441 Reacties

3 maanden geleden

Reactie op MSM89

Vaak voed ik liggend (hij ligt, staat, doet van alles tijdens het eten haha ...
Ja die van mij is ook druk altijd, tenzij hij heel moe is en eindelijk toegeeft. 's nachts voed ik wel vaak liggend en vanaf vanavond hebben we een extra matras in zijn kamertje dus kan ik daar makkelijker liggen. Bedankt allemaal voor de tips!

3 maanden geleden

Reactie op Isoldhe

Die kende ik nog niet, dus dan zit ie meer rechtop? Kan wellicht wat druk o ...
Ja precies! https://vimeo.com/510337555?turnstile=0.p83uF73vI1_Dv6NsHkrScHdk4abdyBQu7CY1DMYQuZZRr5yLXuMOfgQ25oKgMuIN3ui0-QfDZfjuVQXvYx5s0nhAQeOaCkOnsUZUBGR9ygoOnnzbanTEyL5imdfTACm1LpLyz2PVF63m1snRHNbAS8gVI_0HbpaqFW3NYZjxVLuUlEqmwG86xAvTC6mXULl0SIQkRRX2foSMKZpI_lbhOk35z6bQtJWmI3tqYBw_O0lCw1vwM2NH3-2eNRtcIeOY5QNYlmfYpM9cOuAVU2hZIXIJKl8tAKYH7cEsQduMHQett_rKLKGhhQscz5kpQVc6UtUVYDhMuH_kPv2agNrIJ7pwHne839F0aa645bH1SCH_JurE8ikVuHkkV7yt8WuB5KzgLNCQN2joM7wnkVenY6IPGrLAPO8PZmMERRFAD0w.ngBOC_z7rE-_Hb0Em-nG9A.af067cd47fd9168a8c14e6e8e6e31deb07073e0f2ba81d65127aaafa9acd16b8 hier een video erover. Succes met proberen!

3 maanden geleden

Reactie op MamaPollewop

Ja precies! https://vimeo.com/510337555?turnstile=0.p83uF73vI1_Dv6NsHkrScHd ...
Oeh dankje! Ik krijg inderdaad ook de laatste tijd flink spierpijn in mn arm en last van mn schouder, andere houding uitproberen is goed idee

3 maanden geleden

Oh oh oh wat moet ik huilen. Mijn grootste trots is hoe ik heb gestreden om de borstvoeding te laten lopen in de kraamperiode. De bv is me, doordat het toen zo pittig was, nu heel heilig. Vorig weekend hebben we allemaal buikgriep gehad. Tegelijk ook toevallig een verstopte melkklier. Gevolg: productie gigantisch naar beneden. Ik geef nu al vier dagen een fles gekolfde melk die ik niet bijgekolfd krijg. Ik ga dus kunstvoeding in huis moeten halen. Gisteren bij de lactatiekundige geweest, de verstopte klier ontdekt en tips (en goede hoop) gekregen. Vandaag een rotdag, slecht in m'n vel en het leek er even op dat ik zoonlief niet één maar twee flessen bij zou moeten geven. Hij was hysterisch en ik ben even zooooo op dat ik alleen maar met hem mee kon huilen. Ik ben vastberaden om de productie weer op orde te krijgen maar ik baal echt ontzettend. KLOTE buikgriep😠😠😠 Ik wil een tevreden kindje die zich lekker kan ontwikkelen. Niet een kindje dat met 10 maanden zich nog druk moet maken om honger. Dus ik voel me ergens ook nog schuldig dat ik niet gewoon overstap op kv. Ik hecht zooooveel (misschien te veel...) waarde aan bv😕 Doe ik, door eigenwijs door te pakken met bv, daar wel goed aan voor hem?🥺 Tuurlijk, qua voedingswaarde en de fijne momentjes samen, tuurlijk. Maar is dat het waard om weer samen die strijd aan te gaan om de productie te verhogen? Hij is bijna 1, krijgt vast voedsel. Moet ik nu niet in zijn belang die strijd laten voor wat het is? Of is en blijft het waardevol genoeg om voor te blijven strijden? Voor mij wel, 100%, maar voor hem? Moeilijk hoor.

3 maanden geleden

Reactie op Rooooo

Oh oh oh wat moet ik huilen. Mijn grootste trots is hoe ik heb gestreden om ...
Oeh zo lastig, ik denk dat je geen verkeerde keuze kunt maken. Maar ik denk ook dat je hem totaal niet tekort doet door bv te blijven proberen als je er zelf normaal gesproken ook zo van geniet. Productiedaling door griepje/cyclus etc is allemaal heel natuurlijk, en als ie een gezond gewicht heeft kan hij dat ook helemaal hebben! Door vaak te blijven aanleggen gaat je productie weer omhoog en hoe meer flessen kv je er tussendoor doet hoe minder je bv wordt gestimuleerd (maar dit weet je ws al). Dus in mijn opinie is het niet per se in zijn belang om te stoppen, en hoef je je daar zeker niet schuldig om te voelen! Hij eet ook al dus kan ook misschien wat extra eten totdat je productie weer op orde is? Hoe dan ook. Veel sterkte en kv is ook helemaal goed alternatief natuurlijk!!! Als dat je rust geeft zou ik daar echt voor gaan!

3 maanden geleden

Reactie op Rooooo

Ah wat vervelend, maar als jij er zelf voor wilt strijden vooral doen! Ik heb zelf 3,5 week terug buikgriep gehad en dat had ook een flinke impact op mijn productie. Ook nog doordat ik de pil was vergeten en vervolgens door de buikgriep niet binnen hield en daardoor al heel snel een ovulatie en menstruatie kreeg en ik daardoor ook een flinke productiedip krijg (normaal word ik gelukkig niet ongesteld met de pil). Een hoop frustratie bij mijn zoontje omdat er te weinig melk was en de melk te langzaam kwam. Wat ik ben gaan doen is vooral veel aanleggen, ook 's nachts. Ik kon niet makkelijk naar kunstvoeding grijpen vanwege een koemelkallergie en had ook geen gekolfde melk liggen (de melk die ik heb zitten nog producten in waar hij nu allergisch voor blijkt). Dat is misschien ook wel een redding geweest voor mijn productie. Daarnaast vaste voeding en water aangeboden. Nu gaat het echt weer heel goed, maar ik vond het erg zwaar ook met de vele nachtvoedingen en twijfelde voor het eerst of ik er wel goed aan deed te blijven borstvoeden. Maar nu ben ik blij dat we weer in een goed ritme zitten en mijn productie weer gewoon goed lijkt! Hopelijk helpen de tips die je van de lactatiekundige hebt gekregen. En alle keuzes die je maakt zijn goed!

3 maanden geleden

Reactie op MamaPollewop

Ja precies! https://vimeo.com/510337555?turnstile=0.p83uF73vI1_Dv6NsHkrScHd ...
Ooja zoiets doe ik ook. Ik ga alleen in een soort chillhouding zitten met een been omhoog. Werkt super makkelijk. Maar ze gaat nu gewoon zelf in m'n schoot zitten en hapt op allerlei manieren aan 😅 zelfs soms een soort head fietst in m'n borst haha.

3 maanden geleden

Reactie op Rooooo

Oo wat moeilijk zeg.. Ik denk dat als jij je goed voelt bij wat je doet het ook goed is voor hem! Er is geen goed of fout hierin. Persoonlijk geeft het mij wel ontzettend veel ruimte om een flesje kv te geven. Hierdoor MOET ik niet zo. Leg ik niet zo veel druk op die productie. Onze dochter vindt dit nu helemaal prima. Maar dat is maar net hoe je er tegenaan kijkt. Doe vooral wat goed voelt voor jou dan zal hij dat ook voelen :) Mocht je nu echt heel graag en snel je productie op willen krikken dan zou ik vooral veel aanleggen. Vooral snachts want daar gaat je productie het snelst van weer omhoog. Wat mij heeft geholpen is yummymummie bars eten. Werkte echt als een tiet haha. Als je zoontje echt honger heeft kun je hem misschien ook wat meer vast voedsel geven? Hij komt echt niet om van de honger denk ik :) Succes 💛

2 maanden geleden

Is het erg dat er alleen nog melk uit één borst komt? Vanaf het begin heeft een borst altijd al minder productie gehad. Nu ik pril zwanger ben van de 2e komt daar helemaal geen melk meer uit. Dochter is 10 maanden en krijgt nog op verzoek voeding

2 maanden geleden

Ik heb een vraag. Bijten die van jullie ook tijdens eten en hoe gaan jullie daarmee om? Is dit doorbijten tot hij het zelf afleert (leuke woordspeling 🤪) of hebben jullie tips and tricks om het zsm af te leren?

2 maanden geleden

Reactie op MSM89

Ik heb een vraag. Bijten die van jullie ook tijdens eten en hoe gaan jullie ...
Als hij bijt roep ik heel hard au en dan zorg ik dat hij loslaat. Die krijgt hij dan niet meer. Doet hij het bij de andere ook dan is het voedings momentje afgelopen. Werkt goed hier 🤭 Wel met de nodige tranen en zeuren maarja dan moet hij maar niet bijten... probeer het een half uur of een uur later weer.

2 maanden geleden

Reactie op metalharpey

Als hij bijt roep ik heel hard au en dan zorg ik dat hij loslaat. Die krijg ...
Ok, dat is inderdaad een manier. Ik zeg inderdaad au en dwing hem los te laten, maar voor zijn avond is half uurtje wachten geen optie🥲 Ik had zojuist een speentje gegeven (gebruikt hij maanden niet), daar heeft hij even flink in liggen bijten 😂 en daarna uiteindelijk rustig gegeten, maar of dat iedere nacht zal werken. Het is wat 🥲

2 maanden geleden

Reactie op smuldersfo

Jaa elke nacht nog meerdere keren al 10 maanden lang
Hier ook! Als je het zo zegt klinkt dat echt heel lang🤣

2 maanden geleden

Reactie op Oktoberbaby1

Is het erg dat er alleen nog melk uit één borst komt? Vanaf het begin heeft ...
Nee hoor, geen zorgen, er zijn zat vrouwen die met 1 borst voeden. Je kunt de 2e blijven aanbieden, misschien komt het straks wel weer op gang. En anders voed je door met de andere borst en zal die productie mogelijk wat omhoog gaan? Het is even de vraag wat de impact van de zwangerschapshormonen verder zal zijn. Dat verschilt per vrouw Maar gewoon blijven voeden als je door wilt blijven gaan voorlopig!

2 maanden geleden

Reactie op MSM89

Hier ook, heel pijnlijk! Ik zeg 'au, nee!' En maak hem los. Dan wacht ik een paar seconden en dan drinkt hij weer verder. Of het helpt..hij blijft af en toe bijten dus ik denk het niet🤣

2 maanden geleden

Reactie op Yagir

Hier ook, heel pijnlijk! Ik zeg 'au, nee!' En maak hem los. Dan wacht ik ee ...
Jaaa, het is echt pijnlijk! Hij giechelt hier ook gewoon terwijl hij bijt😫 Alsof hij weet wat hij doet, maar daar is hij echt te klein voor.

2 maanden geleden

Reactie op MSM89

Jaaa, het is echt pijnlijk! Hij giechelt hier ook gewoon terwijl hij bijt😫 ...
Als ik boos word lacht hij me ook uit. Geen idee waarom 🤣 ik moet dan heel hard mn best doen om boos te blijven kijken 🫣

2 maanden geleden

Reactie op MSM89

Ik wil het niet jinxen maar hier is het nu een tijdje over lijkt het… ik koppelde ook altijd af en zei nee en dat soort dingen. Maar wat beter hielp was haar hoofdje even in de borst drukken, dan moet ze wel loslaten om te ademhalen en daarmee kwam de boodschap beter over denk ik 😅 klinkt wel echt gemeen zo maar het is echt maar kort! En ik wilde gewoon die tanden van mijn tepel af haha. Ze heeft trouwens alleen nog maar 2 ondertanden en ik vrees wel voor het moment dat de boventanden komen…

2 maanden geleden

Reactie op MSM89

Ook hier niet jinxen, maar lijkt het over. Met twee tanden heb ik inderdaad ook de tactiek van au , nee zeggen & loskoppelen toegepast. Nu heeft ze ondertussen 6 tanden, toen ze die net had beet ze 1 keer voor mij onverwacht echt heel flink, dat deed oprecht zoveel pijn dat ik heel erg schrok en hard au riep en direct terugtrok - daar schrok zij dan weer zo hard van dat ze begin te huilen, getroost en uitgelegd dat dat heel pijn doet, niet lief is en dat als ze dat vaker gaat doen mama toch echt gaat stoppen met bv, sindsdien niet meer gebeten (denk een week of 3 nu). Dus ik hoop heel hard dat dat zo blijft 🤞

2 maanden geleden

Reactie op MSM89

Ik merk dat mijn dochter elke keer dat ze een nieuw tandje heeft ze een keer bijt. Misschien moet ze wennen aan de nieuwe vorm van aanhappen oid. Idd loskoppelen en nee zeggen en dan gaat het weer goed, tot het volgende tandje tenminste.