14 Reacties

2 jaar geleden

Er is recent een ander topic geopend waar ongeveer hetzelfde probleem in besproken werd. Het heet: “Hoofd tegen rand co-sleeper” Misschien staan er bruikbare tips in 😊. Ik heb zelf een snuzpod en dit probleem nog nooit gehad.

2 jaar geleden

Wij hebben hetzelfde met ons zoontje! Hij slaapt graag met zijn hoofd tegen de rand van de co sleeper. Daarom hebben wij er eentje van volledig luchtdoorlatend gaas! Waardoor het niet erg is als dit gebeurd! Overigens ook als tip gehad van de kraamzorg om een co sleeper aan te schaffen met veel gaas!

2 jaar geleden

Reactie op Lisjes

Wij hebben hetzelfde met ons zoontje! Hij slaapt graag met zijn hoofd tegen ...

2 jaar geleden

Wij hebben hetzelfde probleem met deze co-sleeper. De kleine “rolt” meerdere malen per nacht tegen de harde rand aan. We hebben de ene kant wat opgehoogd door iets onder de poten te doen, maar hij komt alsnog tegen die rand te liggen. Wij gebruiken hem ook op de manier die jij beschrijft. En het lijkt mij dat je de cosleeper gewoon met die kant naar beneden moet kunnen gebruiken, daar is het een co-sleeper voor toch? Ik heb Maxi-Cosi gemaild en zij geven aan het eerst met de verkopende partij te bespreken. En anders moest ik een filmpje/foto’s sturen van het probleem. Ga ik nog wel doen, want ik wou de co-sleeper ook graag tot 6 maanden kunnen gebruiken.

2 jaar geleden

Daarvoor dienthij ook toch om de rand naar beneden te laten? Als het goed tegen je bed staat zodat ze er niet tussen kunnen vallen mag je het zo gewoon gebruiken tot ze recht beginnen zitten met 5a6maanden... Onze rolt ook nogal heen en weer. Maar heb het met ons eerste zoontje ook gebruikt. Ik dacht dat die stof ook dooradembaar was?🤔

2 jaar geleden

Wij hebben dit ook bij de maxi cosi co-sleeper. Zet maar eens een waterpas op het matrasje, bij ons bleek dat het gewoon schuin stond. Nu heb ik een hydrofiele doek opgerold en deze aan de kant dichst bij de opening onder het matraje gelegd zodat het matras recht ligt. Probleem lijkt verholpen en geen verstikkingsgevaar. Ik wilde de co-sleeper eerst helemaal niet meer gebruiken maar vond dit toch zonde.

2 jaar geleden

Ik heb een wiegje naast mijn bed staan. Dan kan ik haar zien en haar speen geven tussen de spijlen door. Ook tot 6 maanden te gebruiken. Ik kan haar alleen niet liggend in bed uit het wiegje pakken. Maar ik heb ze wel heel dichtbij en veilig liggen.

2 jaar geleden

Oh wij hebben precies hetzelfde met dezelfde cosleeper... Misschien dat we de tip van hieronder om het matrasje meer te levelen gaan proberen. We hebben het bedje al een aantal keer andersom opgemaakt i.v.m. een voorkeurshouding, maar hij blijft tegen die dichte kant aan rollen.. 🙈

2 jaar geleden

Dit doet mijn dochter ook sinds een week! Rolt met haar neus naar de rand. Heb dezelfde cosleeper van maxocosi met veel gaas en 1 openstaande kant die een beetje verhard is. Eerst sliep ze onder een dekentje. Nu slaapt ze een week al in slaapzak. Heb het idee dat het rollen minder is!

2 jaar geleden

Reactie op Melku

Dit doet mijn dochter ook sinds een week! Rolt met haar neus naar de rand. ...
Onze zoon slaapt al heel lang in een slaapzak en ik kan hem elke ochtend uit de hoek van het bedje vissen..

2 jaar geleden

Ja hier wordt ook al in een slaapzak geslapen sinds de kraamweek ongeveer maar dat lijkt niet echt te helpen. Ik vind het vooral vervelend dat hij met zijn neus bijna tegen het stof van de rand ligt, want ik denk niet dat het ademend materiaal is! Heb al een handdoekje onder de rechter kant van het matras liggen zodat hij waterpas is, maar dat helpt ook niet echt. Ik denk dat hij dan echt gewoon dichter bij mij wil zijn haha. Ik neem hem vaak ook wel gewoon bij mij in bed na de nachtvoeding dus misschien moet ik dat maar doen totdat we een beter bedje hebben!

2 jaar geleden

Reactie op Toooh

Ja hier wordt ook al in een slaapzak geslapen sinds de kraamweek ongeveer m ...
Wat vervelend dat een doek onder het matrasje niet helpt, dat heeft hier wel een geoot verschil gemaakt. Ik neem wel aan dat het niet echt mogelijk is om in de zijkant in ademnood te komen als ze nog op hun rug liggen toch. Het materiaal is hard dus je kan daar niet echt met beide neusgaatjes zodanig in liggen dat verstikking ontstaat. Maar dat is mijn aanname 😅

2 jaar geleden

Zo ligt Lewis smorgens meestal in zijn bedje 😄

2 jaar geleden

Reactie op Jessica 925

Zo ligt Lewis smorgens meestal in zijn bedje 😄
Die van ons tref ik ook altijd zo aan 😆