444 Reacties

9 dagen geleden

Reactie op smuldersfo

Ik ben nu vaak 3 dagen per week van huis weg, dan kolf ik niet en krijgt mn ...
Ze heeft 300 ml zuivel per dag nodig en daar komt ze met 3x live drinken waarschijnlijk makkelijk aan hoor!

9 dagen geleden

Reactie op smuldersfo

Ik ben nu vaak 3 dagen per week van huis weg, dan kolf ik niet en krijgt mn ...
Ik doe hetzelfde. Denk dat het wel goed is zo. Soms krijgt ze op het kdv nog wat yoghurt en soms krijgt ze zuivelspread op brood. Volgens mij prima :)

9 dagen geleden

Even benieuwd: hoe vaak drinken jullie kindjes dan op de dagen dat ze wel live bij jullie kunnen drinken?

9 dagen geleden

Mijn zoontje drinkt 5-6 keer live. Als hij naar de opvang gaat kolf ik twee keer en krijgt hij 250cc mee, daarnaast drinkt hij nog 3-4 bij mij. Momenteel is ie snachts vaker wakker waardoor hij vaker kleine beetjes/ 1 kant drinkt

9 dagen geleden

Reactie op MamaPollewop

Geven jullie nog afgekolfde melk mee naar de opvang en hoeveel? Mijn meisje ...
Hier tot nu toe vanaf ongeveer 11 maanden 2 flesjes meegegeven, waarvan 1 met ongeveer 100 ml borstvoeding en 1 met havermelk (koemelkallergie). 2x kolven vond ik toen te stressvol worden en met 1x kolfde ik maar 100ml dus dat was niet meer dan 1 flesje. Nu kolf ik de afgelopen 2 weken nog maar 40 ml met 1x per dag kolven, dus hier lijkt het foppen ook niet meer te lukken.. Ik heb vandaag besloten daarom te stoppen met kolven. Even kijken of ik dan 2 flesjes havermelk mee geef of dat hij aan 1 voldoende heeft. Hij drinkt overdag nog wel 2x bij mij onder werktijd als ik thuis ben, na zijn dutjes, maar eet ook goed vaste voeding. Ik bied het aan na zijn dutje omdat hij dan rustig drinkt, maar hij vraagt er op dat moment niet om dus misschien kan ik dat ook wel afbouwen!

9 dagen geleden

Reactie op MamaPollewop

Onze dochter krijgt al een tijdje geen melk meer mee naar de opvang (ligt voor nood wel nog wat in de vriezer daar). Ze heeft eigenlijk altijd de fles geweigerd, ze eet wel goed brood en fruit en omdat ik toch geen hele dagen werk ( we hebben geen bso en omdat zij weigert) krijgt ze dus niks meer mee.

9 dagen geleden

Reactie op MamaPollewop

Even benieuwd: hoe vaak drinken jullie kindjes dan op de dagen dat ze wel l ...
Live drinkt ze nog tussen de 4-6 keer per dag. Laatst een uitschieter naar elke 2 uur 馃く

9 dagen geleden

Reactie op MamaPollewop

Ik geef mijn zoontje nu nog twee flesjes van tussen de 100 en 130 ml mee voor een dag oppas of gastouder. Hij drinkt ze meestal wel op. Ik kolf nog 茅茅n keer per werkdag en heb dan genoeg voor deze twee flesjes (dus ongeveer 200-300 ml). Live drinkt mijn zoontje nog ongeveer 6 keer per 24 uur.

9 dagen geleden

Reactie op MamaPollewop

Ik geef 2 flesjes gekolfde melk mee, 100-120 ml per flesje. Ligt er een beetje aan per hoeveel ml ik de zakjes heb ingevroren. Ik kolf 2x tijdens werk (onbetaald verlof ervoor opgenomen): eind ochtend 120-160 ml beide borsten, dan eind middag 110-130 ml beiden borsten. Mijn opbrengst is dus nog veel! Als mijn kolfopbrengst niet meer genoeg zou zijn weet ik ook niet zo goed wat ik zou doen, omdat ik denk dat ze het flesje nodig heeft om beter te slapen op de opvang. Misschien kv van geitenmelk

9 dagen geleden

Reactie op MamaPollewop

Even benieuwd: hoe vaak drinken jullie kindjes dan op de dagen dat ze wel l ...
4x overdag en in de nacht vaak 2-3 keer, soms vaker. Dus 6-7x per 24u

8 dagen geleden

Reactie op Merel222

4x overdag en in de nacht vaak 2-3 keer, soms vaker. Dus 6-7x per 24u
Precies hetzelfde hier 鈽猴笍

8 dagen geleden

Reactie op Merel222

Ik geef 2 flesjes gekolfde melk mee, 100-120 ml per flesje. Ligt er een bee ...
Wat fijn nog zulke opbrengst! En slim onbetaald verlof, dat geeft lucht. Hoeveel uur heb je opgenomen? Ik heb ook over kv gedacht maar dat hoeft niet meer na een jaar. En ze reageert prima op jonge kaas en yoghurt, dus vandaar dat ik koemelk (bio) als alternatief zie als ze echt graag nog melk drinkt en ik tekort heb. We hebben wel lang een pot geitenmelk als backup gehad toen de bv nog echt een struggle was. Maar vooralsnog weinig interesse in koemelk ipv moedermelk haha.

8 dagen geleden

Reactie op Toooh

Ik geef mijn zoontje nu nog twee flesjes van tussen de 100 en 130 ml mee vo ...
Wow wat super dat je dat met 1x kolven redt!!

8 dagen geleden

Reactie op Christmaswish4

Live drinkt ze nog tussen de 4-6 keer per dag. Laatst een uitschieter naar ...
Whaaa flashbacks naar het prille begin 馃槈

8 dagen geleden

Reactie op Ninja90

Hier tot nu toe vanaf ongeveer 11 maanden 2 flesjes meegegeven, waarvan 1 m ...
Ah ja jammer he om de kolf opbrengst zo te zien terug lopen. Kleine kindjes worden groot, denk ik maar... Fijn wel dat hij zo lekker vaste voeding eet!

8 dagen geleden

Mijn productie is helaas gestopt vanwege da zwangerschap van de tweede. Gelukkig heb ik mijn dochter tot haar 1e jaar nog wel borstvoeding kunnen geven. Maar vind het wel ontzettend jammer dat het gestopt is. 馃ゲ tot zo ver de eerste borstvoeding journey.

7 dagen geleden

Reactie op Oktoberbaby1

Mijn productie is helaas gestopt vanwege da zwangerschap van de tweede. Gel ...
Ah jammer idd, maar een jaar borstvoeding is echt fantastisch en een nieuwe zwangerschap ook! 鉂わ笍馃グ Trouwens, wist je dit? Soms drinken kindjes zelfs een tijdje droog door en komt na een poosje de melk weer op gang en kun je dan na de bevalling tandem voeden, mocht je dat willen... Of je kunt nog wat kolven voor je oudste straks, wat ze in een bekertje kan drinken? Het hoeft dus nog niet voor 100% voorbij te zijn, bedoel ik maar te zeggen...

6 dagen geleden

Reactie op MamaPollewop

Wat fijn nog zulke opbrengst! En slim onbetaald verlof, dat geeft lucht. Ho ...
2 uur per week! Van mijn 29 contracturen. Klinkt als een prima oplossing voor je. Hier idd ook de geitenmelk als backup, nog ongeopend in de kast, haha. Maar nog nooit een druppel kv gegeven. Ook best uniek en trots op. Koemelk gaat hier sws niet ivm kma. En warme verse geitenmelk, ik weet niet of dat echt lekker is. Uitproberen binnenkort

6 dagen geleden

Zijn er hier moeders die borstvoeding geven en weer zwanger willen worden of zijn van een tweede? Wij zouden het wel willen, maar ik heb helemaal geen menstruatie. Stoppen is een optie maar ik zie even niet hoe ik de nachten dan doorkom馃ぃ

6 dagen geleden

Reactie op Merel222

2 uur per week! Van mijn 29 contracturen. Klinkt als een prima oplossing vo ...
Ah top. Ja hahaha, hier ook een stille overwinning voor ( . )( . ) toen ik de ongeopende pot geitenmelk terug mocht brengen in de winkel 馃コ馃コ馃コ Hier wel met donormelk van een vriendin opgestart, na een loeizware lange bevalling en dysmatuur kleintje dat het eerst nog niet lukte om aan te happen. Dus begonnen met vingervoeden en kolven tot mijn productie en haar aanhap op orde was. Maar 100% moedermelk dus en daar zeker trots op en dankbaar dat dat ons gegeven is! 馃檹