meisje gefrustreerd is geeft aan dat ze je productie weer gaat opkrikken, juist veel aanleggen dus.
10 dagen geleden
Reactie op Muppie1989
Sinds mijn menstruatie is mijn productie flink gekelderd. Waar ik eerst vol ...
Vervelend! Ik heb hier zelf (nog) geem ervaring mee maar ik heb wel vaker gelezen dat dit te maken kan hebben met je calcium-magnesiumbalans. Suppleren kan helpen. Een lactatiekundige kan hier vast meer over zeggen!
10 dagen geleden
Reactie op geertjewi
Vervelend! Ik heb hier zelf (nog) geem ervaring mee maar ik heb wel vaker g ...
Naast menstruatie ben ik ook niet echt fit geweest. Niet echt ziek, maar wel vage klachten. Mss ook last van verminderde afweer denk ik. Moet ook niet meteen in paniek schieten. Ga eens proberen wat gezonder te eten en meer rust. Magnesium tabletten heb ik hier ook. Calcium krijg ik via zuivel genoeg binnen
10 dagen geleden
Pff onze zoon slaapt al een paar dagen slecht. Nou toch maar weer de borst gegeven al doe ik het snachts liever niet (wil niet dat hij eraan went want hij doet al maanden zonder). Zal wel weer wat aan het leren zijn of tandjes ofzo 🤔 nog meer kindjes die vaker komen snachts?
10 dagen geleden
Reactie op metalharpey
Pff onze zoon slaapt al een paar dagen slecht. Nou toch maar weer de borst ...
Niet vaker, wel nog aaaaaltijd 1-3x voor drinken en soms ook tussendoor wakker door iets anders 🫠 weet niet of dat antwoord je helpt 🤣
10 dagen geleden
Geven jullie nog afgekolfde melk mee naar de opvang en hoeveel? Mijn meisje drinkt nog graag, krijgt nog 2 flesjes mee, maar de hoeveelheid die ik gekolfd krijg is aan het afnemen. Borsten laten zich minder goed foppen door de kolf. Ben benieuwd hoe dat bij jullie is. Hoeveel drinken jullie kindjes nog?
10 dagen geleden
Reactie op metalharpey
Pff onze zoon slaapt al een paar dagen slecht. Nou toch maar weer de borst ...
Hier krijgt hij altijd borstvoeding in de nacht, maar de afgelopen twee dagen is het bijna constant. Ik ben gewoon zijn infuus. Om gek van te worden. Hoe ik niet moe ben is echt bijzonder🤔🤷🏻♀️
10 dagen geleden
Reactie op MamaPollewop
Geven jullie nog afgekolfde melk mee naar de opvang en hoeveel? Mijn meisje ...
Ik geef sinds 1 jaar, 1 flesje mee, tussen de 120 en 150ml. Dat is altijd meer dan voldoende (dit is wat ik maar gekolfd krijg na een hele dag). Hij eet daar ook altijd alles mee.
10 dagen geleden
Reactie op MSM89
Ik geef sinds 1 jaar, 1 flesje mee, tussen de 120 en 150ml. Dat is altijd m ...
Bedankt voor je reactie. En wanneer krijgt hij die ene fles? Op vast moment of op verzoek?
10 dagen geleden
Reactie op MamaPollewop
Bedankt voor je reactie. En wanneer krijgt hij die ene fles? Op vast moment ...
Meestal voor zijn dutje maar wel na de lunch (hij doet maar 1 dutje). Met uitzondering kan dat soms na een dutje als hij eerder moe is. In de middag eten ze soep met van alles, en krijgen ze een snack, en dat zit hij prima vol totdat ik hem ophaal. Thuis krijgt hij meteen even de borst (ook ivm huidcontact, dat wil hij dan ontzettend graag)
10 dagen geleden
Reactie op MSM89
Meestal voor zijn dutje maar wel na de lunch (hij doet maar 1 dutje). Met u ...
Klinkt heel fijn zo!
Ons meisje eet ook alles mee gedurende de dag, doet 1 dut en eet meestal een broodje ervoor, soms erna. Ze drinkt dan in de loop van de ochtend flesje 1 en ergens na haar dut, vaak tegen einde middag, flesje 2.
Ik zou het helemaal niet erg vinden om 1 flesje te laten vallen, of als ze echt nog behoefte heeft te vervangen door koemelk... Al vind ik dat na bijna 14 maanden bv toch een beetje gek idee geworden haha! Ze eet wel andere zuivel trouwens, maar melk is zo'n ingebakken associatie met mijzelf geworden?
10 dagen geleden
Reactie op MamaPollewop
Klinkt heel fijn zo!
Ons meisje eet ook alles mee gedurende de dag, doet 1 ...
Het is best organisch gegaan. Letterlijk, want meer kreeg ik niet gekolft🤣 en hij lijkt het allemaal prima te vinden. Het is wel een verademing, want ik zou zoveel stress hebben met twee flesjes.
Haha dat begrijp ik. Zolang het kan, krijgt hij gewoon moedermelk. Ik merk dat het hem overigens allemaal niks kan schelen. Als ik thuis zelf melk drink dan rukt hij het uit mijn handen om te drinken😂 Ik merk dat flesje toch nooit live eten vervangt, hij wil vooral contact, en samen met me liggen en chillen.
10 dagen geleden
Reactie op MSM89
Het is best organisch gegaan. Letterlijk, want meer kreeg ik niet gekolft🤣 ...
Ah ja, kolf jij dit dan in een of in meerdere keren bij elkaar? Fijn dat het zo goed bevalt.
Ik neig idd wat je zegt een beetje naar stress nu het kolven moeilijker gaat, terwijl ik rationeel weet dat dat nu nergens meer voor nodig is. Dus probeer mezelf dat voor te houden. Ze heeft het redelijk luxe, want kan nog op verzoek drinken en oke, op de opvang steeds wat minder maar nu nog 2 flesjes. Er zijn genoeg kindjes die niet meer of alleen thuis nog drinken, maar ik bied het haar zo graag aan ivm idd het fijne contact en antistoffen enzo ☺️ gisteren slokje koemelk gegeven maar daar was ze nog niet echt enthousiast over. Samen met mama is uiteraard het allerfijnste ❤️
10 dagen geleden
Ik kolf tussen de 120 en 170 ml, en dit is gezamenlijk de linker en rechterborst. Ik kolf 1x als hij op de opvang is, rond 15.00u. Dat wat ik kolf, is dan weer voor een dagje opvang 🤭 Voorheen moest dat 2x 120ml zijn, en ik kreeg er soms met moeite 200ml uit. Dat is gelukkig voorbij.
Het is een luxe in deze tijden dat ze tot nu toe moedermelk krijgen, dus alles is mooi meegenomen. Hahaha dit mannetje grist al het drinken uit mijn handen, water, melk, thee (uiteraard lauw haha en groene thee), en drinkt het op. Ik moet hem hier eerder tegenhouden🤦🏻♀️ het is nu al een zuiperd🤣
10 dagen geleden
Reactie op MSM89
Ik kolf tussen de 120 en 170 ml, en dit is gezamenlijk de linker en rechter ...
Oh wat een lekkere opbrengst heb je nog met 1x kolven zeg! Ik kolf nu tussen de 50 en 80ml per keer, ook dubbelzijdig en ik wil zo mogelijk nog wel rond de 100 per voeding meegeven (ze dronk ook altijd 2x 120 hier). Dat betekent nu dat ik dus eigenlijk 3x per dag kolf voor 2 flesjes. Beetje te intensief. Misschien ga ik dus woensdag ook maar eens kijken wat er gebeurt als ik maar 1x in de middag kolf. En eens kijken of ze het op 1 flesje redt of dat ze dan nog koemelk wil (of slappe lauwe thee, ook best een idee idd).
Echt leuk he al die interesse in eten en drinken bij ze. Ik moet ook altijd álles delen. Dus voorlopig geen koffie of chocolademelk in haar buurt drinken 🤣
9 dagen geleden
Reactie op MamaPollewop
Oh wat een lekkere opbrengst heb je nog met 1x kolven zeg! Ik kolf nu tusse ...
Dan ben je intensief bezig, en dat begrijp ik! Je wilt het beste. Ik kwam erachter dat rond 15/1530 mijn borsten redelijk vol zitten haha dus dat zorgde ervoor dat ik in één keer zoveel mogelijk kolfde. Wie weet lukt je dat ook, is iets minder intensief en voorkomt stress (had ik in ieder geval). Succes woensdag 🤭 Hahaha ik kan inderdaad niets meer in rust eten of drinken, mini stofzuigertje hier😂😂 heel leuk🤭
9 dagen geleden
Ik ben nu vaak 3 dagen per week van huis weg, dan kolf ik niet en krijgt mn dochter ook geen melk. Ze drinkt dan als ik thuiskom, voor het slapen gaan, ‘s nachts vaak 2 x en s ochtends nog. Dat is prima dan toch? Of denken jullie dat ze dan beter die dagen dat ook overdag weg ben ook nog wat koemelk kan krijgen?