11 Reacties
4 dagen geleden
Heel herkenbaar! En ook wat er overdag gegeten wordt is vergelijkbaar met ons zoontje.
Wij geven hem meestal wel eten als hij erom vraagt, zal wel een groeispurt zijn denk ik dan. Uiteraard krijgt hij meestal niet dat wat hij wil (pepernoten zijn erg geliefd haha), maar bedenken we samen een alternatief.
Meestal geven we extra fruit, een extra boterham of een cracotte met pindakaas oid.
4 dagen geleden
Hier ook heel herkenbaar! Vooral koekjes, krentjes of pepernoten inderdaad haha. Ik bied hem dan meestal een alternatief aan, fruit of groenten is altijd prima hier of een cracker/rijstwafel met beleg. Als hij dat afwijst, ging het hem alleen om het lekkers, denk ik dan maar haha.
4 dagen geleden
Reactie op Floma
Ja ik probeer haar dus ook andere dingen te geven. Maar dan komt het er som ...
Wat is er voor jou zo vervelend aan? En hoe is haar gewicht?
Misschien dat bij ons meespeelt dat zoontje echt klein en dun is, dus ik denk bij alles wat hij wil eten: misschien ben je lekker aan het groeien!!! Haha
4 dagen geleden
Reactie op Toooh
Wat is er voor jou zo vervelend aan? En hoe is haar gewicht?
Misschien dat ...
Nouja er speelt dus wel wat mee. Ze hadden afgelopen week bij het consultatiebureau gezegd dat ze in verhouding iets te zwaar is. Maar ze eet zo gezond. We zijn blij dat ze de laatste tijd iets eet. Eerst at ze heel slecht. Het lijkt gewoon haar bouw te zijn. Ze oogt hetzelfde als ik vroeger.
Het raakt gewoon iets in m'n Moederhart denk ik. Omdat ik in alles voel dat ze helemaal goed is zoals ze is en dat ze zelf heel goed kan vertellen of ze echt iets wil eten of niet. En dat wil ik volgen. Dus ergens ben ik gewoon geraakt door de zwart wit conclusie van het consultatiebureau 😅
4 dagen geleden
Oooh hier ook mega groeispurt afgelopen dagen! Dan geef ik haar gewoon meer boterhammen of fruit, echt grappig dat dat in golven gaat. Maar even, wat is dat met die pepernoten???! Ze heeft maar paar keer een paar gehad maar ze werd he-le-maal wild ervan, niet meer te stoppen, makkelijker om niks te geven dan 1 of 2 van die dingen
4 dagen geleden
Ik zou naar haar luisteren als zij trek heeft, dan zal ze dat ook wel hebben. Ik haal zelf zo’n groente mix bij de lidl uit de vriezer. Hier zit wortel, broccoli en bloemkool in. 6 tot 8 min koken.
Dan heeft die een gezonde tussen doortje. Goed doet het ook als ik rozijnen geef. Gewoon een stuk fruit.
Ik heb altijd een goede eter gehad. Soms eet die meer dan andere dagen. Ik volg hem daarin.
3 dagen geleden
Reactie op Floma
Nouja er speelt dus wel wat mee. Ze hadden afgelopen week bij het consultat ...
Die cb die heeft het ook vaak fout. Omdat ze kijken naar wat moet en niet naar het kind zelf. Hij moet nu dit, hij moet nu dat.
Elk kind is anders. Sinds die naar de opvang gaat, maakt die sprongen met veel dingen. Betekend dat dat: ik een slechte moeder ben? Nee, hij leert gewoon veel van andere kindjes zoals dat ook hoort.
14 uur geleden
Ik focus hier thuis erg op vetten minder op koolhydraten. Daar raak je meer verzadigd van. Dus een ei bijna iedere dag, avocado, tahin, pindakaas, en op brood of crackers altijd olijfolie extra vierge ongeacht of het zoet of hartig beleg is. Ook over de rijst of pasta. Goed voor de hersenen en goed voor de verzadiging.