443 Reacties
2 maanden geleden
😭 Vandaag een uurtje buiten de deur geweest en baby wilde net in dat uurtje naar bed. Geen bv gehad, is wel gaan slapen zonder problemen. Ik wilde het eigenlijk nog niet afbouwen maar ziet er naar uit dat mijn zoon daar anders over denkt. 🥲
2 maanden geleden
Reactie op metalharpey
😭 Vandaag een uurtje buiten de deur geweest en baby wilde net in dat uurtj ...
Kan ook gewoon voor een keertje zijn omdat je er niet was! Juist ook wel fijn dat ie toch lekker ging slapen. Op deze leeftijd halen ze het vaak op andere momenten wel weer in, omdat er ook vast voedsel ingaat. Geeft wat meer vrijheid. Wie weet drinkt ie morgen wel weer gewoon voor slaapje!
2 maanden geleden
Reactie op MamaPollewop
Kan ook gewoon voor een keertje zijn omdat je er niet was! Juist ook wel f ...
Vanmorgen had mijn man hem ook gewoon in bed gelegd zonder dat ik bv had gegeven 🫣
Toen wilde hij daarna wel maar toch
2 maanden geleden
Reactie op MamaPollewop
Huisarts gauw bellen voor antibiotica! Niet te lang mee wachten want de ell ...
Thanks, heb een antibioticakuur nu. Ik heb waarschijnlijk ook iets anders nog; overgeven en diarree, hoofdpijn, slap en gammel. Overgeven lijkt nu eindelijk gestopt. Man man man wat kan je je dan toch rot voelen zeg. En koorts, heb het heet en dan weer koud. Nouja het scheelt al enorm dat dat misselijke gevoel eindelijk minder lijkt te worden.
2 maanden geleden
Reactie op metalharpey
😭 Vandaag een uurtje buiten de deur geweest en baby wilde net in dat uurtj ...
Hier gaat hij met mij altijd slapen met bv en eist hij het zelfs op, terwijl als hij dat met vader doet, valt hij in slaap zonder borstvoeding. Ik heb dat nooit gezien als een reden tot afbouwen. Hij weet gewoon dat er niets te halen bij de papa 😂
2 maanden geleden
Reactie op mam123aatje
Thanks, heb een antibioticakuur nu. Ik heb waarschijnlijk ook iets anders n ...
Dat klinkt echt heel naar zo alles bij elkaar! Hoop dat de antibiotica snel aanslaat! Dan gaat je koorts ook zakken. Bij het overgeven en diarree kun je misschien ors/elektrolyten nemen, dat kun je gewoon bij de apotheek of drogist halen. Dat is om niet uitgedroogd te raken. Ook handig voor je productie, maar het belangrijkste is dat jij gauw weer op de been komt. Heel veel beterschap!
2 maanden geleden
Reactie op MamaPollewop
Dat klinkt echt heel naar zo alles bij elkaar! Hoop dat de antibiotica snel ...
Dankjewel, lief van je!
2 maanden geleden
Reactie op MamaPollewop
Ah wat naar. Ben je niet gaan kolven of was dat een bewuste keus om het eve ...
Wij zijn momenteel op vakantie. Dat maakt de timing van de hand voet mondziekte heel vervelend. Ik heb bewust geen kolf meegenomen. Ik kolf al een tijdje niet meer omdat ik daar klaar mee was. Ik hoopte de ochtend, avond en nachtvoeding nog aan te kunnen houden. Mede omdat ik bang was dat hij zonder de borst savond niet in slaap zou vallen en snachts voor het gemak zodat je geen fles klaar hoeft te maken. Maar hij valt prima in slaap zonder borst, en is snachts de afgelopen nachten ook niet gekomen. (Is nu ook ziek en slaapt sws meer en drinkt minder, dus zegt nog niks). Maar ik vind het prima zo
2 maanden geleden
Reactie op Zeester
Wij zijn momenteel op vakantie. Dat maakt de timing van de hand voet mondzi ...
Oke! Dat klinkt idd heel weloverwogen. Fijn dat het prima voor je is zo. Hoop dat hij niet al te lang last meer heeft van de hvm!
2 maanden geleden
Reactie op mam123aatje
Thanks, heb een antibioticakuur nu. Ik heb waarschijnlijk ook iets anders n ...
Hebben we hier ook gehad vorige week. Ik hoor het heeeeeel veel in de omgeving, een of andere heftige buikgriep. Zelf ook echt twee dagen misselijk hoofdpijn en overgeven.. derde dag was het al een heel stuk minder en daarna was het weg. Even vol houden en dan ben je er weer vanaf 💪🏻💪🏻
2 maanden geleden
Reactie op lisajacobs
Hebben we hier ook gehad vorige week. Ik hoor het heeeeeel veel in de omgev ...
Naar zeg!
Ik hoop het! We zetten door!
2 maanden geleden
Hoe is jullie schema nu? Ik vind de schema's van kindjes die kv krijgen soms lastig te vergelijken. Mijn dochter is nu precies 11 maanden en eet heel goed.
Schema 11 maanden
+-07.30 wakker worden + bv
08.30 havermout met fruit
2/2.5 uur later slapen, maximaal 45 min
10.30 een zacht stuk fruit in hapklare stukjes
12.00 een boterham met roomboter/pindakaas zonder stukjes/olijfolie/geprakte groenten of fruit. Of een omelet, evt. Met groente
3 uur na wakker worden siësta, zo lang mogelijk , maar meestal 60- 75 min
Daarna bv of bij oppas flesje bv van 100 ml
Evt. Tussendoortje in de vorm van een soepstengel
18.00 avondmaaltijd
19.00/19.30 bv en slapen
2 maanden geleden
Reactie op Lilouri
Hoe is jullie schema nu? Ik vind de schema's van kindjes die kv krijgen som ...
Hier bij 10 maand
Tussen 6-7 bv
7.30 Brinta gemaakt met KV
9.00 fruit
9.30 slapen vaak 1 uur wakker maken na max 1,5 uur
12.00 1 boterham
13.00 borstvoeding of bv flesje 150 ml
13.30 slapen ongeveer 1,5 uur
15.30 tussendoortje maisvinger, komkommer, cracker
17.30 avond eten
19.00 BV en slapen
Soms 1 nachtvoeding
2 maanden geleden
Hmm ik heb nu dus een antibioticakuur sinds woensdag/donderdag en nu loopt denk ik mijn productie terug, want mijn dochter wil ineens heel vaak op een dag drinken (om de twee uur en soms nog eerder). Geen doen eigenlijk. Als dit tijdelijk is, is het prima. Ik ben zelf alleen ook herstellende en probeer mijn eetschema weer op te krikken. Ze is volgende week elf maanden. Ik heb de kuur nog een paar dagen. Hoop snel op beter in elk geval.
2 maanden geleden
Ik voed mijn zoontje altijd in slaap.
Normaal gaat dat altijd best snel, maar nu ben ik al een aantal dagen 30 minuten aan het voeden en soms slaapt hij dan nog steeds niet.
Iemand tips?
2 maanden geleden
Reactie op Frummel1991
Normaal gaat dat altijd best snel, ma ...
Hier helpt het om haar dan te knuffelen/wiegen of in draagzak te nemen. Dan kruipt ze gelijk tegen ons aan en slapen. In slaap voeden lukt hier nu ook niet meer altijd helaas. Zal vast weer een fase zijn 🤞
2 maanden geleden
Reactie op Frummel1991
Hier wil dat vaak ook niet meer. Ik leg hem dan gewoon weg, knuffel in zn armen en dan zeg ik "ga maar lekker slapen jongen, mama houd van jou" en dan vlinderkusje en deur uit lopen 🤷♀️ 9vd10x gaat dat helemaal prima en duurt het niet lang voor hij in slaap valt. Die ene enkele keer kan het wat langer duren. Als het echt heel lang duurt met veel gejengel dan gaat mijn man nog wel eens hetzelfde doen. Werkt ook niet altijd.
2 maanden geleden
Reactie op Frummel1991
Kan ook even een fase zijn of hij kan gewoon langer wakker blijven inmiddels?