16 Reacties

2 jaar geleden

vandaag toevallig bij babydump geweest en daar adviseerden ze alleen een matras erbij als je van plan bent om de baby er ook in te laten slapen overdag, anders was een kleed volgens hun genoeg.

2 jaar geleden

Ik heb er een matras in met een boxhoeslaken en een dunner boxkleed boven op. De dikke boxkleden die ik zag mochten niet in de wasmachine, handwas, leek mij heel onhandig.

2 jaar geleden

Wij hebben deze box met boxmatras en boxkleed. Is later ook als speelhuisje te gebruiken

2 jaar geleden

Ik heb een dik boxkleed van Koeka. Kun je gewoon op 30 graden wassen.

2 jaar geleden

De eerste 2 kindjes was een box matras nog helemaal niet zo bekend als nu.. dus die hadden gewoon een boxkleed erin meestal 2 op elkaar. Nu bij nummer 3 heb ik er wel een gekocht omdat ze bij ons heel veel in de box hebben geslapen dus vond het wel fijn en vond ze niet duur dus kon het niet laten

2 jaar geleden

Wij hebben een box met matras en Boxkleed. Alleen een boxkleed vind ik zelf erg hard voor zo’n klein baby’tje. Ik heb overigens niet de duurste, maar wel een stuk comfortabeler dan zonder.

2 jaar geleden

Wij hebben ook een boxmatras, ze zeiden destijds in de babywinkel ook dat het niet noodzakelijk is. Maar een matrasje kostte welgeteld 15 euro, dus voor het geld hoefden we het niet te laten en geen seconde spijt van gehad

2 jaar geleden

Wij hebben al een box met matras van ons zoontje nog. Maar merkte wel dat op een gegeven moment met oefenen op de buik en opdrukken/staan het met een matrasje net iets moeilijker of zwaarder is. Dus kan mij voorstellen wat DPE hierboven zegt; voor te slapen yes kan (maar geen must). Maar als het puur voor te spelen is zou ik je geld lekker ergens anders aan uitgeven 😊

2 jaar geleden

Ik heb beide dus matras en boxkleed.

2 jaar geleden

Hier matras en boxkleed, int begin vind ik het wel handig om de baby erin te laten slapen ook overdag. Zoontje is wel heel snel veel op de grond gelegd omdat hij daar meer bewegingsruimte had op een grote speelmat. Vanaf 6 maanden amper nog gebruikt eigenlijk

2 jaar geleden

Matrasje met hoeslaken en boxkleed hier. Vond een boxkleed alleen ook veel te dun met slapen overdag

2 jaar geleden

Ik zou ook zeker een matrasje er in doen (met hoeslaken erop en een hydrofiele luier voor spugen/kwijlen). Zo’n boxkleed ligt echt niet comfortabel voor zo’n kleintje, omdat het echt dun is. Zelf wil je ook niet op een houten plank liggen 😉 Boxkleed heb je dan niet meer nodig. Wij hebben nooit problemen gehad met dat het dan te zacht zou zijn voor oefenen op de buik. Gewoon Ikea box en matrasje gedaan en zelf in een leuke kleurtje geschilderd.

2 jaar geleden

Wij hebben een dik boxkleed en gezichtje altijd op een hydrofiel gehad. Overigens nu geen box meer bij de tweede.

2 jaar geleden

Wij hebben een boxmatras en er boven op een xxl speelnest.

2 jaar geleden

Hier matrasje en boxkleed. Matras wordt vooral aangeraden als je de kleine ook in de box wilt laten slapen. Maar vind het zelf vooral ook een stuk zachter dan alleen het boxkleed.

2 jaar geleden

Ik heb zojuist toch een matrasje besteld :) en dan kijken we nog wel of we daar nog een boxkleed bovenop willen doen.