Sorry alvast
6 weken geleden bevallen, voor het eerst sex gehad. Met condoom want ik kan het niet permitteren weer zwanger te raken.
Na de daad ging ik na het toilet en er lag allemaal sperma op het wc papiertje. Mijn man de condoom controleren zit er een scheur in… mijn grote angst…
Ik lig er nu al 2 uur wakker van. Heel Google al uitgelezen. Ik heb net sinds gisteren slijmverlies wat kan duiden op een eisprong maar ook gewoon nog van de zwangerschap kan komen (staat online) tot vorrige week borstvoeding op verzoek gegeven en daar opeens mee gestopt dus niet afgebouwd.
Hoe groot is de kans nu dat ik zwanger raak hier door. Ik ben normaal een enorm nuchter persoon maar ben zo enorm gestrest.. iemand hier ervaring mee?
Mss een paar dagen ovulatietest doen? Je kan sowieso ook een morning after pil nemen maar die werkt enkel als je nog geen eisprong hebt gehad, dus is ook geen garantie
Hiervoor is de MAP uitgevonden, verder niet stressen want je kan het niet veranderen. Wil je het risico beperken, dan MAP nemen en rustig afwachten. Duurt je menstruatie te lang, dan even huisarts bellen.
Als noodanticonceptie kun je naast de morning after pil ook nog overwegen om z.s.m. een koperspiraal te laten plaatsen bij de huisarts. Dan heb je meteen een hormoonvrije betrouwbare anticonceptie methode.