5 Reacties
10 dagen geleden
Hier ook een bv mama waarbij de kleine snachts ook komt. Ik heb hier het idee dat hij bv koppelt aan slapen. Dus bv voor dutje maar ook in de nacht als hij een beetje wakker wordt en weer in slaap wil vallen.
Wij gaan vanaf het weekend proberen dat mijn man snachts naar hem toe gaat met een beker (weigert fles) melk of water. Dat zal de eerste nachten dikke strijdt worden......
Niet echt antwoord op je vragen, sorry. Zit jn hetzelfde schuitje en wil graag meer slaap
10 dagen geleden
Ik kan alleen antwoord geven op vraag 1 :) Vanaf 1 jaar zouden ze volgens t boekje met de pot mee kunnen eten en hierdoor krijgen ze dan genoeg voedingsstoffen binnen, daardoor is opvolgmelk overbodig. De richtlijn is dan 300ml zuivel op een dag. Ik heb zelf nooit bv gegeven dus daar heb ik geen tips of adviezen voor. Ons eetschema is:
09:00 Warme melk + boterham
10:30 Fruit
12:30 Lunch, 2 boterhammen
15:00 Yoghurt of cracker
17:00 Diner
19:00 Warme melk
10 dagen geleden
Je hoeft na 1 jaar geen kv meer te geven. Hier zijn de tijden dat hij komt onregelmatig. Gisteren bijv heeft hij ruim 4 uur aan de borst gehangen overdag 😵💫 iets met tandjes. En ja er komt genoeg uit. Dus op je vraag of dit impact heeft op je productie: dat hoeft echt niet zo te zijn. Ik kan die van ons aanleggen wanneer hij wil, ook snachts en hij komt snachts eigenlijk alleen maar als hij ergens last van heeft (tandjes, sprong, ziekte bijv). Wij geven snachts dus water in een rietjesbeker (een volle, hij bepaalt zelf hoeveel hij wil), tenzij hij dit niet accepteert dan krijgt hij gewoon de borst.
6 dagen geleden
Hier ook ong hetzelfde ritme. Wij zijn begonnen met de bv voor het 2e dutje er als eerst af te halen. Zonder vervanging, gewoon naar bed zonder bv. Dit gaat sinds een week super goed.
Ik heb hier idd ook het idee dat de borst niet alleen voeding is, daarom is het ook erg moeilijk te vervangen. De nabijheid is hierin niet te onderschatten denk ik.
Vraag 2: vanaf een maand of 10 reguleert de borstvoeding zich. Je borsten lopen dan niet meer zo vol en melk wordt direct aangemaakt op het moment van drinken. Hierdoor hoef je niet meer zoals in het begin je productie op peil te houden. Deze zal ook niet teruglopen. Info terug te vinden op La Leche League.
Mocht je op een liefdevolle manier de bv willen afbouwen dan raadt ik @mothernourishnurture op instagram aan. De Weaning Gently Guide zou hier heel goed bij kunnen helpen. Zelf ook al een paar keer overwogen dit aan te schaffen ivm slaapgebrek, maar heb ergens de stille hoop dat hij dit zelf afbouwt en dat is natuurlijk ideaal.