443 Reacties
2 maanden geleden
Pff aanhappen gaat hier de laatste tijd erg slecht. Hij heeft een vreselijke loopneus (ik was de afgelopen paar dagen ook al ziekjes) en zijn tandvlees aan de onderkant is flink dik. Ik denk dat de tandjes dan toch door gaan komen 🤭 hij heeft ook al 2 zure luiers gehad gisteren 🤔 en vandaag en gisteren al de hele dag koorts (39). Ik blijf zoveel mogelijk aanbieden, lijkt erop dat hij even liever water heeft. Is ook prima. Hij ligt nou vooral op de borst te duimen 🤷♀️
2 maanden geleden
Bijna 11mndjs maar de laatste weken doet bv best wel pijn! Geen ontstekingen oid maar ik voel gwn vooral met aanhappen zn tandjes langs mn tepel schuren! En hij zuigt zoooo hard en trekt een btje wanneer die loslaat… 4 boven en 2 ondertandjes…hebben meer mamas hier last van?! Het lijkt ook door bovenstaand alsof mn tepels altijd hard/gevoelig zijn klinkt miss raar/ijdel maar vind dat zo niet mooi dat ze best uitpuilen, komt dat ooit nog weer goed 😩🫣
2 maanden geleden
Reactie op MS19
Hier is het bijten weer terug 🥴 en alle oude trucjes werken niet dus ik mo ...
Wow precies net bij mij ook! Zo pijnlijk, en zie dan maar eens in slaap te voeden🥲
2 maanden geleden
Reactie op MSM89
😂😂
Ik vond het in ieder geval heerlijk koud en als je ze in de koelkast ...
De koolbladeren ná en het verwarmen voor de voeding hebben geholpen hoor! Harde plekken zijn weg en de productie is weer beter afgestemd.
Zoonlief drinkt laatste tijd echt nog maar 1 borst per keer en hij is zo snel afgeleid.
Wordt er bij jullie ook minder gedronken?
Vraag me af of dit een natuurlijk verloop van afbouwen is .. 🤔
2 maanden geleden
Reactie op NMI9
De koolbladeren ná en het verwarmen voor de voeding hebben geholpen hoor! H ...
Wat fijn te horen. Hier nu ook weer kool gekocht, ineens hardnekkige harde plek en ik kolf ineens nauwelijks meer wat met die borst 😅
En op je vraag ja, het kan natuurlijk verloop van afbouwen zijn, gewoon je kindje volgen. Je kunt zo ook nog jaren voeden als je zou willen hoor, dus niet gevreesd. Het kan ook tijdelijk zijn en dat ie bij een volgende groeispurt ineens weer meer gaat drinken. Het afgeleid zijn hoort er iig helemaal bij, best lastig soms he? 😅
2 maanden geleden
Reactie op NMI9
De koolbladeren ná en het verwarmen voor de voeding hebben geholpen hoor! H ...
Dat is idd natuurlijk verloop van afbouwen. Hier deed hij dat al snel met de voedingen na dutjes, dus die waren er rond de 9 maanden al af. Ik heb dus nog maar 3 tot 5 voedings momenten, ik merk dat hij savonds ook steeds meer begint te vervelen dus zal me niks verbazen als hij deze ook (binnenkort) laat vallen. En als we naar 1 dutje gaan ook weer minder. Uiteindelijk alleen nog de ochtend voeding denk ik 😭
2 maanden geleden
Reactie op smuldersfo
Wow precies net bij mij ook! Zo pijnlijk, en zie dan maar eens in slaap te ...
Ja dat is dan gewoon niet te doen hè! In slaap voeden was sowieso al wat lastiger aan het worden, ze is helemaal wild dan 😅 maar de voortanden staan al een hele tijd op het punt van doorkomen, hopelijk houdt het bijten dan weer op? Gisteren werd ze uiteindelijk om 22:00 wakker en heeft ze toch nog goed gedronken gelukkig. En zonder bijten 🥳 haha
2 maanden geleden
Reactie op MS19
Ja dat is dan gewoon niet te doen hè! In slaap voeden was sowieso al wat la ...
Ik weet natuurlijk niet of dit voor jullie werkt maar ik geef onze dochter haar laatste melk als ze slaapt, ze drinkt dan het meest effectief want ze heeft verder geen prikkels en ze slaapt de nacht dan verder lekker door.
2 maanden geleden
Reactie op Christmaswish4
Ik weet natuurlijk niet of dit voor jullie werkt maar ik geef onze dochter ...
Dankjewel! Ik herken inderdaad dat ze beter drinkt als ze slaperig is, maar ze wordt ook wakker als ik haar slapend uit bed haal en als ze geen honger heeft drinkt ze heel lafjes 😅 dus bijvoorbeeld droomvoedingen hadden bij ons nooit echt zin omdat ze wakker wordt en niet goed drinkt en dan alsnog een paar uur later wil drinken… maar misschien nog eens proberen! Je brengt haar dus naar bed zonder te voeden en dan voordat je zelf gaat slapen haal je haar eruit en leg je haar aan? Thanks!
2 maanden geleden
Reactie op mam123aatje
Hoe kom je zsm van een borstontsteking af? Voel me zo beroerd.
Huisarts gauw bellen voor antibiotica! Niet te lang mee wachten want de ellende kan snel verergeren.
En verder deze even lezen: https://www.borstvoeding.nl/uitdagingen-bij-borstvoeding/borstontsteking-hoe-ga-je-er-mee-om/
2 maanden geleden
Reactie op mam123aatje
Hoe kom je zsm van een borstontsteking af? Voel me zo beroerd.
Heel veel sterkte!
2 maanden geleden
Reactie op MS19
Dankjewel! Ik herken inderdaad dat ze beter drinkt als ze slaperig is, maar ...
Of ze nog melk krijgt voor ze gaat slapen is afhankelijk van wanneer ze voor het laatst melk heeft gehad. Ze gaat meestal tussen 19.00-20.00 naar bed en als ze dan 3 uur of meer geen melk heeft gehad krijgt ze wel melk als het korter geleden is krijgt ze geen melk maar heeft ze wel avondeten op. Ik haal haar uit bed voordat ikzelf ga slapen, ik doe dan eigenlijk alle lampen uit en de tv zacht, als ze klaar is leg ik haar terug en ga ik lekker slapen 😁
2 maanden geleden
Reactie op Christmaswish4
Of ze nog melk krijgt voor ze gaat slapen is afhankelijk van wanneer ze voo ...
Top! Thanks voor de info. Even terzijde maar kun jij tv kijken met de baby in dezelfde kamer? Onze baby is denk ik een FOMO baby want ze wil alles mee krijgen 🥴 dus ergens licht of tv aan betekent meteen kijken wat het is en dan wordt ze ook echt alert… leuk ook op vakantie als je alleen een hotelkamer hebt haha
2 maanden geleden
Hier de hand voet mondziekte met veel pijn in zijn mondje. Zoontje drinkt al 2 dagen geen borst en geen fles meer. Alleen alles wat koud en zacht op een lepeltje gegeven wordt.
Ik gaf al alleen nog sochtends, savonds en evt. Snachts de borst, maar ik denk dat ik het hier nu ook bij ga laten. Ik heb hem al 2 dagen niet meer aan de borst gehad en denk niet dat ik straks nog productie heb. Ergens blijf ik het jammer vinden dat dit dan echt het einde is van de borstvoeding, maar het is goed zo.
2 maanden geleden
Reactie op MS19
Top! Thanks voor de info. Even terzijde maar kun jij tv kijken met de baby ...
Als de tv heel zacht staat, onze baby heeft meer fomo met andere mensen, altijd leuk als ze in het openbaar melk krijgt of als de oudste vriendjes of vriendinnetjes over de vloer hebben 🙄
2 maanden geleden
Reactie op Zeester
Hier de hand voet mondziekte met veel pijn in zijn mondje. Zoontje drinkt a ...
Ah wat naar. Ben je niet gaan kolven of was dat een bewuste keus om het even op zn beloop te laten? Beterschap voor je kleintje