31 Reacties
3 maanden geleden
'Viscuisine' kabeljauw
Kabeljauw met een beetje roomkaas bestrijken. Panko mixen met olie en evt kruiden. Deze boven op de vis aandrukken. 15 min 180 graden in de oven.
Valt lekker uit elkaar en is mega zacht dus dat is misschien fijn als je dat spannend vindt. Ons zoontje vindt dit heerlijk!
3 maanden geleden
Vandaag een babyproof wentelteefje gemaakt. Ze vond het volgens mij wel lekker. Het brood was in ieder geval lekker zacht wat goed te eten was. En gelijk een recept om ei in te verwerken.
Beetje kunstvoeding/borstvoeding
Ei
Snufje kaneel
Brood
Bakken en klaar!
3 maanden geleden
Simpele banaanpannenkoekjes! 🥞
- 1 banaan 🍌
- 1 ei 🍳
Banaan pletten met een vork, eitje erdoor kloppen. Dit mengsel aan beide kanten opbakken in de pan. Klaar! Makkelijk en snel.
Ik maak kleine pannenkoekjes. Lekker zacht, makkelijk voor hem om zelf op te peuzelen. Hij vind het heerlijk! 😁
🩵Via: https://happje.app/recept/bananenpannenkoek/
3 maanden geleden
Wat een leuk topic!
Hier is rodebietenstamppot een grote hit.
- Gevacumeerde voorgekookte bietjes fijn raspen
- Aardappelen koken
- Aardappelen bij de bietjes doen en fijn stampen
Lekker met een zelfgemaakte gehaktbal van rundergehakt, paneermeel, 1 ei en zouteloze gehaktkruiden.
Je zou het gehakt mee kunnen stampen/prakken voor je kleintje.
3 maanden geleden
O ja. De bietjes trouwens wel een beetje opwarmen in een pan. Daar hoeft geen water bij. Wel goed blijven roeren, zodat het niet gaat plakken aan de bodem.
3 maanden geleden
Altijd leuk om nieuwe ideeën op te doen! Ik heb wel een baby die van sterke smaken houdt haha, dus vandaar dat deze twee echt een hit zijn: pastasaus: courgette, wat wortel, tomaat, beetje ui of prei, wat tomatenpuree en als ik het heb wat bleekselderij met wat water laten stoven. Dan doe ik er oregano en bv wat Italiaanse kruiden door. Dat prak ik fijn met een vork. Ik kook er linzen spaghetti bij, ze wordt er echt wild van. Wat ook een hit is zijn de pureergroenten van ah en dan vooral de Provençaalse groenten met linzen. Haal wel wat prei eruit en doe niet het kruidenzakje erin. Daar doe ik dan wat extra tomaat, aardappel en een visje bij. Laat ik ook lekker stoven tot alles zacht is en kruid ik met Provençaalse kruiden, oregano en tijm.
3 maanden geleden
Heeft iemand inspiratie voor het week menu voor ons? Waar papa en mama mee op kunnen eten 🫣
3 maanden geleden
Reactie op ananas25
Ik kan het boek what mummy makes aanbevelen! Hele lekkere en makkelijke rec ...
Bedankt , zie dat het ook genomineerd was door de sunday times. Dus ga het wel bestellen 👍
3 maanden geleden
Tomaat en (punt)paprika met wat olijfolie + Provençaalse kruiden roosteren in de oven, deze daarna blenden en dan heb je een saus! Dit met macaroni, kip en dan vaak nog wat extra groente. Vindt hij heeeeerlijk!
3 maanden geleden
Reactie op mvanierland
Tomaat en (punt)paprika met wat olijfolie + Provençaalse kruiden roosteren ...
Goeie tip 👍
3 maanden geleden
Reactie op Juf1993
Hier is macaroni met stukjes kip en broccoli een echte hit. Ik gooi dan ook ...
Hier kan ik wat mee. Broccoli vind hij enorm lekker. Net zo als papa
3 maanden geleden
Gehakt rul bakken..dan wat courgette, paprika en ontvelde tomaten meebakken. Beetje italiaanse kruiden erdoorheen. Staafmixer erdoor tot de grote stukken klein genoeg voor je kindje. Macaroni erdoor. (Of eerst de macaroni en dan staafmixer erdoor als je kindje dat fijner vindt).
3 maanden geleden
Oh en gewoon heel simpel maar een van zn favorieten, rode biet met gekookte aardappel en gehakt😂