443 Reacties

2 maanden geleden

Reactie op Frummel1991

Ik voed mijn zoontje altijd in slaap. Normaal gaat dat altijd best snel, ma ...
Hier hangt het ervan af hoe moe hij is. Als hij echt goed moe is, dan slaapt hij binnen drie minuten tijdens het voeden. Andere keren wissel ik hem constant af en blijft hij spenen op mij, totdat hij na een kwartier of 20 minuten in slaap valt🤷🏻‍♀️

2 maanden geleden

Reactie op MSM89

Hier hangt het ervan af hoe moe hij is. Als hij echt goed moe is, dan slaap ...
Ja zelfde hier!

2 maanden geleden

Reactie op lisajacobs

Kan ook even een fase zijn of hij kan gewoon langer wakker blijven inmiddel ...
Ik houd hem zelf al langer wakker nu. Hij geeft ook echt vermoeidheidssignalen af, zoals in zijn ogen wrijven en aan zijn oren zitten. Op dit moment zit ik in een andere kamer en is mijn zoontje aan het huilen, omdat hij niet wilt slapen. Hij ging uiteindelijk met mijn borst spelen en niet meer drinken, waardoor ik hem heb afgekoppeld en in zijn bed gelegd. Ik weet even niet zo goed hoe ik hem slapend kan krijgen nu. Ik ben zo gewend aan het voeden dat ik niet weet welke andere methodes er ook nog bestaan

2 maanden geleden

Reactie op Frummel1991

Ik houd hem zelf al langer wakker nu. Hij geeft ook echt vermoeidheidssigna ...
Ah wat vervelend 😥 mijn vriend wandelt met hem op z’n schouder en zet liedjes op dat werkt ook goed hier.. als hij bij mij niet wil slapen aan de borst dan laat ik hem in het donker in z’n kamer nog even spelen/rond kruipen en dan probeer ik het na 15 min bijv nog een keer en dan lukt het vaak wel

2 maanden geleden

Reactie op lisajacobs

Ah wat vervelend 😥 mijn vriend wandelt met hem op z’n schouder en zet lied ...
Dankjewel voor je reactie. Mijn man is nu aan het proberen hem in slaap te krijgen. Inmiddels zijn we al een uur bezig. Geen idee wat er aan de hand is. Misschien had ik hem toch wat langer wakker moeten houden voordat hij naar bed ging

2 maanden geleden

Reactie op Frummel1991

Dankjewel voor je reactie. Mijn man is nu aan het proberen hem in slaap te ...
Naar is dat hè.. blijft hij dan huilen of is hij wel rustig als je hem oppakt? Hier doet hij momenteel nog maar 1 dutje. Geen idee of het tijdelijk is maar ik krijg hem in de ochtend gewoon pas na ruim 4 uur wakker weer in slaap 😅 dus we zijn hier ook behoorlijk aan het aanklooien

2 maanden geleden

Reactie op Frummel1991

Ik voed mijn zoontje altijd in slaap. Normaal gaat dat altijd best snel, ma ...
Ja heel herkenbaar inderdaad. Bij mij lukt het ook vaak niet meer. Ik voed nu soms in de woonkamer omdat ze op bed ook erg onrustig begon te doen (ze associeert het grote bed ook met spelen volgens mij…). Het lukt mijn man beter om haar in slaap te wiegen, ik heb ook het idee dat ik behalve mijn geheime wapen (de borstvoeding) geen andere manieren heb om haar in slaap te krijgen! Zo frustrerend. Maar mijn man zei gisteren ook dat het wiegen/rondlopen ook niet meer lijkt te helpen en dat ze liever gewoon in bed lijkt te liggen en zichzelf in slaap helpt. Ze huilt dan 30 seconden en stopt haar speen zelf in en valt in slaap. Alleen ik kan 30 seconden huilen al echt niet aan 😅

2 maanden geleden

Reactie op lisajacobs

Naar is dat hè.. blijft hij dan huilen of is hij wel rustig als je hem oppa ...
Als ik hem oppak gaat hij door met huilen, omdat hij zich er enorm tegen aan het verzetten is. Uiteindelijk is het gisteravond na meer dan een uur proberen gelukt nadat mijn man het overnam. Hij kwam vannacht nog 3x en is op dit moment (4.45 uur) klaarwakker. Normaal is 5.45 uur zijn normale tijd dat hij wakker wordt. Dan moet ik er ook uit voor het werk. Ik moet daar ook nog wat op verzinnen voor als de klok straks een uur wordt teruggezet. Dam zou het nachtwerk worden als hij dan zo vroeg wakker wordt 😬

2 maanden geleden

Reactie op MS19

Ja heel herkenbaar inderdaad. Bij mij lukt het ook vaak niet meer. Ik voed ...
Borstvoeding voelt inderdaad als een geheim wapen 🤭 lastig dat dat nu minder ingezet kan worden hè. Mijn zoontje heeft geen speen en zou echt blijven huilen als ik hem zelf ik slaap zou laten vallen. Ik snap dat die 30 seconden huilen voor jou erg lastig zijn. Het gaat door merg en been als je kindje huilt. Hoe kort of lang dat ook is

2 maanden geleden

Reactie op Frummel1991

Als ik hem oppak gaat hij door met huilen, omdat hij zich er enorm tegen aa ...
Ohhh hoop echt voor je dat het even een fase is ✌🏻✌🏻

2 maanden geleden

Reactie op Frummel1991

Als ik hem oppak gaat hij door met huilen, omdat hij zich er enorm tegen aa ...
Nou wat hebben die baby’s? Precies zo ging het bij ons ook gisteren… een uur geprobeerd en toen mijn man gebeld “ben je al bijna thuis” haha uiteindelijk moest hij met haar op bed liggen en dan heel voorzichtig verplaatsen naar haar eigen bedje. En ook heeeel vroeg wakker vanochtend 😵‍💫 ik denk dan ook meteen shit nu krijgt ze echt weinig slaap… (ik zelf ook trouwens haha maarja)

2 maanden geleden

Reactie op MS19

Nou wat hebben die baby’s? Precies zo ging het bij ons ook gisteren… een uu ...
Nou, inderdaad hè. Die hoeveelheid slaap is echt een ding. Mijn zoontje heeft maar 8 uur geslapen vannacht. Twee keer een blokje van 4 uur. Waarschijnlijk haalt hij het overdag wel weer in, maar beter zou zijn als hij die uren 's nachts maakt

2 maanden geleden

Ohhh mijn borsten en ik hebben het ook even zwaar hoor 😫 hij wil non stop aan de borst ‘s nachts en is zoooo onrustig.. ik durf amper te bewegen (slapen samen) omdat ik bang ben dat hij weer wakker wordt 😭 hopelijk einde sprong 7 of tandjes want als dit nog weken gaat duren kan je me oprapen

2 maanden geleden

Pff borstvoeding gaat moeizaam hier. Hij heeft eindelijk zn eerste tandje en nou moet hij dus uitzoeken hoe hij vacuum houd. Hij was al aan het afbouwen, ik bied niet meer extra aan. Het doet nou nl best pijn, tandje is erg scherp 😭 We zien wel hoe het gaat 🤷‍♀️

2 maanden geleden

Ooh ik had hier voor het eerst sinds ooit maar 1 voeding vannacht!! Licht aan einde van de tunnel! Dat we uren wakker zijn gehouden door onze katten vergeet ik dan maar snel 😁

2 maanden geleden

Reactie op lisajacobs

Ohhh mijn borsten en ik hebben het ook even zwaar hoor 😫 hij wil non stop ...
Wat herkenbaar! Zelfs samen slapen lukt hier niet want zodra hij in zijn slaap zelf de tepel loslaat en zich omdraait wordt ie al wakker. Ik sta ook op instorten😩

2 maanden geleden

Hoi, Zijn er hier moeders die enkel nog ochtend en avond live geven en niet meer kolven ? Kleine krijgt nog drie keer per dag borstvoeding Sochtends live Middag live of donormelk, ik kolf zelf niet meer voldoende helaas) Avond live of als ik weg ben donormelk. Omdat ik zo weinig kolf ben ik er wel een beetje klaar mee merk ik. Vaak komt er maar 20 ml van beide borsten. Het liefst zou ik niet meer kolven in de middag op werk omdat het veel 'gedoe' is met weinig opbrengst. Maar ik wil ook niet dat mijn productie achteruit gaat. Meestal drinkt ze rond 7/8 het laatst en slaapt dan door tot de ochtend. Groetjes

2 maanden geleden

Pff mijn kindje begon eindelijk een beetje te eten waardoor ik een nacht maar drie vordingen heb hoeven geven (mijn minste ooit in een nacht!). Maarrr nu weigert ze al drie dagen de fles als ik aan het werk ben dus ben ik 's nachts alsnog de sjaak. 👍 (Het is een fase, het is een fase, het is een fase, ...)

2 maanden geleden

Reactie op Zonnetje 91

Hoi, Zijn er hier moeders die enkel nog ochtend en avond live geven en nie ...
Hoi! Ik geef sinds een weekje of 3 inderdaad alleen nog live in de ochtend en avond en ben gestopt met kolven overdag. Voor ons werkt dit echt heel fijn; alsnog bv kunnen geven, maar overdag geen gedoe meer met kolven. En ook heerlijk; een stuk meer energie :D

2 maanden geleden

Snik! De kleine dame dronk al slechter rond lunchtijd… deze week op het kdv bijna alle flessen in zijn geheel laten staan… hier vervalt dus weer een voeding…. 😭😭 Om 1500 drinkt ze wel nog dr flesje leeg… Zo wennen dat zij zelf aan het afbouwen is😭😭 eigenlijk ook logisch maar is wel weer een besef momentje…