10 Reacties

2 maanden geleden

Door heel krachtig in het gezicht/mondje van je kindje te blazen, creëer je een soort schrik reactie waardoor ze meestal weer gaan ademen

2 maanden geleden

Reactie op Anne--88

Door heel krachtig in het gezicht/mondje van je kindje te blazen, creëer je ...
Hebben we toen inderdaad gedaan maar hij blijft echt vol houden en moeten echt meerdere keren blazen

2 maanden geleden

Dit kan komen door bloedarmoede. Heb je dit laten uitzoeken?

2 maanden geleden

Reactie op LvhG

Dit kan komen door bloedarmoede. Heb je dit laten uitzoeken?
Ah dat wist ik niet, ga ik dan naar laten kijken. Thankss

2 maanden geleden

Onze dochter kreeg ik dit ook toen ze 1 werd. Schrok me kapot! Op een gegeven moment had ze het wel 3x per week. Ze is nu bijna 3 en heeft het gelukkig bijna nooit meer! Maar blijft schrikken hoor, bah! Naar gezicht. Maar vooral rustig blijven!!

2 maanden geleden

Omg meid dit is precies wat onze dochter heeft. Al sinds heel jong, maar sinds 4 weken vallen haar ogen ook weg (soort flauwvallen) omdat ze het zo lang heeft gedaan. Volgens mij niet iets om je deuk om te maken. Online gelezen dat het helpt om water in het gezicht te spuiten met zo’n plantenspuit, het proberen waard. Hier werkt blazen in het gezicht helaas niet meer…

2 maanden geleden

Reactie op ldcp

Omg meid dit is precies wat onze dochter heeft. Al sinds heel jong, maar si ...
Oh damn, dat lijkt me echt heel eng. Zo'n plantenspuit is zeker het proberen waard.

2 maanden geleden

Reactie op Annnneeee

Onze dochter kreeg ik dit ook toen ze 1 werd. Schrok me kapot! Op een gegev ...
Jeetje, ik had wel ergenss gelezen dat het meestal tot ong 4 jaar gebeurd dus fijn dat het afneemt

2 maanden geleden

Ons zoontje heeft dit ook af en toe. Meestal als hij heel erg moe is en er dan iets gebeurt wat hij niet leuk vindt. Hij valt dan ook vaak even flauw omdat hij erin blijft hangen. Het ziet er super naar uit (hij wordt dan ook een beetje blauw en zijn ogen rollen weg). Ik weet inmiddels dat het geen kwaad kan (het flauwvallen zorgt ervoor dat ze juist weer gaan ademen en het is zo kort dat het geen schade geeft). De eerste paar keren raakte ik best wel in paniek en ging ik ook blazen of proberen te zorgen dat hij weer ging ademen. Als je op het verkeerde moment blaast kan hij er juist ook in blijven hangen (hier een keer gehad) dus sindsdien reageren we gewoon hetzelfde als wanneer hij normaal moet huilen als hij iets niet leuk vindt. Ondertitelen, knuffel geven en in dit geval zorgen dat hij zichzelf niet kan bezeren als hij flauwvalt.

2 maanden geleden

Reactie op Toooh

Ons zoontje heeft dit ook af en toe. Meestal als hij heel erg moe is en er ...
Klinkt heel luchtig zo, maar dat duurde even hoor. We hebben echter gemerkt dat het sneller over gaat als we zelf rustig blijven en het gewoon even laten gebeuren.