54 Reacties

2 jaar geleden

Wat ik heel erg lekker vind persoonlijk, dadels en daarnaast een ijskoude glas melk!

2 jaar geleden

Ik doe dadelstukjes in mijn müsli elke ochtend en met melk is het niet te zoet.

2 jaar geleden

Geen tips, eet dadels gewoon puur. Vindt ze zo het lekkerst 😊. Zie wel veel inspiratie voorbij komen met pindakaas ertussenin.

2 jaar geleden

Ik eet ze in een smoothie met banaan en yoghurt. 😇

2 jaar geleden

Dadels met roomkaas erin. Nu nog niet gehad, maar krijg er al wel zin aan 😋.

2 jaar geleden

Doen jullie er 6 per keer? Of verspreid over de dag? Ik denk er aan om er 2 per dagdeel te nemen

2 jaar geleden

Ik eet het gewoon zo puur. Of in een avocadoshake. Of met een walnoot Of Amandel in

2 jaar geleden

Reactie op Xoxo89

Doen jullie er 6 per keer? Of verspreid over de dag? Ik denk er aan om er 2 ...
Ik deed er nu steeds 6 per keer, maar dat is me veel te zoet. Dus ik vind jouw idee wel beter eigenlijk ☺️

2 jaar geleden

Goede ideeën! Welke dadels eten jullie? Rauwe of gewoon uit zo'n supermarkt pak?

2 jaar geleden

Ik vind dadels echt afschuwelijk om zo te eten, de textuur, het té zoete… Ik maak er een smoothie van met als tegenhanger voor al het zoet van de dadels: yoghurt, blauwe bessen en bleekselderij (laatste voert ook nog vocht af). Ik moet zeggen dat het dan nog steeds zoet is maar ook erg lekker! Start er nu iedere dag mee als ontbijt. Afhankelijk van m’n eetlust eet is er nog iets vastigs ernaast maar het vult goed. Succes!

2 jaar geleden

Dadels met een stukje walnoot er in of met roomkaas

2 jaar geleden

Als je een keukenmachine hebt kun je er balletjes van maken met bijvoorbeeld noten, kokos en cacao. Google maar eens op bliss balls. Lekkere combinaties: - hazelnoot, cacaonibs, kokos - pindakaas, havermout - gedroogde frambozen, kokos Ik heb een paar weken geleden een bak van 2.5 kilo besteld bij Yogi en Youssef. Zijn verse dadels en erg lekker. Bewaar je in de koelkast. Een deel dus gebruikt voor de bliss balls en verder eet ik er dan ieder dagdeel 1 of 2. De balletjes zijn al bijna op en wil ik ook nog wel bewaren voor na de bevalling (bewaar ze in de vriezer). Dus misschien nog een batch maken. Nu 38 weken dus twijfel even of ik er meer bij moet halen. Gaat hard zo 😅

2 jaar geleden

Dadels met meloen

2 jaar geleden

Reactie op Joanna1988

Als je een keukenmachine hebt kun je er balletjes van maken met bijvoorbeel ...
Ja ik heb ook al een portie bliss balls in de vriezer zitten voor na de bevalling inderdaad. Vind het een prima snack altijd! Beetje zeezout erdoor om het zoete te compenseren. Maar gedroogde frambozen nog niet geprobeerd! Ga ik eens doen, geeft vast een fijne zure tegenhanger

2 jaar geleden

Ja ik ben ook fan vd dadelballetjes! Ik heb er laatst ook wat gemaakt, was echt heeerlijk. Dit recept komt uit het boek ‘de kracht van postpartum voeding en selfcare’ van Wietske Warmerdam: 20 minuten | 15 balletjes Ingrediënten 8 dadels (medjoul dadels of 16 gewone dadels) 160 gr hazelnoten 3 el cacao poeder 1 tl zout topping: kokossnippers gehakte hazelnoten Bereiding Week de dadels 10 minuten in een bakje met kokend water. Rooster de hazelnoten tot ze bruin kleuren en doe ze in een keukenmachine. (Niet te lang, ik vond het lekker om soms nog wat grovere stukjes hazelnoot er tussen te hebben.) Bewaar een beetje voor de garnering in een apart bakje. Prak de dadels met een vork in een kommetje en voeg de hazelnoten, het cacaopoeder en zout toe. Meng dit alles goed tot dat je een plakkerige substantie over houdt. Mocht het nog te nat zijn kun je er wat meer cacao poeder aan toevoegen. Draai hier vervolgens balletjes van en rol ze door een topping. Leg ze nu voor minimaal een uurtje in de koelkast zodat ze wat steviger worden

2 jaar geleden

Je hebt ook verschillende dadels, ik vind zelf die kleffe dadels niet zo lekker maar je hebt ook andere die voor mij echt minder zoet smaken en minder plakkerig zijn😂

2 jaar geleden

Met een plakje ontbijtspek eromheen in de oven! Heel lekker, helaas niet zo gezond..

2 jaar geleden

Onze notenboer op de markt verkoopt van die dadelballetjes. Ik doe lekker makkelijk 🙈

2 jaar geleden

Bliss balls met dadel, cacoa, havermout, gebroken lijnzaad en in de kokos gerold ☺️

2 jaar geleden

-Als blissba -Uit de oven warm omwikkeld met bacon - in couscous in stukjes in combinatie met hartige ingrediënten bijv met gerookte kip en erwten -in een smoothie een paar dadels, halve of hele banaan, beetje avocado, paar blokjes boerenkool of spinazie uit de diepvries, plantaardige melk en koekkruiden/ speculaaskruiden - in yoghurt in combinatie met bijv. zure rode bessen en noten