443 Reacties

2 maanden geleden

Reactie op Groetjesuitdebuik

Hoi! Ik geef sinds een weekje of 3 inderdaad alleen nog live in de ochtend ...
Na hoe lang merkte je dat je meer energie kreeg? Ik ben sinds gisteren ook alleen nog 's ochtends en 's avonds aan het voeden sn ben gestopt met kolven. Ik kijk er echt naar uit om mij weer wat energieker te voelen

2 maanden geleden

Dit wil ik ook!! Nu wel echt nog heel veel melk overdag, kolf 2 keer omdat er dan echt veel spanning op staat en heb dan in totaal 300-400 ml. In een keer ermee stoppen gaat niet lukken denk ik dus, of hoe deed jij dat? Gewoon naar 1 keer en dan proberen die ene keer ook over te slaan?

2 maanden geleden

Oh ja en: voed je je kind dan ook niet meer overdag als je niet hoeft te werken?

2 maanden geleden

Reactie op Joep1995

Dit wil ik ook!! Nu wel echt nog heel veel melk overdag, kolf 2 keer omdat ...
Inmiddels ben ik gestopt met bv geven, maar gelukkig 11 maanden kunnen voeden :) Maar wat ik deed is als ze normaal een voeding zou hebben deze in eerste instantie kolven en dat kolven iedere dag steeds een beetje inkorten. Zo bouw je dit ook af en raken je borsten langzaam gewend. Geef jezelf ook de tijd hierin. Ik ben verspreid over twee/drie maanden steeds een beetje minder gaan voeden. Dat vond ik een erg fijne langzame afbouw :)

2 maanden geleden

Reactie op lisajacobs

Ohhh mijn borsten en ik hebben het ook even zwaar hoor 😫 hij wil non stop ...
Ohhh menn herkenbaar! Hier ook de nachten samen in bed nu, huilen als ik draai of adem of whatever doe 🥲 We komen er weer uit! 🤞🏻💪🏻

2 maanden geleden

Reactie op Lenna1990

Ohhh menn herkenbaar! Hier ook de nachten samen in bed nu, huilen als ik dr ...
Ja het is hier echt elke 1,5 uur wakker momenteel 🤪 bij jullie?

2 maanden geleden

Reactie op lisajacobs

Heftig sterkte! Hier overdag de hele tijd achter elkaar. Elke twee uur willen drinken.

2 maanden geleden

Reactie op lisajacobs

Ja same... Ik ben moooeeee. Maar het helpt wel om te lezen dat je niet de enige bent!

2 maanden geleden

Reactie op lisajacobs

Hier wordt hij ook vaak wakker in de nacht en wil hele tijd drinken. We slapen samen, dus eerlijk gezegd scheelt dat een heleboel boel in mijn vermoeidheid. We slapen redelijk snel door als hij op tijd wat bv krijgt of kan spenen op de borst. Hij heeft hier best last van vier doorkomende tandjes dus is ook echt ontzettend hangerig.

2 maanden geleden

Hier ook 2 weken weer elke 3 uur wakker. Soms een uitschieter er tussen, maar pfff waarom. Ik ben moe.

2 maanden geleden

Reactie op lisajacobs

Hier net een paar redelijke nachten gehad, om de 2 uur (erg om dat een betere nacht te noemen) maar nu weer nog geen uur. Wat is diiiiit😩

2 maanden geleden

Hier ook na iedere slaapcyclus zowat wakker. Als ik hem aanleg valt hij wel snel weer in slaap, maar wanneer ik me omdraai om eens lekker op mijn andere zij te gaan liggen, wordt hij weer wakker😵‍💫

2 maanden geleden

Reactie op Yagir

Hier ook na iedere slaapcyclus zowat wakker. Als ik hem aanleg valt hij wel ...
Zo herkenbaar, dat je er 10 min over doet om heeeeeeeel langzaam om te draaien omdat je hele lijf pijn doet, en dan net als je denkt oef gelukt, worden ze wakker haha

2 maanden geleden

Reactie op smuldersfo

Zo herkenbaar, dat je er 10 min over doet om heeeeeeeel langzaam om te draa ...
Ik zou zo graag weer eens helemaal vrijuit in bed willen liggen, met alle ruimte voor mezelf😅 maarja als ik dan naar hem kijk als hij tussen ons in ligt te slapen denk ik ook weer ach wat een lief klein droppie, hij slaapt zo lief bij ons🥹🤣

2 maanden geleden

Reactie op Yagir

Ik zou zo graag weer eens helemaal vrijuit in bed willen liggen, met alle r ...
Haha ja zo lekker helemaal lang uit op je buik liggen 🫢 maar idd het is zo schattig en lief samen slapen. Zou het echt niet willen missen 🥰 maar iets minder onderbrekingen zou lekker zijn

2 maanden geleden

Sinds afgelopen week ben ik gestopt met kolven. Ik krijg nu best vaak de reactie: je hebt het heel lang volgehouden. Maar wel goed dat je nu stopt met borstvoeding geven. Hij kan nu immers over op koemelk. Nee... Ik ga niet stoppen met borstvoeding. Alleen met kolven. En ja, hij mag nu ook koemelk, maar dat betekent niet dat hij daarnaast niet ook nog borstvoeding kan krijgen. De reacties die komen allemaal van mensen die nooit (zo lang) borstvoeding hebben gegeven. Die begrijpen dat borstvoeding veel meer is dan alleen drinken. Het is ook liefde, geborgenheid, troost en nog veel meer.

2 maanden geleden

Reactie op Frummel1991

Sinds afgelopen week ben ik gestopt met kolven. Ik krijg nu best vaak de re ...
Ja hier ook vaak het advies om te stoppen..terwijl WHO toch echt twee jaar adviseert.. en inderdaad naast de gezondsheidvoordelen ook de perfecte oplossing voor troost!

2 maanden geleden

Hoi dames! Ik was benieuwd hoeveel jullie je kind voeden. De honger van mijn zoon, elf maanden, lijkt niet te stoppen. Wilde dit eens vergelijken. 7:00 bv (of 200ml gekolfde melk) 7:30 broodje 10:30 fruit en water 11:30 2 broodjes en water 12:30 bv (of 100ml gekolfde melk) 15:00 tussendoortje en water 18:30 avondeten (200 gram) 19:00 bv (of 225ml gekolfde melk)

2 maanden geleden

Wij zijn nu op vakantie dus ik vond het wel makkelijk om helemaal op verzoek te voeden. Met als gevolg dat ik nu 12x per dag voed, elke 2 uur dus. Ze is 11 maanden en ik weet echt niet hoe ik moet afbouwen als ze zelf nog zo vaak wil drinken 😅 Ik bied regelmatig en gevarieerd vast voedsel aan maar na twee hapjes is ze daar dan wel klaar mee en wil ze melk 🥲

2 maanden geleden

Reactie op Krisje111

Wij zijn nu op vakantie dus ik vond het wel makkelijk om helemaal op verzoe ...
Heel herkenbaar... Hier ook eentje die dol is op melk en eten maar matig interessant vindt. Best onhandig soms! Ik ben van plan na haar eerste verjaardag de voedingen (iig in de nacht) iets actiever terug te schroeven. Ik hoop dat ze dan overdag vanuit honger wat meer gaat eten. Het liefst zou ik haar helemaal volgen en dat zij zelf aangeeft dat ze minder melk wil, maar dat gebeurt niet echt. Love borstvoeding, maar tandje minder mag wel. Hang in there!!